Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

Ρεκόρ εσόδων από φόρους σε βάρος των μισθωτών το 2025 1δις περισσότερα το 2025 σε σχέση με το 2024,από την τσέπη των μιδθωτών Επαναφορά των δώρων ΤΩΡΑ!

    1δις παραπάνω έσοδα από τον φόρο φυσικών προσώπων, το 2025, θα έχει το κράτος, σε σχέση με το 2024.
  Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ 28-8-25, τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος το 2025 θα ξεπεράσουν τα 15,2 δις έναντι 14,3 δις το 2024. Αύξηση κατά 1δις περίπου.
    Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται στην περαιτέρω αφαίμαξη του εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων, λόγω μη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας και καθήλωσης, εδώ και 6 χρόνια, του αφορολόγητου ποσού.
  Έτσι τα φορολογικά έσοδα φυσικών προσώπων το 2025 είναι αυξημένα κατά 64% σε σχέση με το 2010!!!
   Αντίθετα, με τους μισθωτούς, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και όσοι δηλώνουν εισοδήματα από ενοίκια, δήλωσαν και φέτος τα ίδια εισοδήματα και πλήρωσαν περίπου τους ίδιους φόρους. Όλοι, πλέον, καταλαβαίνουμε ποιοι πληρώνουν, στο ακέραιο, τους ληστρικούς φόρους.
    Πρόκειται για φορολογική επιδρομή σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων, στις πλάτες των οποίων χτίζονται τα πλεονάσματα για τα οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση.
   Κι ενώ έτσι έχει η κατάσταση, τα κυβερνητικά στελέχη έχουν ξαμοληθεί να μας πείσουν ότι δεν έχουν τάχα χρήματα για την επαναφορά, έστω, σε πρώτη φάση, του 13ου μισθού που κοστίζει 550.000.000 ε.
   1δις μας παίρνουν σε ένα χρόνο, επιπλέον, από τη φορολογία, αλλά 550.000.000 ε δεν έχουν.
   Πρόκειται για ψευδολογήματα του κυβερνητικού εκπροσώπου που ότι κι αν λέει, πλέον, δεν πείθει κανέναν.
   Ο αγώνας για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού θα είναι συνεχής κι επίμονος, μέχρι την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος.
Από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

ΠΟΕΔΗΝ: Την Παρασκευή 5/9/2025 παραμονή εγκαινίων ΔΕΘ. Πορεία Σωτηρίας της Δημόσιας Υγείας- Πρόνοιας-ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη. Πανελλαδική Συγκέντρωση 8.30πμ. στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο. Θα ακολουθήσει πορεία που θα καταλήξει στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΝΘΗΜΑ:ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ– ΑΞΙΟΠΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ»
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (8.00 -13.00) ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΧΩΡΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ (με αποφάσεις Σωματείων)
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΓΙΑ ΆΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
     Οι πρόσφατες στατιστικές έρευνες για την κατάσταση των υπηρεσιών υγείας στη χώρα μας από το Υπουργείο Υγείας και της Eurostat αναδεικνύουν τα υφιστάμενα σοβαρά προβλήματα στο χώρο της Δημόσιας Υγείας χωρίς όμως να προσφέρονται από καμιά πλευρά για καταστροφολογία ή θριαμβολογία.
   Ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση τα πρώτα στοιχεία από την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας που έλαβαν νοσηλευόμενοι ασθενείς μετά το εξιτήριο. Το δείγμα ήταν από 93 Νοσοκομεία και από ασθενείς μετά τη νοσηλεία που σε μεγάλο ποσοστό έχουν προτεραιότητα εξέτασης στα επείγοντα των εφημερευόντων νοσοκομείων κατά τη διαλογή.
    Από την εν λόγω αξιολόγηση είναι εμφανή τα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη Προσωπικού – Οικογενειακού γιατρού καθότι τα μεγάλα νοσοκομεία του κέντρου και της περιφέρειας τα επισκέπτονται στις εφημερίες εκατοντάδες ασθενείς και εισάγονται τελικά λιγότεροι του 20%. Εάν η αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας αναφέρονταν μόνο στις εφημερίες των μεγάλων νοσοκομείων του κέντρου και της περιφέρειας και συμμετείχαν σε αυτήν όλοι οι ασθενείς που εξετάστηκαν ασφαλώς θα προέκυπτε πολύ μεγαλύτερη αναμονή στα επείγοντα. Στην αξιολόγηση προκύπτει ότι το 93% των νοσηλευόμενων ασθενών βρήκε γιατρό της ειδικότητας που απαιτούνταν για την αντιμετώπιση του προβλήματος υγείας. Όταν υπάρχει έστω και ένας νοσηλευόμενος ασθενείς που δεν βρίσκει τον γιατρό της ειδικότητας που απαιτείται αλλοιώνονται βασικές αρχές σύστασης του ΕΣΥ που είναι η Δωρεάν, Ισότιμη, Καθολική πρόσβαση στο Σύστημα Υγείας. Επικουρικά μέτρα που λαμβάνονται όπως το βραχιολάκι, οι προσλήψεις τραυματιοφορέων μέσω ΔΥΠΑ, η ανακαίνιση των ΤΕΠ, βοηθάνε δεν επιλύουν όμως το πρόβλημα.
   Από την δημοσιευμένη αξιολόγηση των ασθενών προκύπτει για άλλη μια φορά η υπερπροσπάθεια του εναπομείναντες λιγοστού προσωπικού να παρέχει ασφαλείς υπηρεσίες.
     Από τη στατιστική έρευνα της Eurostat προκύπτει άλλη μια αρνητική πρωτιά της χώρας μας για τις υγειονομικές μας υπηρεσίες καθότι το 21,9% των πολιτών απαντά ότι δεν είχε πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες λόγω οικονομικών δυσκολιών, λιστών αναμονής, απόσταση από τους παρόχους. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 3,6%. Το δείγμα αυτό αφορά το σύνολο των πολιτών που αναζητούν υπηρεσίες υγείας. Άλλη μία έρευνα διεθνούς οργανισμού που αναδεικνύει την απουσία πρωτοβάθμιας περίθαλψης και οικογενειακού γιατρού (διαχρονική πληγή του συστήματος) τις περιφερειακές υγειονομικές ανισότητες που οξύνονται αντί να αμβλύνονται, τις λίστες αναμονής για εξέταση στα τακτικά ιατρεία και στα εργαστήρια των νοσοκομείων, τις μεγάλες λίστες αναμονής για χειρουργικές επεμβάσεις. Επισημαίνουμε ότι δωρεάν πρόσβαση οι ανασφάλιστοι πολίτες έχουν μόνο στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Για εξετάσεις ή θεραπείες σε ιδιωτικά κέντρα πρέπει να πληρώνουν το σύνολο του κόστους..
    Δύο έρευνες, του Υπουργείου Υγείας και της Eurostat με διαφορετικό δείγμα ερωτηθέντων που αναδεικνύουν τα σοβαρά προβλήματα της Δημόσιας Υγείας και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την σωτηρία της.
    Το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, βρίσκεται στο όριο των αντοχών του. Εμείς δεν καταστροφολογούμε γιατί έτσι συκοφαντούμε τη δική μας υπερπροσπάθεια που με εξαντλητικά ωράρια προσπαθούμε να προσφέρουμε ασφαλείς υπηρεσίες. Τρέχουμε όμως και δεν φθάνουμε. Ταλαιπωρούνται, κινδυνεύουν ασθενείς ειδικά στην περιφέρεια που το Υγειονομικό μας σύστημα στενάζει από προσωπικό.
    Με συνεχείς μετακινήσεις προσωπικού η κυβέρνηση επιχειρεί να μπαλώνει τα κενά. Η εργασιακή εξάντληση, επιτείνει όμως το κύμα μαζικής φυγής.
    Γενεσιουργός αιτία που προκαλεί τις χρόνιες παθογένειες είναι οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας που βρίσκονται στο 5,5% του ΑΕΠ. Ο μέσος όρος των δαπανών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 7,5%. Με τέτοιο ύψος δαπανών καθημερινά υποβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η πρόσβαση δεν είναι ισότιμη και οι πολίτες καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να αγοράζουν υπηρεσίες από το Δημόσιο ή Ιδιωτικό τομέα.
    Έχουμε το πιο ιδιωτικοποιημένο σύστημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ιδιωτικές δαπάνες να αγγίζουν το 40% των συνολικών δαπανών. Με τα μέτρα που λαμβάνει η Κυβέρνηση, ο Δημόσιος τομέας συνεχώς χάνει μερίδιο στην αγορά και τείνει να καταντήσει συμπληρωματικός του ιδιωτικού τομέα.
     Με Νομοθετήματα της Κυβέρνησης καταργήθηκε η θεμελιώδη αρχή σύστασης του Εθνικού Συστήματος Υγείας που είναι η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση των γιατρών, δίνοντας το δικαίωμα να ασκούν ιδιωτικό έργο με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ανισότητες στη πρόσβαση και οι πελατειακές σχέσεις.
    Ανέκαθεν υπάρχει η δυνατότητα ιδιωτών γιατρών να εισέλθουν στο σύστημα με Δελτία παροχής υπηρεσιών και καλύτερες αμοιβές όπως και συνθήκες εργασίας. Η συμμετοχή όμως είναι μικρή. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις των Διοικήσεων των Υγειονομικών Μονάδων και τις απειλές κατά καιρούς του Υπουργείου Υγείας κρατάνε απόσταση από το σύστημα λόγω καλύτερων αμοιβών και καλύτερων συνθηκών εργασίας στον ιδιωτικό τομέα υγείας. Μόνο η σύνδεση της συνταγογράφησης με την συμμετοχή τους ως προσωπικοί-οικογενειακοί γιατροί στα Νοσοκομεία θα τους υποχρέωναν να βάλουν πλάτη.
    Με Υπουργική Απόφαση επιτρέπεται σε ιδιώτες γιατρούς να εισέρχονται στα Νοσοκομεία και να παρέχουν υπηρεσίες σε ασθενείς - πελάτες, οι οποίοι θα πληρώνουν από την τσέπη τους. Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης ανατρέπει βασικές αρχές του ΕΣΥ που είναι η ισότιμη, δωρεάν πρόσβαση των ασθενών στο Σύστημα. Θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί.
    Ήδη έχουν θεσμοθετηθεί και λειτουργούν ως εργαλεία ιδιωτικοποίησης το Ελληνικό Ινστιτούτο DRG πρώην ΚΕΤΕΚΝΥ, ΟΔΙΠΥ, ΣΔΙΤ. Στη χώρα μας με κακοπληρωτή τον ΕΟΠΥΥ προς το Δημόσιο Σύστημα Υγείας που συχνά διαγράφονται τα χρέη με την αιτιολογία ότι το Κράτος επιχορηγεί τα Νοσοκομεία, τα DRG θα λειτουργήσουν ως εργαλείο μείωσης της Κρατικής Χρηματοδότησης και περαιτέρω συρρίκνωσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.
    Πριν την θεσμοθέτηση του μέτρου των απογευματινών χειρουργείων είχαμε 100.000 ασθενείς να περιμένουν να χειρουργηθούν εκ των οποίων οι 35.000 βρίσκονταν σε λίστες αναμονής πάνω από ένα χρόνο. Σήμερα μειώθηκαν κατά πολύ οι ασθενείς που περιμένουν πάνω από ένα χρόνο (10.000).
    Η λίστα αναμονής των ασθενών που αναμένουν πάνω από 4 μήνες να χειρουργηθούν μειώνεται καθότι δόθηκε η δυνατότητα σε ιδιωτικές κλινικές να αναλαμβάνουν χειρουργεία ασθενών από τις λίστες αναμονής με υψηλότερο κοστολόγιο, μέσω του ταμείου ανάκαμψης. Όποιος ασθενείς αρνείται να χειρουργηθεί στον ιδιωτικό τομέα, λόγω κρυφών χρεώσεων και αλλαγής γιατρού, διαγράφεται από την λίστα και εγγράφεται ως νέος ασθενής.
    Ασφαλώς είναι ανάσα οι 30.000 χειρουργικές επεμβάσεις που γίνονται δωρεάν από το ταμείο ανάκαμψης. Στην αρχική τους όμως εφαρμογή, όποιος είχε χρήματα, είχε προτεραιότητα και μάλιστα άμεσα. Το ίδιο θα συμβεί όταν ολοκληρωθεί το κονδύλι του ταμείου ανάκαμψης.
     Τα Νοσοκομεία λόγω των σοβαρών ελλείψεων Αναισθησιολόγων και κυρίως Νοσηλευτικού Προσωπικού, έχουν ανενεργές το 40% των αναπτυγμένων συνολικά χειρουργικών αιθουσών. Στις 1000 χειρουργικές αίθουσες που είναι ανεπτυγμένες δεν λειτουργούν οι 400. Εάν λειτουργούσε το σύνολο των χειρουργικών αιθουσών θα είχαμε τελειώσει με τις λίστες αναμονής σε μικρό χρονικό διάστημα.
    Τα Νοσοκομεία παρότι υπάρχει πρόθυμο προσωπικό να συμμετάσχει, λόγω των χαμηλών αμοιβών που λαμβάνουνε, δεν αντέχουν να σηκώσουν το μέτρο των απογευματινών χειρουργείων, λόγω εργασιακής εξάντλησης. Παρατηρείται το φαινόμενο να συμμετέχουν συνάδελφοι σε απογευματινά χειρουργεία τους οποίους αρνούνται τα Νοσοκομεία να πληρώσουν.
    Δυσχερείς είναι η διαχείριση των παθολογικών περιστατικών στα Νοσοκομεία. Τα διαθέσιμα κρεβάτια δεν επαρκούν στα μεγάλα Νοσοκομεία της Αττικής και της Περιφέρειας και έτσι νοσηλεύονται ασθενείς σε ράντζα σε φορεία στα επείγοντα επί ημέρες. Επίσης νοσηλεύονται ασθενείς με παθολογικά προβλήματα στη διασπορά. Δηλαδή σε χειρουργικές κλινικές με υψηλό δείκτη Νοσοκομειακών λοιμώξεων. Στα Νοσοκομεία της χώρας μας, είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης σε θανάτους και προσβολές. Περίπου το 12% των νοσηλευόμενων ασθενών προσβάλλονται από ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις με πάνω από 3.000 θανάτους το χρόνο.
     Διαθέτουμε τα λιγότερα νοσοκομειακά κρεβάτια από το μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε ανεπτυγμένες 3,15 νοσοκομειακές κλίνες ανά 1000 κατοίκους την ώρα που ο μέσος όρος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 5,3 κλίνες ανά 1000 κατοίκους. Το 50% των ασθενών που εισάγονται στα Νοσοκομεία της Αττικής είναι από την Περιφέρεια, το ίδιο συμβαίνει και στα μεγάλα Νοσοκομεία της Περιφέρειας που το 50% των εισαγωγών είναι από άλλους Νομούς.
     Αυτό δείχνει ότι πολλά Νοσοκομεία της Περιφέρειας μικρομεσαία έχουν απωλέσει το δευτεροβάθμιο χαρακτήρα λόγω σοβαρών ελλείψεων προσωπικού και δεν μπορούν να συγκρατήσουν τους ασθενείς. Επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση των περιφερειακών Νοσοκομείων. Αιτία πολέμου είναι για εμάς οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις Υγειονομικών Μονάδων.
     Το ισοζύγιο προσλήψεων-αποχωρήσεων είναι αρνητικό παρά τις χιλιάδες θέσεις που εξαγγέλλονται από την Κυβέρνηση. Από το τέλος της πανδημίας έως σήμερα έχουμε 3.000 λιγότερο προσωπικό στο ΕΣΥ παρότι ολοκληρώθηκε η προκήρυξη 7Κ. Πάνω από 2.000 Επικουρικοί, συμβασιούχοι συμμετείχαν και προσελήφθησαν ως μόνιμοι στο διαγωνισμό 7Κ. Έχουμε λοιπόν με κάθε νέα προκήρυξη μόνιμου προσωπικού ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού με σαφή μείωση των συμβασιούχων εργαζομένων.
     Επιτακτική ανάγκη απ’ ευθείας μονιμοποίηση των συμβασιούχων με συμφωνία όλων των κομμάτων. Στις 90.000 οργανικές θέσεις στα Νοσοκομεία υπηρετούν 45.000 μόνιμοι και 25.000 συμβασιούχοι. Με αναγωγή 20.000 θέσεις είναι κενές με οργανισμούς του έτους 2012 που δεν περιλαμβάνουν πολλές από τις δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν τα χρόνια που μεσολάβησαν ειδικά στην διάρκεια της πανδημίας. Μόνο οι επιπλέον ΜΕΘ που λειτουργούν χρειάζονται 3.000 επιπλέον προσωπικό.
     Με βάση τα στοιχεία του ανθρώπινου δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών οι μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου Υγείας από την 1.1.2023 έως τέλη Μαΐου2025 μειώθηκαν κατά 1.589. Την 1.1.2023 υπηρετούσαν 72.986 μόνιμοι υπάλληλοι στο Υπουργείο Υγείας και τέλος Μαΐου 2025 υπηρετούσαν 71.397.
     Οι χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ ταλανίζουν το Σύστημα Υγείας. Η προκήρυξη 7Κ ολοκληρώθηκε σε πέντε χρόνια.
      Με βάση τα διεθνή στάνταρ θα έπρεπε να λειτουργούν 3.500 Κλίνες ΜΕΘ στη χώρα μας. Από 450 που υπήρχαν πριν την πανδημία, αυξήθηκαν σε 1.200 στη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα μία-μία κλείνει λόγω ελλείψεων Εντατικολόγων και κυρίως Νοσηλευτικού Προσωπικού με αποτέλεσμα να λειτουργούν μόνο 850. Μείζων πρόβλημα η έλλειψη Κλινών ΜΕΘ Παίδων στην Περιφέρεια. Σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν 8 Κλίνες στο Νοσοκομείο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης. Αττική, Λάρισα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, είναι οι πόλεις που τα Νοσοκομεία διαθέτουν ΜΕΘ Παίδων. Γι’ αυτό τον λόγο γίνονται διακομιδές διασωληνωμένων παιδιών σε μεγάλες αποστάσεις, με μεγάλη επικινδυνότητα και έξοδα για τους γονείς που πρέπει να τα ακολουθήσουν.
     Ο αριθμός των ΣΟΧ μειώνεται καθημερινά αφού το ένα μετά το άλλο τα Νοσοκομεία ολοκληρώνουν τους διαγωνισμούς εκχώρησης των υπηρεσιών στήριξης στους εργολάβους με αποτέλεσμα σταδιακά να απολύονται οι ΣΟΧ παρότι οι συμβάσεις ανανεώνονται με Νομοθετικές ρυθμίσεις.
Να εκδιωχθούν οι εργολάβοι από τα Νοσοκομεία, όχι μόνο για την διάσωση των 4.000 θέσεων εργασίας κυρίως για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και του δημόσιου χρήματος, καθότι οι εργολαβικές εταιρείες στοιχίζουν τα διπλά χρήματα στο Κράτος απ’ ότι η πρόσληψη αντίστοιχου αριθμού συμβασιούχων. Να σταματήσει τώρα ο εργασιακός μεσαίωνας, οι εκφοβισμοί και οι εκβιασμοί.
    Ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια της ΔΕΘ οφείλει να θυμηθεί τις δεσμεύσεις του για όλους τους συμβασιούχους της Δημόσιας Υγείας, ΕΚΑΒ, Πρόνοιας που ξεπερνάνε τους 30.000, και να εξαγγείλει την μονιμοποίησή τους.
     Ο συνολικός αριθμός προσληφθέντων επικουρικών τα έτη 2023 – 2024, ήταν 135 θέσεις για όλα τα νοσοκομεία της χώρας. Με το νέο πίνακα τα έτη 2024 (Δεκέμβριος) και 2025 ο αριθμός ξεπερνάει τις 2.500 εγκρίσεις.
     Όμως είναι δώρο άδωρο διότι πολλά νοσοκομεία δεν διαθέτουν χρήματα στους προϋπολογισμούς και δεν υποβάλλουν αιτήματα με εγκεκριμένη πίστωση στις Υγειονομικές Περιφέρειες για προσλήψεις επικουρικού προσωπικού. Τα νοσοκομεία οφείλουν σε ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις 1,3 δις ευρώ. Σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι σε θέση να συντηρήσουν τον εξοπλισμό και τις υποδομές. Να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες. Οι κτιριακές αναβαθμίσεις των υγειονομικών μονάδων με πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης που είναι σε εξέλιξη βελτιώνουν την κατάσταση.
      Στο ΕΣΥ απέμειναν και υπηρετούν 2.100 εργαζόμενοι του προγράμματος των 4.000 μέσω ΔΥΠΑ που εργάζονται 8 χρόνια με συνεχείς ανανεώσεις των συμβάσεων. Έως πρόσφατα αμοίβονταν με τον εισαγωγικό βασικό μισθό του Δημοσίου υπαλλήλου του μισθολογίου ν.4325/2015, χωρίς να δικαιούνται οριζόντιες αυξήσεις του μισθολογίου που δόθηκαν και μισθολογική ωρίμανση. Χορηγήθηκαν μετά από πιέσεις μας αυξήσεις, υπολείπονται όμως των λοιπών εργαζομένων μόνιμων και συμβασιούχων.
     Παρότι θεσμοθετήθηκαν καθηκοντολόγια για τους υπαλλήλους της νοσηλευτικής υπηρεσίας, δεν τηρούνται λόγω σοβαρών ελλείψεων προσωπικού. Τα αλλότρια καθήκοντα είναι σε ημερησία διάταξη με κίνδυνο σε έκθεση ποινικών και πειθαρχικών παραπτωμάτων. Καταστρατηγούνται συνεχώς ισχύουσες διατάξεις στα ωράρια εργασίας με δεκάδες χρωστούμενα ρεπό σε κάθε νοσηλευτή.
   Διεκδικούμε ενιαίο κλάδο Νοσηλευτικού Προσωπικού (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ). Διεκδικούμε τα αυτονόητα, την αναβάθμιση του ΤΕ Νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού σε ΠΕ με τη σύσταση αντίστοιχων θέσεων στους οργανισμούς αφού καταργήθηκε η Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με τους πεπαλαιωμένους οργανισμούς που δεν προβλέπουν θέσεις ΠΕ για μια σειρά από επαγγέλματα υγείας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν μετατάξεις συναδέλφων που αποκτούν αντίστοιχους τίτλους σπουδών και πολλοί νέοι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων να μην έχουν πρόσβαση για μόνιμο διορισμό στο ΕΣΥ. Απαραίτητες οι τροποποιήσεις των οργανισμών των νοσοκομείων που είναι όλοι πάνω από 13 ετών ώστε να αποτυπώνουν τις σύγχρονες ανάγκες σε προσωπικό και υπηρεσίες και φυσικά να αποτυπώνουν τις υφιστάμενες αναπτυγμένες υπηρεσίες.
     Διεκδικούμε τη δυνατότητα διεξόδου στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση του ΔΕ Νοσηλευτικού προσωπικού με την εμπειρία που έχουν αποκτήσει. Να δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΕ προσωπικού των φορέων της Δημόσια Υγείας - Πρόνοιας αναβάθμισης σε ΔΕ.
    Οι μισθοί μας είναι ίσοι ή και μικρότεροι από το 2011 επισημαίνοντας ότι τότε λαμβάναμε 14 μισθούς και όχι 12 μισθούς το έτος όπως τώρα. Ο μισθός νεοδιόριστου Νοσηλευτή Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, είναι 836 ευρώ και το έτος 2011 ήταν 803 ευρώ. Αντίστοιχα Βοηθός Νοσηλευτή ΔΕ ο μισθός νεοδιόριστου τώρα είναι 736 ευρώ και το έτος 2011 ήταν 757 ευρώ, Τραυματιοφορέα ΥΕ ο μισθός νεοδιόριστου τώρα είναι 684 ευρώ, το έτος 2011 ήταν 677 ευρώ. Επιμελητής Β Ιατρός, ο μισθός νεοδιόριστου τώρα είναι 1216 ευρώ και το έτος 2011 ήταν 1264 ευρώ.
    Λαμβάνουμε χαμηλότερους μισθούς τώρα απ’ ότι το έτος 2011 παρότι η αγοραστική δύναμη του μισθού τώρα είναι πολύ χαμηλότερη από το έτος 2011. Αλήθεια ποιος στην Κυβέρνηση πιστεύει με τέτοιους μισθούς θα προσελκύσει υγειονομικό προσωπικό και θα ανακόψει το κύμα μαζικής φυγής από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας;
     Ένας Νοσηλευτής με πλήρη κυκλικό ωράριο, 7 νύχτες, 7 απογεύματα, 3 αργίες το μήνα λαμβάνει 100-150ευρώ το μήνα ως πρόσθετες αμοιβές που στο εξωτερικό για μία μόνο αργία εργασίας λαμβάνει πολλαπλάσια.
    Αναμένουμε στα εγκαίνια της ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός να μην περιφρονήσει ξανά το Νοσηλευτικό Προσωπικό όπως έκανε πέρυσι και να εξαγγείλει γενναίες αυξήσεις, γιατί διαφορετικά τα Νοσοκομεία θα αδειάσουν.
     Ζητάμε να αποσυρθούν οι διατάξεις του νέου πειθαρχικού δικαίου των Δημοσίων Υπαλλήλων που στοχοποιούν την συνδικαλιστική δράση, αποκλείουν τον κοινωνικό έλεγχο με τον αποκλεισμό των αιρετών εκπροσώπων από τα Πειθαρχικά Συμβούλια, επιβάλουν εξοντωτικές ποινές για «ψύλλου πήδημα» και εκφοβίζουν για συμμετοχή στην Αξιολόγηση.
   4 χρόνια βρίσκεται στα συρτάρια του Υπουργείου Εργασίας το θετικό πόρισμα της Επιτροπής Μπεχράκη για την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Τι λέει το πόρισμα; Αυτονόητα πράγματα. Με δεδομένο ότι έχουμε ενιαίο φορέα ασφάλισης ΕΦΚΑ όλοι οι Υγειονομικοί και δεν υφίσταται πιά οι ξεχωριστοί ασφαλιστικοί φορείς ΙΚΑ, Δημόσιο, θα πρέπει οι εργαζόμενοι των ίδιων επαγγελμάτων να αντιμετωπίζονται ασφαλιστικά με ενιαίο τρόπο.
    Οι μόνιμοι υπάλληλοι που διορίζονται μετά το 2011, οι συμβασιούχοι, οι αορίστου χρόνου, έχουν ασφαλιστικό φορέα το πρώην ΙΚΑ και είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ με βάση το κανονισμό Βαρέων του ΙΚΑ.
    Οι μόνιμοι υπάλληλοι με πρώτο διορισμό πριν το 2011 στο Δημόσιο δεν είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ.
    Η άρνηση της κυβέρνησης ένταξης στα ΒΑΕ είναι η μεγαλύτερη αδικία στην αντιμετώπιση των υγειονομικών και μάλιστα μετά από την πανδημία.
     Ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια της ΔΕΘ οφείλει να θυμηθεί τις δεσμεύσεις του και να εξαγγείλει την ένταξή μας στα ΒΑΕ.
    Καθρέφτης της κατάστασης της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης είναι τα επείγοντα των εφημερευόντων μεγάλων Νοσοκομείων της Αττικής και της Περιφέρειας.
     Πολλοί εκ των ασθενών που δεν χρήζουν εισαγωγής δεν έπρεπε να φθάνουν στα εφημερεύοντα Νοσοκομεία αλλά να εξετάζονται στη Πρωτοβάθμια Περίθαλψη. Μεγάλη αποτυχία του θεσμού του προσωπικού (οικογενειακού γιατρού). Έχουν εγγραφεί έως τώρα 3.500 γιατροί παρότι ανανεώθηκαν οι ειδικότητες γιατρών που μπορούν να συμμετέχουν, εκ των οποίων οι 2.300 ήδη εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη και μόνο 1.200 ιδιώτες.
    Οι γιατροί που εργάζονται στη Πρωτοβάθμια αδυνατούν να ασκήσουν τα καθήκοντα ως προσωπικοί γιατροί με δεδομένο ότι εφημερεύουν στα Κέντρα υγείας, κάνουν επισκέψεις κατ’ οίκον και με συνεχείς μετακινήσεις καλύπτουν εφημερίες γειτονικών Νοσοκομείων.
     Ο πολίτης πληρώνει τον ιδιώτη γιατρό για εξέταση και για τη συνταγογράφηση. Οι πολίτες που κατάφεραν να βρουν προσωπικό γιατρό δεν εξυπηρετούνται. Το τραγελαφικό της κατάστασης είναι ότι αρκετοί πολίτες έχουν εγγραφεί στις λίστες γιατρών που έχουν τα ιατρεία τους εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, επειδή υπήρξε εκφοβισμός για διακοπή της συνταγογράφησης και αποκλεισμό από επισκέψεις σε Δημόσιες Υγειονομικές Μονάδες.
     Οι Πρωτοβάθμιες Μονάδες Υγείας (Κέντρα Υγείας, αγροτικού και αστικού τύπου), εμφανίζουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται ως δεξαμενή μετακινήσεων προσωπικού προς τα Νοσοκομεία για την κάλυψη κενών. Έτσι τα περισσότερα εξ’ αυτών δεν είναι σε θέση να εφημερεύουν με ασφάλεια και δεν συνεπικουρούν τα Νοσοκομεία αφού αδυνατούν να πραγματοποιήσουν ακόμη και απλές διαγνωστικές εξετάσεις.
    Στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη λειτουργούν 311 Κέντρα Υγείας, 1.432 Περιφερειακά ιατρεία, 97 Πολυδύναμα Περιφερειακά ιατρεία, 50 Ειδικά Περιφερειακά ιατρεία, 220 τοπικά ιατρεία και 136 ΤΟΜΥ. Είναι και 61 Κέντρα Ψυχικής Υγείας που άλλαξαν οργανική διάρθρωση. Το έτος 2022 είχαμε 6.000 ιατρούς, 5.500 νοσηλευτικό, 5.000 λοιπό προσωπικό. Σύνολο 16.500.
    Τώρα έχουμε 5.500 ιατρούς, 5.300 νοσηλευτικό και 4.500 λοιπό προσωπικό. Σύνολο 15.300. 1.200 λιγότερο προσωπικό.
    Στα 311 Κέντρα Υγείας το έτος 2022 είχαμε 3.700 γιατρούς, 5.200 νοσηλευτές και 3.400 λοιπό προσωπικό. Σύνολο 12.300.
    Τώρα έχουμε 3.400 ιατρούς, 5.000 νοσηλευτικό και 3.400 λοιπό προσωπικό. Σύνολο 11.800, δηλαδή 500 λιγότεροι.
     Στις Μονάδες Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης υπάρχουν διαθέσιμα 4.000 ιατρικά μηχανήματα και λειτουργούν 2.000. τα υπόλοιπα είναι κλειστά λόγω έλλειψης προσωπικού.
     Τις διακομιδές από τα Κέντρα Υγείας λόγω ελλείψεων διασωστών, αναλαμβάνουν οι ένστολοι και το πάσης φύσεως υγειονομικό προσωπικό με πράξη Νομοθετικού περιεχομένου που κυρώθηκε με σχετικό Νόμο με σοβαρούς κινδύνους έκθεσης σε ποινικά αδικήματα.
    Αντισταθήκαμε, κινητοποιηθήκαμε για την άρση της επικίνδυνης πράξης Νομοθετικού περιεχομένου. Οι διασώστες των Κέντρων Υγείας συμμετέχουν στα προγράμματα εργασίας του ΕΚΑΒ χωρίς να λαμβάνουν τις παροχές των διασωστών του ΕΚΑΒ. Διεκδικούμε την εξίσωση με την μεταφορά των οργανικών θέσεων στο ΕΚΑΒ.
    Η μοριοδότηση των συμβασιούχων εργαζομένων της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, για την συμμετοχή τους σε νέες προκηρύξεις μόνιμου προσωπικού, θα πρέπει να εξομοιωθεί με τους εργαζόμενους των Νοσοκομείων. Δηλαδή αντί 10 μορίων το μήνα που λάμβαναν στη μέρα θα πρέπει να αυξηθεί σε 20 μόρια.
     Συστήθηκαν 2 τμήματα στα Κέντρα Υγείας και παρά τις παρεμβάσεις μας, ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί Προϊστάμενοι. Θα πρέπει άμεσα να υλοποιηθεί ο νόμος
      Παρά τον πακτωλό χρημάτων που δαπανήθηκαν δεν έχουμε καταφέρει να συστήσουμε ολοκληρωμένο δίκτυο υπηρεσιών ψυχικής υγείας με Πρωτοβάθμιες Υπηρεσίες, τμήματα εισαγωγών οξέων περιστατικών, μονάδες αποασυλοποίησης και προστατευμένες δουλειές από το Κράτος για την επαγγελματική αποκατάσταση των ψυχικά χρόνιων πασχόντων.
      Αυτό το διαπιστώνει κανείς από το ποσοστό των ασθενών που εισάγονται με εισαγγελική παραγγελία που είναι πάνω από 60% των εισαγωγών και την επαναεισαγωγών που ξεπερνάει το 50%. Η Ψυχιατρική μεταρρύθμιση αφέθη στις τύχες των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που λαμβάνουν πακτωλό χρημάτων και προσφέρουν αναντίστοιχα θεραπευτικά αποτελέσματα. Οι κλινικές των οξέων περιστατικών γεμίζουν με νεοχρόνιους ασθενείς λόγω έλλειψης μονάδων ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης.
     Σοβαρότατες είναι οι ελλείψεις προσωπικού. Σε τμήματα οξέων περιστατικών που νοσηλεύονται 30-40 ασθενείς με εισαγγελική παραγγελία για εγκλεισμό συνοδεία 3-4 Αστυνομικοί με χειροπέδες, ασθενείς του άρθρου 69 του Ποινικού Κώδικα που έχουν διαπράξει κακουργήματα, παιδιά με αυτισμό, νοητική στέρηση δεν υπάρχει η υποδομή φιλοξενίας, κάνουν βάρδια δύο νοσηλεύτριες.
     Η συγκέντρωση των υπηρεσιών (διοικητική, λειτουργική) στις υγειονομικές περιφέρειες, με το νέο νόμο δημιουργεί ήδη σοβαρά λειτουργικά και οργανωτικά αδιέξοδα.
     Οι Προνοιακές Μονάδες υποφέρουν από την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση. Στις 5.000 οργανικές θέσεις υπηρετούν 3.000 υπάλληλοι. Διεκδικούμε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και ανανέωση των συμβάσεων αντίστοιχες των ρυθμίσεων με τους εργαζόμενους στη Δημόσια Υγεία. Σε τμήματα που φιλοξενούνται 30-40 άτομα με βαριά αναπηρία ή χρήζουν ατομικής περιποίησης κάνει βάρδια ένας Νοσηλευτής. Τα κενά τεράστια σε βρεφοκόμους, Κοινωνικούς λειτουργούς, Νοσηλευτές, γιατρούς και γενικά σε όλες τις ειδικότητες.
     Οι λίστες αναμονής για φιλοξενία υπερβαίνουν τον ένα χρόνο. Πρέπει κάποιος να πεθάνει για να βρεθεί θέση να εισαχθεί άτομο από τη λίστα. Τα δεκάδες παιδιά που βρίσκονται στα Νοσοκομεία με εισαγγελική εντολή για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της έλλειψης Προνοιακών Μονάδων είναι όνειδος για το Κράτος Πρόνοιας. Και όμως δεκάδες θέσεις φιλοξενίας στις Προνοιακές Μονάδες είναι κλειστές λόγω ελλείψεων προσωπικού. Ασθενείς κοινωνικά περιστατικά, κάθε φορά βρίσκονται στα Νοσοκομεία και αρνούνται να πάρουν εξιτήριο χωρίς να έχουν πρόβλημα υγείας γιατί δεν έχουν που να πάνε. Οι Κοινωνικές Υπηρεσίες των Νοσοκομείων συναντούν τείχος στις Προνοιακές Μονάδες.
    Απαράδεκτο να εκδίδεται προκήρυξη μόνιμου προσωπικού και να μην προβλέπεται η αυξημένη μοριοδότηση στους συμβασιούχους όπως συμβαίνει στην υγεία. Οι λιγοστοί εργαζόμενοι των Προνοιακών Μονάδων, που περιθάλπουν άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, κατάφεραν και κράτησαν έξω από την πόρτα των Μονάδων τον covid-19 εν αντιθέσει με τις ιδιωτικές Μονάδες που θέρισε.
   Διεκδικούμε την άμεση έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης ρύθμισης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας αντίστοιχη με το Υπουργείο Υγείας.
     Το ΕΚΑΒ αντιμετωπίζει σοβαρές επιχειρησιακές δυσχέρειες. Τα έκτακτα περιστατικά σε πολλές περιπτώσεις διακομίζονται με μεγάλη καθυστέρηση λόγω έλλειψης πληρωμάτων ασθενοφόρων. Σε μεγάλα νησιά επιχειρεί ένα ασθενοφόρο τη βάρδια σε πολλές περιπτώσεις με μεγάλη επικινδυνότητα.
    Οι δευτερογενής διακομιδές εκχωρήθηκαν σε ιδιώτες. Πολλά Νοσοκομεία προχώρησαν στη σύναψη συμβάσεων με ιδιωτικές εταιρείες ασθενοφόρων έναντι αδράς αμοιβής και κρυφές χρεώσεις για τους ασθενείς. Διεκδικούμε την επανασύσταση του κλάδου των οδηγών στα Νοσοκομεία, προσλήψεις πληρωμάτων ασθενοφόρων, την αγορά νέων ασθενοφόρων, προκειμένου να αναλάβουν τις δευτερογενείς διακομιδές.
    Ανεξέλεγκτα είναι τα φαινόμενα βίας σε βάρος του προσωπικού από ασθενείς και συνοδούς ασθενών. Το 70% των περιστατικών βίας και καταστροφών σε Υγειονομικές Μονάδες ΕΚΑΒ, γίνονται από roma. Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα συναδέλφους. Έχουμε δει να μαχαιρώνονται συνάδελφοι, να απειλούνται με πιστόλια και καλάσνικοφ. Να τρώνε πολύ ξύλο. Μέτρα τώρα. Εδώ και τώρα να επανασυσταθεί το ειδικό Σώμα του Προσωπικού Ασφαλείας στην Αστυνομία με ειδική εκπαίδευση, με αρμοδιότητα στελέχωσης των Νοσοκομείων. Οι ήδη υπηρετούντες φύλακες με ανάλογη εκπαίδευση να απορροφηθούν στο νέο σώμα.
ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 8.30πμ
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΔΕΘ
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΚΙΝΗΤΡΑ
Από την  ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της  ΠΟΕΔΗΝ

Δημόσιο: Νέο πειθαρχικό με «γαλάζιες» ψήφους & απολύσεις – Τι αλλάζει (έγγραφο)

     Μετά από πολύωρη αντιπαράθεση χθες στη Βουλή μεταξύ της ηγεσίας του ΥΠΕΣ και των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ψηφίστηκε αργά το βράδυ μόνο από τους βουλευτές της ΝΔ το ν/σ  του ΥΠΕΣ για την «Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων και λοιπές διατάξεις».
  • Προβλέπει αυστηρότερες από πριν ποινές, που φτάνουν στην οριστική παύση, δηλαδή στην απόλυση και σε τεράστια εξοντωτικά διοικητικά πρόστιμα από 10.000 έως 100.000 ευρώ.
  • Εισάγει ως ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης! Στην ουσία χτυπάνε τις συλλογικές αποφάσεις των συνδικάτων και την επιλογή τους να αντισταθούν!
  • Προβλέπει ένα διευρυμένο και αυστηρότερο πλαίσιο ποινών. Εισάγονται νέες ποινές, όπως η αφαίρεση έως 4 κλιμακίων και η στέρηση μισθολογικής εξέλιξης έως και 5 έτη. Αυξάνονται τα πρόστιμα αποδοχών που μπορούν να επιβάλουν οι πειθαρχικά προϊστάμενοι (π.χ. αύξηση του προστίμου του υπουργού, του δημάρχου από αποδοχές 3 μηνών σε 5 μήνες, κλπ.).
  • Προσθέτει νέα αδικήματα για τα οποία μπορεί να επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης – απόλυσης (π.χ. άσκηση εργασίας ή έργου με αμοιβή χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας!). Ταυτόχρονα, διατηρείται η «ανάξια» ή «αναξιοπρεπής» συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας, η «παράβαση υποχρέωσης εχεμύθειας», ως λόγοι οριστικής παύσης – απόλυσης, παραπτώματα που έχουν αξιοποιηθεί κατά κόρον για να ποινικοποιηθεί η συνδικαλιστική δράση.
  • Διευρύνει οι περιπτώσεις για θέση υπάλληλου σε αυτοδίκαιη αργία από τη Διοίκηση χωρίς τη γνώμη του Πειθαρχικού Συμβουλίου (π.χ. σύλληψη, επιβολή περιοριστικών όρων αντί προσωρινής κράτησης, κλπ.).
  • Καταργεί η συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στα Πειθαρχικά συμβούλια, η δυνατότητα άσκησης ένστασης κατά των αποφάσεων των Πειθαρχικών Συμβουλίων, κ.α.
Αναδημοσίευση από https://www.aftodioikisi.gr/

Χωρίς ηλικιακό όριο η ασφάλιση των μακροχρόνια ανέργων

   Ανεξάρτητα από την ηλικία τους, οι μακροχρόνια άνεργοι θα μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), προκειμένου να ασφαλίζονται στον ΕΦΚΑ μέχρι να συμπληρώσουν τον ελάχιστο αριθμό ενσήμων που απαιτούνται για τη συνταξιοδότησή τους. Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή στο ήδη θεσμοθετημένο, από το 2000, πρόγραμμα, καθώς η κατάργηση του ηλικιακού ορίου για την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης ανοίγει την πόρτα της συνταξιοδότησης σε χιλιάδες μακροχρόνια ανέργους που αδυνατούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
   Η σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και ορίζει ότι άνεργοι επί τουλάχιστον 12 συνεχείς μήνες, στους οποίους υπολείπονται έως 5 έτη για τη θεμελίωση δικαιώματος πλήρους σύνταξης από τον κλάδο σύνταξης του ΕΦΚΑ, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, δικαιούνται να ζητήσουν την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισής τους μέχρι τη συμπλήρωση του ελάχιστου αριθμού ημερών ασφάλισης για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος, με πλήρη κάλυψη της σχετικής δαπάνης από τους πόρους της ΔΥΠΑ.
Δικαιούχοι είναι οι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ) και στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης που ασφαλίζουν μισθωτούς, ανεξάρτητα από τον χρόνο εισόδου στην ασφάλιση και από τον χρόνο διακοπής της υποχρεωτικής ασφάλισής τους, εφόσον έχουν εγγραφεί ως άνεργοι στη ΔΥΠΑ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 συνεχών μηνών πριν από την υποβολή της αίτησης.
Στην πράξη, πρέπει να εξακολουθούν να είναι άνεργοι για περισσότερο από ένα χρόνο και να κατέχουν ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ ανανεούμενη ανά μήνα. Ο υπολειπόμενος για τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση ελάχιστων προϋποθέσεων θεμελίωσης πλήρους σύνταξης στο ΙΚΑ και τους αντίστοιχους φορείς επικουρικής ασφάλισης αριθμός ημερομισθίων δεν υπερβαίνει τα 1.500 κατ’ ανώτατο όριο, τα οποία θα βεβαιώνονται με σχετική βεβαίωση από τους οικείους φορείς ασφαλιστικής κάλυψης.
Για όσους είναι άνεργοι επί τουλάχιστον 12 συνεχείς μήνες και χρειάζονται έως 5 έτη για τη θεμελίωση δικαιώματος πλήρους σύνταξης.
Οι ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ) που ανήκουν στις κατηγορίες των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων και πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης, μπορούν κατ’ εξαίρεση να υπαχθούν στο πρόγραμμα και να συνεχίσουν την ασφάλισή τους με κάλυψη των αναλογουσών εισφορών τους από πόρους της ΔΥΠΑ. Προσοχή, όμως. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος της προαιρετικής ασφάλισης δεν αναγνωρίζεται ως διανυθείς στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Η ΔΥΠΑ θα καταβάλει μηνιαία εισφορά στον ΕΦΚΑ και στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης που ασφαλίζουν μισθωτούς ίση με τη μηνιαία εισφορά που θα πλήρωναν οι άνεργοι που εντάσσονται στις διατάξεις του παρόντος για προαιρετική συνέχιση της κύριας και επικουρικής ασφάλισής τους.
Ο ελάχιστος αριθμός ημερών ασφάλισης που πρέπει να συγκεντρώνει ο μακροχρόνια άνεργος, η διαδικασία, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος απόδοσης των εισφορών στον ΕΦΚΑ και στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης που ασφαλίζουν μισθωτούς, οι οποίοι για κύρια σύνταξη είναι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ), οι αποδοχές με βάση τις οποίες γίνεται ο υπολογισμός για την καταβολή των εισφορών και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Αναδημοσίευση από https://www.kathimerini.gr/

Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα

      Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον: 
  1. https://cretaone.gr/chamos-sto-nosokomeio-rodoy-entasi-metaxy-georgiadi-kai-gynaikas-pethane-o-pateras-moy-to-2023/?dicbo=v4-eBTwRtE-1194014093-1
  2. https://www.ot.gr/2025/08/20/epikairothta/koinonia/eurostat-arnitiki-protia-tou-esy-stin-eyropi-ereyna-kolafos/
  3. https://pelop.gr/patra-symvan-sok-sto-pgnp-kounoupi-se-syskevi-orou-foto/
  4. https://dete.gr/adedy-panelladiki-24ori-apergia-stis-28-8-gia-to-neo-peitharchiko/
  5. https://www.kathimerini.gr/visual/infographics/563763622/dimografiko-kampanaki-gia-to-asfalistiko/.



Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025

1886: αγώνας για το 8ωρο με νεκρούς 2025:13ώρες εργασίας με Νομοσχέδιο του υπουργείου εργασίας

   Ένα ακόμη νομοθέτημα ετοιμάζεται να ψηφίσει το υπουργείο εργασίας, που αφορά στις εργασιακές σχέσεις, στον τρόπο χορήγησης των αδειών κλπ. στον ιδιωτικό τομέα.
   Το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει τα δυο προηγούμενα νομοθετήματα Χατζηδάκη Ν4808/21, με το οποίο καταργήθηκε το οχτάωρο και Γεωργιάδη Ν. 5053/23 με τον οποίο ποινικοποιήθηκε η συνδικαλιστική δράση.
Τι σημαίνει 13ωρο;
    Ένας εργαζόμενος θα πιάνει δουλειά στις 8 το πρωί και θα σχολά στις 9 το βράδυ!!! Κι αν προσθέσουμε και τον χρόνο μετακίνησης μια ώρα να μεταβεί στην εργασία του και μια ώρα να επιστρέψει, τότε μιλάμε για 15ωρο. Από τις 7 το πρωί ως τις 10 το βράδυ!
   Πρόκειται για εργασιακή συνθήκη γαλέρας. Πότε, αλήθεια, θα ξεκουραστεί αυτός ο εργαζόμενος, πότε θα δει την οικογένειά του, πότε θα έχει προσωπικό-ελεύθερο χρόνο κλπ
    Η υπουργός εργασίας υποστηρίζει ότι αυτό θα γίνεται τάχα με τη συναίνεση του εργαζόμενου.  Κι εδώ παραπληροφόρηση.Ο εργαζόμενος θα πρέπει να αιτιολογήσει στον εργοδότη του τυχόν άρνησή του να εργαστεί 13 ώρες. Για ποια συναίνεση μιλάμε, όταν πάνω από τον εργαζόμενο θα επικρέμαται η σπάθη της απόλυσης;
  Είναι, αλήθεια, ισότιμα τα μέρη σε μια τέτοια "διαπραγμάτευση"; Είναι σαν να λες ο λύκος και το πρόβατο θα συναποφασίσουν τι θα φάνε το βράδυ.
  Πέρα,όμως, από αυτό η υπουργός εργασίας ισχυρίζεται πως αυτό γίνεται και σήμερα. Μπορεί κάποιος να εργαστεί 13 ώρες σε δυο εργοδότες (το ψήφισε αυτό ο Γεωργιάδης) γιατί να μην μπορεί σε έναν; παριστάνοντας πως δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά. Το να εργαστεί κάποιος και σε δεύτερο εργοδότη αποτελεί δική του ελεύθερη βούληση, ενώ το να υποχρεωθεί να εργάζεται 13 ώρες σε έναν εργοδότη αποτελεί επιβολή και καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του.
  Εκτός από το 13ωρο, το νομοθέτημα αλλάζει και τον τρόπο χορήγησης της άδειας, όπου, πλέον, ο εργοδότης με πρόσχημα την ένταση της δουλειάς θα μπορεί να δίνει την άδεια όποτε η επιχείρηση μπορεί κι όχι υποχρεωτικά το καλοκαίρι, όπως γινόταν ως τώρα.
  Ο εργαζόμενος δηλ θα λάβει πχ την άδειά του τον Φλεβάρη, όταν τα παιδιά του θα είναι σχολείο και προφανώς θα κάνει διακοπές σπίτι του.
  Είναι προφανές ότι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί στη χώρα μας, σε αντίθεση με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, επειδή η κυβέρνηση αρνείται την καθιέρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Αρνείται στα συνδικάτα να διαπραγματευθούν με την εργοδοσία,  τους μισθούς, τις άδειες, τις εργασιακές σχέσεις, τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας κλπ. Κι αυτό το κάνει συνειδητά εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της γνωστής ολιγαρχίας. Εν προκειμένω το 13ωρο εξυπηρετεί τους μεγαλοξενοδόχους, τους επιχειρηματίες της εστίασης κλπ.
             Απέναντι σε όλα αυτά θα πρέπει να υπάρξει απάντηση.
   Οι εργασιακές σχέσεις καταβαραθρώνονται, οι μισθοί είναι άθλιοι.
Το κοινό συλλαλητήριο εργαζομένων του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στη ΔΕΘ πρέπει να είναι η αρχή ενός συγκροτημένου συνδικαλιστικού, αλλά και ευρύτερου πολιτικού αγώνα που θα έχει ως τελικό στόχο την πολιτική αλλαγή.
  Χωρίς πολιτική αλλαγή τίποτε από τα παραπάνω δεν θα παρθεί πίσω. Αυτό μας διδάσκει η Ιστορία.
    Από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

"Αυτός που καλεί σε ΕΔΕ τους υπαλλήλους του Κέντρου Υγείας, είναι αυτός που έβαλε την υπογραφή του για να φύγει ο οδηγός και να πάει στην Μήλο".

   "Αυτός που καλεί σε ΕΔΕ τους υπαλλήλους του Κέντρου Υγείας, είναι αυτός που έβαλε την υπογραφή του για να φύγει ο οδηγός και να πάει στην Μήλο", είπε ο αντιδήμαρχος κ. Δημήτρης Καραγιάννης, στην τοποθέτησή του κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε στις 27 Αυγούστου 2025, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος, σχετικά με την έκδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας, για την υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας Αίγινας. Πρόκειται για τον τέταρτο οδηγό ασθενοφόρου, που  που θα έπρεπε να υπηρετεί στο Κέντρο Υγείας Αίγινας.
   Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι οι άνθρωποι που σήμερα στοχοποιούνται με πειθαρχικές διαδικασίες, είναι αυτοί που με θυσίες κρατούν όρθιο το Κέντρο Υγείας Αίγινας.

    Στην σύντομη τοποθέτησή του εξέφρασε την έκπληξή του για την ταχύτητα με την οποία το Υπουργείο Υγείας και οι συνεργάτες του υπουργού έσπευσαν να δώσουν απαντήσεις μέσω Facebook, αντί να αναλάβουν την ευθύνη για τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κέντρο Υγείας Αίγινας. Τόνισε ότι δεν γίνεται να μεταφέρεται το βάρος αποκλειστικά στους οδηγούς ή στο προσωπικό, όταν οι ίδιοι οι αρμόδιοι είναι αυτοί, που με τις αποφάσεις και τις υπογραφές τους έχουν οδηγήσει στην σημερινή κατάσταση.
    Πιο συγκεκριμένα επισήμανε, ότι ο διευθυντής της 2ης ΥΠΕ, που σήμερα καλεί σε ΕΔΕ τους εργαζόμενους του Κέντρου Υγείας, είναι εκείνος που υπέγραψε για να φύγει οδηγός ασθενοφόρου και να καλύψει ανάγκες στη Μήλο. Είναι ο ίδιος που γυρίζει από νοσοκομείο σε νοσοκομείο για να βρει γιατρό να έρθει στην Αίγινα για εφημερία, επειδή πλέον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι γιατροί.
    Παραθέτοντας την προσωπική του εμπειρία, είπε ότι γνωρίζει εκ των έσω την πραγματική κατάσταση του Κέντρου Υγείας, καθώς βλέπει καθημερινά τον αγώνα που δίνουν οι γιατροί, οι νοσηλευτές και οι οδηγοί. Υπογράμμισε ότι έχει ζήσει πολλά περιστατικά, μέρα και νύχτα, και ξέρει από πρώτο χέρι τις θυσίες τους, και τόνισε ότι δεν είναι δίκαιο να στοχοποιούνται σήμερα με πειθαρχικές διαδικασίες οι ίδιοι άνθρωποι που κρατούν όρθιο το Κέντρο Υγείας.
    Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι αντί να καταφεύγουν σε αναρτήσεις και βιαστικές απαντήσεις στο διαδίκτυο, οι αρμόδιοι θα έπρεπε να βγουν δημόσια και να αναγνωρίσουν τις δικές τους ευθύνες. Γιατί η πραγματικότητα είναι πως από το 2019 μέχρι σήμερα, ο αριθμός του προσωπικού μειώνεται συνεχώς: από τους 16 εργαζόμενους έχουμε φτάσει στους 12, και αν συνεχιστεί αυτή η πορεία, σύντομα θα μιλάμε για 10 ή και 5.
    "Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Το Κέντρο Υγείας Αίγινας χρειάζεται άμεση ενίσχυση και στήριξη, όχι τιμωρίες και επικοινωνιακά παιχνίδια", δήλωσε λίγο αργότερα στο Aegina Portal.

Αναδημοσίευση από https://www.aeginaportal.gr/

Δημόσιοι υπάλληλοι: Απόλυση για όσους αρνούνται για 2 χρονιές την αξιολόγηση - Νέο πειθαρχικό δίκαιο

    Σε νέα τροχιά πειθαρχικής πειθαρχίας εισέρχεται ο δημόσιος τομέας, καθώς το νέο θεσμικό πλαίσιο καθιστά υποχρεωτική την αξιολόγηση των υπαλλήλων, με την επαναλαμβανόμενη άρνηση να συνιστά πλέον αιτία απόλυσης. Μετά από δύο συνεχείς χρονιές άρνησης συμμετοχής στη διαδικασία, δημόσιοι υπάλληλοι θα βρίσκονται αντιμέτωποι όχι απλώς με χρηματικό πρόστιμο, αλλά με οριστική παύση από την υπηρεσία τους.
    Από το νέο έτος τίθεται σε εφαρμογή ένα νέο, συγκεντρωτικό πειθαρχικό όργανο για το Δημόσιο, το Πειθαρχικό Συμβούλιο Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα, με στόχο την εξάλειψη των καθυστερήσεων που ταλαιπωρούν το πειθαρχικό σύστημα εδώ και χρόνια.
Τι αλλάζει από το 2026
Το νέο πειθαρχικό συμβούλιο αντικαθιστά:
  • τα 100 πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια
  • το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο
   Αυτό σημαίνει πως η διαχείριση των πειθαρχικών υποθέσεων των δημοσίων υπαλλήλων περνά σε ένα ενιαίο και εξειδικευμένο σώμα.

Σύνθεση του νέου οργάνου

    Το νέο Πειθαρχικό θα στελεχωθεί αποκλειστικά από 60 δικαστές, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, προερχόμενους από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Σύμφωνα με την υφυπουργό Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη, οι δικαστές αυτοί θα προκύψουν από νέες προσλήψεις, ενισχύοντας την ανεξαρτησία και τη σταθερότητα του θεσμού.

Το συμβούλιο θα λειτουργεί με:
  • Τριμελή σύνθεση για υποθέσεις μικρότερης βαρύτητας
  • Πενταμελή σύνθεση για πιο σοβαρές περιπτώσεις
Τέλος στη συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων και συνδικαλιστών

   Σε αντίθεση με τα παλαιά πειθαρχικά συμβούλια, στο νέο μοντέλο δεν συμμετέχουν εκπρόσωποι των εργαζομένων ούτε δημόσιοι υπάλληλοι. Ο συνδικαλιστής μπορεί να εμφανιστεί μόνο προ της εκδίκασης, αν το ζητήσει ο υπάλληλος, για να διατυπώσει θέση – αποχωρώντας πριν την έναρξη της διάσκεψης.

Θα απολύονται όσοι αρνούνται για δύο χρονιές την αξιολόγηση

   Πειθαρχικό παράπτωμα θεωρείται η άρνηση υπαλλήλου να συμμετάσχει στην αξιολόγηση είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος στη στοχοθεσία, τις μετρήσεις, το οποίο τιμωρείται με πρόστιμο ίσο με τις αποδοχές δύο μηνών, ενώ η ποινή της οριστικής παύσης (απόλυση) προβλέπεται εάν αποφύγει την αξιολόγηση για δύο συνεχόμενες χρονιές.
Προβλέπεται επίσης ότι από την άσκηση ποινικής δίωξης για οποιοδήποτε κακούργημα ο υπάλληλος τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία, πρόβλεψη που σήμερα ισχύει μόνο σε σχέση με τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και της οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής. Ακόμα, η στέρηση της προσωπικής ελευθερίας υπαλλήλου, για όσο χρόνο αυτή διαρκεί, αποτελεί λόγο για τη θέση του σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.
    Όσοι απολύθηκαν από το Δημόσιο με την πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας με υπαιτιότητά τους, μπορούν να διοριστούν εκ νέου μετά από 10 έτη αντί για 5 που ισχύει σήμερα.
    Επίσης, το προσωρινό κώλυμα εκ νέου διορισμού καταλαμβάνει και όσους υπαλλήλους απώλεσαν την υπαλληλική τους ιδιότητα (π.χ. με παραίτηση) και ακολούθως τους επιβλήθηκε αμετάκλητα η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης λόγω συνέχισης της πειθαρχικής διαδικασίας μετά τη λύση της υπαλληλικής τους σχέσης.
Προστίθενται νέες πειθαρχικές ποινές που να επιβάλλονται σε ορισμένα πειθαρχικά παραπτώματα: Αυτά είναι η στέρηση του δικαιώματος χορήγησης μισθολογικού κλιμακίου από ένα έως πέντε έτη, η αφαίρεση έως τεσσάρων μισθολογικών κλιμακίων και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου κατ' αναπλήρωση ή με ειδικές διατάξεις για διάστημα από ένα έως πέντε έτη.
  Πέραν των πειθαρχικών ποινών προβλέπεται για ορισμένες περιπτώσεις η επιβολή επιπλέον διοικητικής κύρωσης που κυμαίνεται από 3.000 έως 100.000 ευρώ.
Αναδημοσίευση από https://www.alfavita.gr/

Σύνταξη στα 62 χωρίς 40ετία - Όλες οι προυποθέσεις.

 Το ενδεχόμενο αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης το 2026 ωθεί χιλιάδες εργαζόμενους να αποχωρήσουν έως το τέλος του 2025.

Σήμερα, η μέση ηλικία εξόδου από την αγορά εργασίας στην Ελλάδα είναι 59,7 έτη για τις γυναίκες και 63,2 έτη για τους άνδρες. Πρόκειται για μία από τις χαμηλότερες ηλικίες στην Ευρώπη.

Η χώρα μας έχει ως γενικό όριο ηλικίας τα 67 με 15 έτη ασφάλισης ή τα 62 με 40 έτη προϋπηρεσίας. Ωστόσο, ισχύουν ειδικές μεταβατικές διατάξεις που επιτρέπουν συνταξιοδότηση νωρίτερα.

Κατηγορία Προϋποθέσεις Ηλικία Σύνταξης
Δημόσιοι Υπάλληλοι – Πλήρης 25ετία έως 2010/2011 + 35/36 έτη έως 2018/2019 61,6
Δημόσιοι Υπάλληλοι – Μειωμένη 25ετία έως 2010–2012, ηλικίες 55–60 έως 2022 55–60 (μειωμένη)
Ιδιωτικός Τομέας – Γυναίκες με 5.500 ένσημα & ανήλικο (2010) 5.500 ένσημα + ανήλικο 61 (πλήρης)
Ιδιωτικός Τομέας – Γυναίκες με 5.500 ένσημα & ανήλικο (2011) 5.500 ένσημα + ανήλικο 58,5 (μειωμένη)
Ιδιωτικός Τομέας – Γυναίκες με 5.500 ένσημα & ανήλικο (2012) 5.500 ένσημα + ανήλικο, 55ο έτος έως 2018 61 (μειωμένη) / 62 αν μετά το 2019
Ιδιωτικός Τομέας – 10.500 ημέρες ασφάλισης 10.500 ημέρες έως 2012 Πριν τα 62
Ιδιωτικός Τομέας – 10.500 ημέρες εκ των οποίων 7.500 βαρέα 10.500 ημέρες, 7.500 βαρέα 60 (μειωμένη) / 62 (πλήρης)
Ιδιωτικός Τομέας – 3.600 βαρέα & 4.500 σύνολο (2010-2012) 3.600 βαρέα + 4.500 σύνολο, 1.000 βαρέα στα τελευταία 17 έτη 55–57 (πλήρης)
ΔΕΚΟ/Τράπεζες – Ασφαλισμένοι πριν το 1982 35ετία έως 2021 61,6
ΔΕΚΟ/Τράπεζες – Μητέρες με 25ετία & ανήλικο (2010) 25ετία, ανήλικο, 50ο έτος έως 2017 58,5 (πλήρης)
ΔΕΚΟ/Τράπεζες – Μητέρες με 25ετία & ανήλικο (2011) 25ετία, ανήλικο, 52ο έτος έως 2018 60,2–61,3+
ΔΕΚΟ/Τράπεζες – Μητέρες με 25ετία & ανήλικο (2012) 25ετία, ανήλικο, 55ο έτος έως 2018 61 (πλήρης)

Δημόσιοι Υπάλληλοι

Video Player is loading.
Current Time 0:01
Duration 0:01
Loaded: 100.00%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Στο Δημόσιο, πλήρη σύνταξη πριν από τα 62 μπορούν να λάβουν όσοι γεννήθηκαν έως το 1963 και είχαν 25ετία έως το 2010 ή το 2011. Με 35 ή 36 χρόνια ασφάλισης έως το 2018 ή 2019, αποχωρούν στα 61,6 έτη.

      Επιπλέον, γονείς με ανήλικο τέκνο και 25ετία το 2011 ή το 2012 αποχωρούν αντίστοιχα στα 58,5 και 59,6 έτη. Οι τρίτεκνοι με 20 χρόνια ασφάλισης έως το 2010 δικαιούνται επίσης πρόωρη αποχώρηση.

      Για τη μειωμένη σύνταξη, δικαιούχοι είναι όσοι διορίστηκαν πριν το 1993 και είχαν 25ετία έως το 2010–2012, εφόσον συμπλήρωσαν τις ηλικίες 55, 56, 58 και 60 ετών έως το 2022. Οι γυναίκες με 25ετία έως το 2010 βγαίνουν στα 55, ενώ οι άνδρες στα 60.

      Ιδιωτικός Τομέας

      Στον ιδιωτικό τομέα, οι γυναίκες με 5.500 ημέρες ασφάλισης και ανήλικο παιδί έως το 2010 λαμβάνουν πλήρη σύνταξη στα 61 έτη.

      Όσες είχαν 5.500 ένσημα το 2010 ή το 2011 με ανήλικο, δικαιούνται μειωμένη στα 58,5 έτη. Για όσες είχαν 5.500 ένσημα με ανήλικο το 2012 και έγιναν 55 έως το 2018, προβλέπεται μειωμένη στα 61. Αν όμως το 55ο συμπληρώνεται μετά το 2019, η αποχώρηση γίνεται στα 62.

      Άνδρες και γυναίκες με 10.500 ημέρες ασφάλισης έως το 2012 μπορούν να βγουν πριν από τα 62. Όσοι έχουν 10.500 ένσημα εκ των οποίων 7.500 βαρέα, αποχωρούν με μειωμένη στα 60 και με πλήρη στα 62.

      Ιδιαίτερη κατηγορία είναι οι γυναίκες με 3.600 ημέρες βαρέα και 4.500 σύνολο το 2010–2012. Μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στα 55, 56 ή 57 έτη με πλήρη, αρκεί οι 1.000 ημέρες βαρέα να είναι μέσα στα τελευταία 17 χρόνια.

      Ταμεία ΔΕΚΟ – Τραπεζών

      Στα ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, οι ασφαλισμένοι πριν το 1982 με 35ετία έως το 2021 αποχωρούν στα 61,6 έτη. Αν η 35ετία συμπληρωθεί μετά το 2022, απαιτούνται 40 χρόνια και όριο τα 62.

      Οι μητέρες με 25ετία και ανήλικο το 2010 που είχαν κλείσει τα 50 έως το 2017 αποχωρούν με πλήρη σύνταξη στα 58,5 έτη. Αν η ηλικία συμπληρώνεται μετά το 2017, το όριο ανεβαίνει σταδιακά (60,2 – 61,3 κ.ο.κ.).

      Το ίδιο ισχύει και για τις μητέρες με 25ετία και ανήλικο το 2011, αν είχαν κλείσει τα 52 έως το 2018. Όσες είχαν 25ετία με ανήλικο το 2012 και έγιναν 55 έως το 2018, δικαιούνται πλήρη σύνταξη στα 61 έτη.


      ΠΗΓΗ: workenter.gr

      Ρεκόρ εσόδων από φόρους σε βάρος των μισθωτών το 2025 1δις περισσότερα το 2025 σε σχέση με το 2024,από την τσέπη των μιδθωτών Επαναφορά των δώρων ΤΩΡΑ!

          1δις παραπάνω έσοδα από τον φόρο φυσικών προσώπων, το 2025, θα έχει το κράτος, σε σχέση με το 2024.   Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχε...