Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ (ΔΗ.ΣΥ.Π) για την ΑΠΕΡΓΙΑ της 1ης του ΟΚΤΩΒΡΗ.

  ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 1ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ!
   Η πρώτη του Οκτώβρη είναι ημέρα συλλογικής δράσης, διεκδίκησης και αξιοπρέπειας. Είναι μια ημέρα αγώνα απέναντι στις πολιτικές που απαξιώνουν το Δημόσιο, μας οδηγούν στη φτωχοποίηση αλλά και στη χειροτέρευση των εργασιακών μας συνθηκών. 
    Ακρίβεια και πληθωρισμός συνθλίβουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς την ώρα που η στέγαση γίνεται από δικαίωμα προνόμιο. Οι τιμές εκτοξεύονται και η ενεργειακή φτώχεια γιγαντώνεται. Οι μισθοί δεν επαρκούν και η αγοραστική δύναμη βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα εργατικά ατυχήματα αυξάνονται και η αυθαιρεσία των εργοδοτών γιγαντώνεται.
    Για αυτό και πρέπει να δώσουμε τη μάχη ενάντια στις κυβερνητικές πολιτικές που οδηγούν σε υποβάθμιση της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης. 
    Για να μπει ένα τέλος στην εργασιακή εξουθένωση και στη φτωχοποίηση που φέρνουν οι χαμηλοί μισθοί και η ακρίβεια.
Αρνούμαστε να αποδεχτούμε την αδικία, την ανασφάλεια, τη φτωχοποίηση που μας επιβάλλουν.
       Δεν ζητάμε τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο:
Να μπορούμε να ζούμε από τη δουλειά μας. Να έχουμε χρόνο για τις οικογένειές μας. Να μην φοβόμαστε το αύριο. Να μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με ελπίδα, όχι με αγωνία.
  Σε μια κοινωνία όπου το δημογραφικό διαμορφώνεται ως η μεγαλύτερη απειλή για το αύριο, ως το κορυφαίο ζήτημα για το μέλλον της χώρας, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε μια εργασιακή πραγματικότητα όπου οι γονείς θα εργάζονται 13 ώρες και δεν θα έχουν χρόνο για τα παιδιά τους παρά μόνο σε στιγμές παρένθεσης.
   Η κυβερνητική πλειοψηφία σταθερά και με αμείωτη ένταση επιμένει στην ουσιαστική αλλά και θεσμική απομείωση της συνδικαλιστικής δράσης και των δικαιωμάτων που συνοδεύουν τον κόσμο της εργασίας. Με το νέο πειθαρχικό δίκαιο εφαρμόζεται μιας άκαμπτη επίδειξη ενός αυστηρού διοικητισμού που μετασχηματίζει ανέκκλητα τις εργασιακές συνθήκες.
   Η κυβέρνηση που υποστήριζε πως ακόμη και εάν είχε τη δυνατότητα, δεν θα έδινε πίσω τον 13ο και 14ο μισθό στις εργαζόμενες και εργαζόμενους του Δημοσίου πρέπει να αισθανθεί τη σημασία του αιτήματος μας ως αίτημα αξιοπρέπειας και δικαιοσύνης. Δεν θα κάνουμε πίσω από τη διεκδίκηση αυτού του αιτήματος,  δεν θα υποχωρήσουμε στις διακηρύξεις και τις διαρροές ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν ισοδυναμούν ήδη με την επιστροφή του 13ου μισθού αγγίζοντας τα όρια της κοροϊδίας απέναντι σε ανθρώπους που καθημερινά δίνουν τη μάχη απέναντι στην ακρίβεια και τη φτώχεια. 
   Την πρώτη του Οκτώβρη ο κόσμος της εργασίας θα δώσει τη μάχη με ενότητα και ομοψυχία. Στεκόμαστε ως εργαζόμενες και εργαζόμενοι στον Δημόσιο Τομέα στο πλευρό των ανθρώπων που εργάζονται στον Ιδιωτικό Τομέα. Είμαστε στην ίδια όχθη του ποταμού και μοιραζόμαστε κοινές αγωνίες και προβλήματα.  Μαζί θα δώσουμε τη μάχη για αξιοπρέπεια στη ζωή και στην εργασία.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.
Συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Απόσυρση του νομοσχεδίου για 13 ώρες εργασίας
Κατάργηση του νέου πειθαρχικού δικαίου και υπεράσπιση του 
   δικαιώματος στη συνδικαλιστική δράση
● Ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της υγείας, της παιδείας 
   και της κοινωνικής ασφάλισης.
ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
   Αγωνιζόμαστε για ένα κόσμο ανθρώπινο και δίκαιο, για να μπορέσουν τα παιδιά του σήμερα, οι πολίτες του αύριο να ζουν με δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια.
      ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ

Δημόσιο: Πώς θα μπορούσε να επανέλθει επί τάπητος ο 13ος-14ος μισθός και πόσο πραγματικά θα κοστίσει Υπενθυμίζεται πως ακόμα εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή της ΑΔΕΔΥ, ενώ η αρχική εισήγηση ήταν γενικά θετική προς τους δημοσίους υπαλλήλους

     Παραμένει αντικειμενικά στο τραπέζι της κυβέρνησης το ζήτημα της επαναφοράς του 13ου – 14ου μισθού (ή έστω του 13ου) στο Δημόσιο παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί σε όλους τους τόνους από σύσσωμη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΟΙΚ).
     Και αυτό για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι πολιτικός και βασίζεται στο γεγονός πως αν και η μείωση των άμεσων φόρων την οποία εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της φετινής ΔΕΘ (6.9.25) αφορά και τους υπαλλήλους στο Δημόσιο, δεν φαίνεται να έχει την πολιτική απήχηση η οποία αναμενόταν από την κυβέρνηση, γεγονός που ήδη προβληματίζει το ΥΠΟΙΚ.
    Ο δεύτερος λόγος είναι δικαστικός και αφορά στο ότι -σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που έχουν στη διάθεση τους αρμόδιοι συνδικαλιστικού κύκλοι στις τάξεις των δημοσίων υπαλλήλων με τους οποίους ήλθε σε επαφή το newsit.gr – δεν έχει ακόμα συνεδριάσει το ΣτΕ για να αποφασίσει για την προσφυγή των δημοσίων υπαλλήλων με στόχο την επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού.
     Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Ιουνίου 2025, είχε γίνει η ακρόαση των αντιδίκων πλευρών, δηλαδή από τη μια μεριά της κυβέρνησης και από την άλλη της ΑΔΕΔΥ.
Τότε η εισήγηση από πλευράς του ΣτΕ φάνηκε θετική στο σκεπτικό της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ, σύμφωνα με την οποία η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας στο τέλος του 2024 περί εξίσωσης κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα και βασικού μισθού στο δημόσιο η οποία τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Απριλίου 2025 είναι ανεπαρκής, καθώς οι αμειβόμενοι με τον κατώτατο μισθό ιδιωτικοί υπάλληλοι λαμβάνουν 13ο και 14ο μισθό, ενώ οι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν παίρνουν.
    Σε περίπτωση δικαίωσης της ΑΔΕΔΥ από το ΣτΕ στο παραπάνω μέτωπο, τότε (ανάλογα με το ακριβές περιεχόμενο της απόφασης του ΣτΕ), θα υποχρεούταν το Δημόσιο να δώσει 13ο και 14ο μισθό, έστω στο επίπεδο του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα (ή ταυτόσημα στο επίπεδο του εισαγωγικού μισθού στο δημόσιο).
    Στελέχη αρμοδίων οικονομικών υπηρεσιών επισημαίνουν στο newsit.gr πως το δημοσιονομικό κόστος επαναφοράς έστω του 13ου μισθού στο δημόσιο δεν είναι …ακριβώς 1,3 δισ. ευρώ όπως διατείνεται το ΥΠΟΙΚ. Και αυτό γιατί στο κονδύλι αυτό περιλαμβάνονται και οι παρακρατήσεις υπέρ των ταμείων και της εφορίας. Χωρίς αυτές, οι οποίες θα επιστραφούν στο δημόσιο, το καθαρό ποσό ανέρχεται στα 750 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, αν λάβει κανείς υπόψιν του, πως το 24% μιας τέτοιας δημόσιας καθαρής δαπάνης που θα πάει στους δημοσίους υπαλλήλους και έπειτα στην κατανάλωση θα καταλήξει και πάλι στο δημόσιο μέσω του ΦΠΑ. Συνεπώς το …«ξεκάθαρο» δημοσιονομικό κόστος θα ανέλθει στα 570 εκατ. ευρώ.
      Τα παραπάνω νούμερα ισχύουν σε περίπτωση καταβολής ενός ολόκληρου (13ου) μισθού σε κάθε υπαλλήλου (με βάση το δικό του μισθό) και όχι ενός ή δύο μισθών στο ύψος του κατώτατου. Στη δεύτερη περίπτωση, το καθαρό κόστος (μετά αφαίρεση ασφαλιστικών και φορολογικών κρατήσεων) θα ανερχόταν σε 250 εκατ. ευρώ (για 13ο μισθό) και σε 500 εκατ. ευρώ (13ο και 140 μισθό). Και αυτά, «χωρίς …ΦΠΑ».
Αναδημοσίευση από https://www.newsit.gr/

Νέοι οργανισμοί λειτουργίας στα νοσοκομεία για ένα πιο σύγχρονο ΕΣΥ – Τι περιλαμβάνουν

    Οι νέοι οργανισμοί θα καλύπτουν κενά που μέχρι σήμερα προκαλούσαν δυσλειτουργίες. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο λειτουργικού και ανθρώπινου ΕΣΥ.
   Σε μία ακόμα μεταρρύθμιση προχωρά το Υπουργείο Υγείας με την κατάρτιση νέων οργανισμών λειτουργίας για όλα τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Πρόκειται για μια αλλαγή που μπαίνει σε εφαρμογή μετά από δεκαετίες συζητήσεων και η οποία θα θέσει τα θεμέλια ενός πιο σύγχρονου και αποτελεσματικού ΕΣΥ.
   Οι οργανισμοί των νοσοκομείων καθορίζουν τη διοικητική τους διάρθρωση, τις οργανικές μονάδες, τις θέσεις προσωπικού και τον τρόπο λειτουργίας τους εν γένει, αποτελώντας το βασικό πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούν να παρέχουν ολοκληρωμένη υγειονομική περίθαλψη στους πολίτες. Σημειώνεται πως το σύνολο των υφιστάμενων οργανισμών την νοσοκομείων αποτελεί προϊόν των ασφυκτικών δημοσιονομικών απαιτήσεων και περιορισμών της προηγούμενης δεκαετίας, την περίοδο 2012-2013. Έκτοτε έχουν προκύψει σημαντικές αλλαγές, όπως η ψυχιατρική μεταρρύθμιση, νέες ειδικότητες προσωπικού, η σύσταση Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου και άλλες κρίσιμες παρεμβάσεις.
  Η αποτύπωση όλων αυτών των μεταβολών σε ενιαία, επικαιροποιημένα κείμενα είναι απαραίτητη, προκειμένου να εξαλειφθούν οι νομικές δυσλειτουργίες που προκύπτουν διαρκώς από τις αποσπασματικές τροποποιήσεις των τελευταίων ετών.
Με σαφές χρονοδιάγραμμα, έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, οι διοικήσεις των νοσοκομείων καλούνται να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τους νέους οργανισμούς, με πλήρη τεκμηρίωση και λαμβάνοντας υπόψη το δημοσιονομικό πλαίσιο.
Με την πρωτοβουλία αυτή, το ΕΣΥ αποκτά για πρώτη φορά οργανισμούς εναρμονισμένους με την πραγματικότητα, προσαρμοσμένους στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και των ασθενών. Το Υπουργείο Υγείας δημιουργεί ένα πιο λειτουργικό και ανθρώπινο πλαίσιο λειτουργίας για τα νοσοκομεία, που ενισχύει την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη.
    Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Μετά από δεκαετίες συζητήσεων, το ΕΣΥ αποκτά πλέον ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο πλαίσιο οργάνωσης, που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και των ασθενών. Οι νέοι οργανισμοί θα περιλαμβάνουν κρίσιμες αλλαγές, καλύπτοντας κενά που μέχρι σήμερα προκαλούσαν δυσλειτουργίες. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο λειτουργικού και ανθρώπινου ΕΣΥ, που θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας σε όλους. Με αυτή την πρωτοβουλία, το Υπουργείο Υγείας δίνει νέα δυναμική στα δημόσια νοσοκομεία, βελτιώνοντας ουσιαστικά την καθημερινότητα του πολίτη».
   Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε: «Η μεταρρύθμιση των οργανισμών των νοσοκομείων δεν είναι απλώς μια διοικητική αλλαγή. Σηματοδοτεί την εξέλιξη, τον συγχρονισμό και τον νέο τρόπο λειτουργίας του ΕΣΥ. Ένα τολμηρό βήμα, με πολλές ωφέλειες στην καθημερινότητα των ασθενών, που γίνεται για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων. Επειδή αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι ένας: Η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός του ΕΣΥ. Με ρεαλιστικό σχέδιο και όραμα που αποτυπώνεται στην πράξη. Για να έχουμε νοσοκομεία που υπηρετούν τον πολίτη, με δομές που στηρίζουν το προσωπικό και με υπηρεσίες που σέβονται τον ασθενή. Το ΕΣΥ μπαίνει σε μια νέα εποχή».
Αναδημοσίευση από https://tempo24.news/

Σύνταξη πριν τα 62: Οι κρυφές διατάξεις και ποιοι τις «πιάνουν» -Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε πριν από τα 62; Τι ισχύει για τις αλλαγές από το 2027

   Πολλοί πολίτες απευθύνονται καθημερινά για να μάθουν αν μπορούν να βγουν στη σύνταξη πριν κλείσουν τα 62 τους χρόνια, ειδικά ενόψει των επερχόμενων αλλαγών στα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης που αναμένεται να εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2027. Ο προβληματισμός τους είναι εύλογος, καθώς οι νέοι κανόνες προδιαγράφουν πιθανή αύξηση των ορίων αυτών.
   Ωστόσο, σημαντικό είναι να γνωρίζουν πως όσοι έχουν ήδη θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2027. Ο όρος «θεμελιωμένο δικαίωμα» αφορά την εκπλήρωση των απαιτούμενων προϋποθέσεων, τόσο στον ελάχιστο χρόνο ασφάλισης όσο και στο κατά περίπτωση ηλικιακό όριο.
   Οι περιπτώσεις που επιτρέπουν συνταξιοδότηση πριν τα 62 αφορούν κυρίως παλαιούς ασφαλισμένους — όσους δηλαδή είχαν την πρώτη ημέρα ασφάλισης πριν το 1993. Για τους νεότερους ασφαλισμένους, ισχύει το γενικό πλαίσιο που προβλέπει συνταξιοδότηση στα 62 με 40 χρόνια ασφάλισης ή στα 67 με τουλάχιστον 15 χρόνια ασφάλισης.
Ποιες είναι οι ειδικές κατηγορίες παλαιών ασφαλισμένων που μπορούν να βγουν στη σύνταξη πριν τα 62;
1. Δημόσιοι Υπάλληλοι με πλήρη σύνταξη
 -Γονείς με ανήλικο παιδί το 2011 και 25ετία το ίδιο έτος, που έχουν γεννηθεί έως τον Δεκέμβριο του 1964, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στα 56 χρόνια και 9 μήνες, ενώ όσοι είναι γεννημένοι έως τον Δεκέμβριο του 1965, στα 58 χρόνια και 5 μήνες.
Αντίστοιχα, γονείς με ανήλικο το 2012 και 25ετία το 2012, γεννημένοι έως τον Δεκέμβριο του 1962, συνταξιοδοτούνται στα 59 χρόνια και 6 μήνες, ή στα 61 αν είναι γεννημένοι έως τον Δεκέμβριο του 1963.
 - Γυναίκες δημόσιες υπάλληλοι με τρία παιδιά και 20 χρόνια ασφάλισης έως το 2010, συνταξιοδοτούνται χωρίς όριο ηλικίας.
Τρίτεκνοι με 21 έτη ασφάλισης έως το 2011 βγαίνουν στη σύνταξη στα 58 χρόνια και 5 μήνες (για γεννημένους έως Δεκέμβριο 1965) ή στα 60 και 2 μήνες (για γεννημένους έως Δεκέμβριο 1966).
 - Τρίτεκνοι με 23 έτη ασφάλισης έως το 2012 που γεννήθηκαν έως τον Δεκέμβριο του 1962, συνταξιοδοτούνται στα 59 χρόνια και 6 μήνες ή στα 61, εφόσον είναι γεννημένοι έως Δεκέμβριο 1963.
2. Δημόσιοι Υπάλληλοι με μειωμένη σύνταξη
  Μειωμένη σύνταξη μπορούν να λάβουν όσοι έχουν 25ετία το 2011 και έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος μέχρι το 2022, καθώς και όσοι έχουν 25ετία το 2012 και είναι 58 ετών έως το 2022. Αν τα όρια ηλικίας συμπληρωθούν από 1/1/2023 και μετά, η συνταξιοδότηση γίνεται με μειωμένη σύνταξη στα 62.
3. Ασφαλισμένες στον ιδιωτικό τομέα
  Γυναίκες με ανήλικο τέκνο και 5.500 ένσημα το 2010, που έχουν γεννηθεί έως τον Δεκέμβριο του 1962, συνταξιοδοτούνται πλήρως στα 59 χρόνια και 6 μήνες, ή στα 61 αν είναι γεννημένες έως τον Δεκέμβριο του 1963.
  Με μειωμένη σύνταξη, αποχωρούν σε ηλικία 58 ετών και 5 μηνών αν είναι γεννημένες έως Δεκέμβριο 1967, ή στα 60 και 2 μήνες αν είναι γεννημένες έως Δεκέμβριο 1968. Για όσες έχουν ανήλικο και 5.500 ένσημα το 2011, τα όρια ηλικίας είναι 58 έτη και 5 μήνες (γεννημένες έως Δεκέμβριο 1965) ή 60 έτη και 2 μήνες (γεννημένες έως Δεκέμβριο 1966).
4. Ασφαλισμένες στο Ταμείο Νομικών (ΤΑΝ)
   Γυναίκες με ανήλικο τέκνο και 21,5 χρόνια ασφάλισης έως το 2010 συνταξιοδοτούνται στα 58 χρόνια και 5 μήνες, αν έχουν γεννηθεί έως τον Δεκέμβριο 1967, ή στα 60 και 2 μήνες αν είναι γεννημένες έως τον Δεκέμβριο 1968.
    Για γυναίκες με ανήλικο και 22 χρόνια ασφάλισης το 2011, που γεννήθηκαν έως τον Δεκέμβριο 1962, η συνταξιοδότηση γίνεται στα 59 χρόνια και 6 μήνες, ή στα 61 αν είναι γεννημένες έως τον Δεκέμβριο 1963.
Αναδημοσίευση από https://www.alfavita.gr/

Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα

      Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
  1. https://pelop.gr/nosokomeio-ag-andreas-afiste-tous-armodious-na-apofasisoun/ 
  2. https://tempo24.news/esy-telos-sti-grammi-1535-oi-3-neoi-tropoi-gia-rantevou-se-nosokomeio/ 
  3. https://workenter.gr/nosokomeia-erchetai-kai-2i-prokiryxi-me-800-monimes-theseis-de-kai-te-apokleistiko-834230
  4. https://workenter.gr/pos-tha-vgeite-stin-syntaxi-prin-ta-60-829194.  

 

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025

1η του Οκτώβρη Γενική Απεργία

   Συνεχίζουμε τον αγώνα για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού με νέα απεργία την 1η του Οκτώβρη.
   Ταυτόχρονα διεκδικούμε συλλογικές συμβάσεις εργασίας για να μην αποφασίζει η κυβέρνηση την εισοδηματική πολιτική και να χορηγεί  "αυξήσεις" ψίχουλα της τάξης των 14,5 ευρώ τον μήνα.
   Διεκδικούμε κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων που φτάνουν στο 40% σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και λέμε ΟΧΙ στο νέο πειθαρχικό και στο εξοντωτικό 13ωρο που προωθείται για ψήφιση από την υπουργό εργασίας.
                            ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, 
              ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
    ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 1ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ!

Διαρροές για τον 13ο μισθό.. Η επαναφορά θα γίνει θέλουν δεν θέλουν

   Άρχισαν πάλι τις διαρροές σε φίλια μέσα για την επαναφορά του 13ου μισθού.
   Προσωπικά δεν τα πολυπιστεύω αυτά, όμως δείχνουν το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η κυβέρνηση μετά τις ανακοινώσεις στη ΔΕΘ, αφού παρά τα μέτρα, ψίχουλα επί της ουσίας, το πολιτικό κλίμα δεν άλλαξε.
    Η συζήτηση για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού σε κορυφαίο επίπεδο και η πολιτική αντιπαράθεση της κυβέρνησης με την αξιωματική αντιπολίτευση-κυρίως-αποτελεί σίγουρα μια επιτυχία της ΑΔΕΔΥ κι ιδιαίτερα όσων πιστέψαμε κι αγωνιστήκαμε με όλες μας τις δυνάμεις γι αυτό. 
    Κανείς πέρυσι τέτοιον καιρό δεν πίστευε ότι η επαναφορά των δώρων στο Δημόσιο θα έπαιρνε τέτοια έκταση και τέτοια στήριξη.
     Είναι βέβαιο πια ότι το αίτημα έχει τέτοια κοινωνική δυναμική που αργά ή γρήγορα θα ικανοποιηθεί.
  Στην απεργία της 1ης του Οκτώβρη είναι πάλι πρώτο στις διεκδικήσεις μας.
                     Συνεχίζουμε μέχρι την τελική δικαίωση.

Η κατάρρευση του ΕΣΥ και το παράδειγμα της Καρπάθου

   Μπορεί ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης να ανεβάζει σχεδόν καθημερινά βίντεο στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από τις περιοδείες που πραγματοποιεί στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, δείχνοντας με περηφάνια, την πορεία των έργων ανακαίνισης που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια στις κτηριακές υποδομές και τον σύγχρονο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό που έχουν αποκτήσει, ωστόσο το μεγάλο αγκάθι της έλλειψης προσωπικού παραμένει και αποτελεί βραδυφλεγής βόμβα στα θεμέλια του ΕΣΥ.
    Οι λόγοι που οι υγειονομικοί έχουν «γυρίσει την πλάτη» στα δημόσια νοσοκομεία είναι πολλοί, με κυριότερο το υψηλό κόστος ζωής στην Ελλάδα, κυρίως στα νησιά και φυσικά τους χαμηλούς μισθούς. Η εξίσωση απλά δεν βγαίνει γιατί η κυβέρνηση κυρίως στο θέμα της ακριβείας έχει αποτύχει παταγωδώς.
Το παράδειγμα της Καρπάθου
      Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το Νοσοκομείο της Καρπάθου, ένα νησί του Αιγαίου με 6.000 μονίμους κατοίκους με υπερ-τουρισμό τουλάχιστον τρείς μήνες το χρόνο, ένας παράγοντας που αναπόφευκτα έχει συμβάλει στην κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων και με κανένα ιδιώτη γιατρό.
     Το νοσοκομείο της Καρπάθου είναι ένα στολίδι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελληνίας Ομοσπονδίας εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλη Γιαννάκο, που πρόσφατα το επισκέφτηκε.
     Ωστόσο στις 23 οργανικές θέσεις ιατρών  που διαθέτει υπηρετούν 8  συνολικά ιατροί μόνιμοι και επικουρικοί.
    Προβλήματα σημαντικά με ελλείψεις υπαρχουν εκτός του Ιατρικού και στο νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό.
     Υπηρετούν 13 νοσηλευτές με 4 ενεργά τμήματα (κλινική, ΤΕΠ,ΤΕΙ, χειρουργεία).
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πρίμου 120 διακομιδές ασθενών από τη Κάρπαθο προς Ρόδο, Κρήτη και αλλού εκ των οποίων οι 80 με 100  των διακομιζόμενων ασθενών είναι για διάγνωση.
     «Η ασφαλής στελέχωση των υγειονομικών μονάδων των νησιών  πρέπει να είναι προτεραιότητα και το χειμώνα. Όχι όταν φεύγει  το καλοκαίρι και ο τουρισμός, να το ξεχνάμε. Αξίζουν τη προσοχή  μας οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών  ειδικά των ακριτικών», αναφέρει ο κ. Γιαννάκος.
     Οι κάτοικοι  με προβλήματα υγείας  πολλές φορές βρίσκονται στο έλεος του Θεού και των λιγοστών υπηρετούντων υγειονομικών στα νοσοκομεία ή κέντρα υγείας του κάθε νησιού.
    «Αυτή τη στιγμή το νοσοκομείο  του νησιού  δεν είναι σε θέση να παρέχει ασφαλείς υπηρεσίες υγείας από την διακομιδή ενός ασθενή έως την αντιμετώπιση», αναφέρει ο κ. Γιαννάκος.
Το ΕΚΑΒ
   Το ΕΚΑΒ διαθέτει ελάχιστους διασώστες με αποτέλεσμα τις διακομιδές να  πιέζονται από το ΕΚΑΒ να συνδράμουν γιατροί και νοσηλευτές του νοσοκομείου χωρίς να είναι δουλειά τους.
   Το υγειονομικό προσωπικό του νοσοκομείου που αναγκάζεται να συμμετάσχει  σε διακομιδές χωρίς εκπαίδευση θέτει σε κίνδυνο τους ασθενείς και  οι ίδιοι  είναι έκθετοι σε ποινικές διώξεις σε περίπτωση ατυχούς κατάληξης  διακομιζόμενων ασθενών.  Όταν φθάσει ο ασθενής στο νοσοκομείο της Καρπάθου αδυνατούν να κάνουν διάγνωση αφού δεν υπάρχει ακτινολόγος ιατρός.
Τα ιατρικά μηχανήματα
   Το νοσοκομείο της Καρπάθου δεν έχει αξονικό (τώρα ετοιμάζονται να προμηθευτούν), και ο υπέρηχος κλειστός.  Μαστογράφος για προληπτικές ή έκτακτες εξετάσεις στις γυναίκες δεν υπάρχει ούτε στο νοσοκομείο ούτε έξω στον ιδιωτικό τομέα.
   Χειρουργεία δεν γίνονται διότι έχουν έναν αναισθησιολόγο, έναν χειρουργό, κανένα καρδιολόγο και ελάχιστό νοσηλευτικό προσωπικό.
   Ο ορθοπεδικός ιατρός ενώ επιθυμεί διακαώς να κάνει χειρουργεία είναι αδύνατον λόγω των ελλείψεων.
   Στο νοσοκομείο πραγματοποιούνται τοκετοί γιατί υπηρετεί  μια Μαία,  ένας Γυναικολόγος και  μια παιδίατρος.
   Ακόμη το νοσηλευτικό ίδρυμα ετοιμάζεται να ανοίξει Μονάδα Τεχνητού Νεφρού που είναι απαραίτητη, ωστόσο με το υπάρχον προσωπικό δεν είναι ακόμα σαφές πως θα λειτουργήσει αυτή η Μονάδας.
Επίσης υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις και στο λοιπόν προσωπικό.
Το μεγάλο πρόβλημα της στέγης και της ακρίβειας
    Τα διαθέσιμα σπίτια στην Κάρπαθο είναι ελάχιστα και όσα υπάρχουν τα ενοίκια είναι απλησίαστα για τους γιατρούς και τους νοσηλευτές των 1.500 και 800 ευρώ αντίστοιχα. Ας μην ξεχνάμε φυσικά και την ακρίβεια στο σούπερ μάρκετ  π.χ ένα κιλό φέτα να έχει φτάσει 16 και 18 ευρώ το κιλό.
   «Ένας υγειονομικός που δεν είναι από Κάρπαθο πως θα καταφέρει να ζήσει με μισθούς γιατρών λιγότερο των 2.000 ευρώ το μήνα, με μισθούς νοσηλευτών λιγότερα των 800 ευρώ το μήνα με τέτοια ακρίβεια;» αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ.
    Ο δήμος δίνει μόνο επίδομα στέγης στους γιατρούς και πληρώματα του ΕΚΑΒ,  όχι όμως στο υπόλοιπο προσωπικό.
   Δεν είναι τυχαίο που διαρκώς παραιτούνται εργαζόμενοι επειδή το κόστος ζωής είναι υψηλότατο και δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα ή οι διαγωνισμοί για προσλήψεις  βγαίνουν συνεχώς άγονοι.
    Όσο για τις μετακινήσεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού από άλλες περιοχές της χώρας, την απασχόληση ιατρών με μπλοκάκι για λίγες ημέρες -κυρίως τους Καλοκαιρινούς μήνες λόγω τουρισμού-, δυστυχώς δεν επιλύουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι όλο το χρόνο και κυρίως το χειμώνα.
Συμπέρασμα
   Το παράδειγμα της Καρπάθου είναι ενδεικτικό γιατί αυτή η τραγική κατάσταση επικρατεί σε όλα τα νησιά, που δεν έχουν ιδιωτικό τομέα υγείας. Αλλά και σε εκείνα που διαθέτουν ιδιώτες γιατρούς, η ακρίβεια από την μία και οι χαμηλοί μισθοί των υγειονομικών από την άλλη, κάνουν απαγορευτική την προσέλευση προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία π.χ της Σαντορίνης, της Σύρου, της Νάξου, της Ζακύνθου, της Κρήτης κλπ.
    Για το λόγο αυτό, λοιπόν, το ΕΣΥ καταρρέει. Γιατί μπορεί το Νοσοκομείο της Καρπάθου να είναι κτιριακά ένα στολίδι πλήρως εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα μηχανήματα, όπως συμβαίνει και με άλλα νοσοκομεία της χώρας, όμως τι να το κάνουν οι ασθενείς όταν δεν παρέχουν νοσοκομειακές υπηρεσίες…
Αναδημοσίευση από https://www.topontiki.gr/

Νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο-«σκούπα» φέρνει αλλαγές σε συντάξεις, επιδόματα, εργόσημο και επαγγελματικά ταμεία

   Με στόχο την επίλυση χρόνιων προβλημάτων και εκκρεμοτήτων που έχουν ταλαιπωρήσει ασφαλισμένους και συνταξιούχους για χρόνια, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο-«σκούπα». Το νομοσχέδιο, που αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα έως το τέλος του έτους, επιχειρεί να ενοποιήσει, να απλοποιήσει και να εκσυγχρονίσει το ασφαλιστικό σύστημα, καλύπτοντας θέματα που προέκυψαν από την εφαρμογή προηγούμενων νόμων και παρέχοντας σαφέστερους κανόνες για κύριες και επικουρικές συντάξεις, επιδόματα, καθώς και για τα επαγγελματικά ταμεία.
    Η προσπάθεια αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, καθώς τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα επηρεάζουν εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους, δημιουργώντας αβεβαιότητα και καθυστερήσεις στις παροχές. Το νομοσχέδιο επιδιώκει να ενισχύσει τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια, μειώνοντας τις ανισότητες μεταξύ των διαφορετικών καθεστώτων και ταμείων.
1. Επικουρικές συντάξεις και πλασματικά χρόνια
    Η δυνατότητα εξαγοράς πλασματικών ετών επεκτείνεται πλέον και στην επικουρική σύνταξη, πέρα από την κύρια. Το μέτρο αφορά κυρίως ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που δεν συμπληρώνουν τα 15 έτη ασφάλισης, με εκτιμήσεις ότι 25.000–35.000 νέοι συνταξιούχοι θα αποκτήσουν δικαίωμα επικουρικής σύνταξης μέσω της εξαγοράς.
2. Νέος τρόπος υπολογισμού ανταποδοτικών συντάξεων
    Από το 2026, η αναπροσαρμογή των μισθών για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης θα βασίζεται στον Δείκτη Μισθών αντί του πληθωρισμού. Αυτό σημαίνει ότι οι αυξήσεις του μέσου μισθού θα ενσωματώνονται στη βάση υπολογισμού, οδηγώντας σε υψηλότερες νέες συντάξεις σε πραγματικούς όρους.
3. Συντάξεις χηρείας
    Αναμένεται επανακαθορισμός των περικοπών για τις συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα μετά την πρώτη τριετία. Το υπουργείο Εργασίας εξετάζει δύο επιλογές: είτε η περικοπή θα εφαρμόζεται κατόπιν επιλογής του επιζώντα, είτε θα αφορά μόνο την εθνική σύνταξη (€436,40) και όχι την ανταποδοτική. Προβλέπεται επίσης να μην επιβληθούν αναδρομικές περικοπές, αποφεύγοντας επιστροφές χρημάτων σε ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
4. Ενιαίος Κανονισμός Παροχών σε Χρήμα
    Ο νέος κανονισμός θα ενοποιήσει τις διαφορετικές παροχές ανά πρώην ταμείο, εξομοιώνοντας τα επιδόματα ασθένειας, μητρότητας, αναπηρίας, εργατικού ατυχήματος και κηδείας στο επίπεδο του πρώην ΙΚΑ. Η εφαρμογή του, που ξεκινά από το 2026, θα επηρεάσει κυρίως ασφαλισμένους των πρώην ΔΕΚΟ και τραπεζών, περιορίζοντας ορισμένες από τις παροχές που διατηρούνταν έως σήμερα.
5. Εργόσημο και ψηφιοποίηση πληρωμών
   Θα τεθεί ανώτατο πλαφόν για το εργόσημο και θα γίνει υποχρεωτική η ηλεκτρονική συναλλαγή είτε μέσω τράπεζας είτε μέσω της πλατφόρμας του ΕΦΚΑ. Στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η αντιμετώπιση φαινομένων αδήλωτης εργασίας, φοροδιαφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
6. Αναγνώριση ασφαλιστικών ημερών μητρότητας και λοχείας
     Όλες οι ημέρες ασφάλισης κατά την εγκυμοσύνη και λοχεία θα ενοποιηθούν, ανεξαρτήτως πρώην ταμείου. Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται πιο δίκαιος υπολογισμός επιδομάτων, αυξάνοντας τα οφέλη για τις μητέρες.
7. Ταμεία Επαγγελματικής Συμπληρωματικής Ασφάλισης
   Θα ενισχυθούν τα επαγγελματικά ταμεία με φορολογικά κίνητρα για επιχειρήσεις και εργαζόμενους. Οι κανόνες φορολόγησης θα συνδέονται με τη διάρκεια συμμετοχής: συντάξεις με 5–10 έτη συμμετοχής θα φορολογούνται με 7,5%, ενώ με 20 έτη και άνω η φορολογία θα μειώνεται στο 2,5%.
    Με τις προτεινόμενες αλλαγές, το νέο νομοσχέδιο φιλοδοξεί να παρέχει σαφείς και δίκαιους κανόνες για ασφαλισμένους και συνταξιούχους, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη διαφάνεια και τη λειτουργική απλότητα ενός συστήματος που έχει συσσωρεύσει χρόνια αδυναμιών και ασυνεπειών.
Αναδημοσίευση από  https://www.newsbeast.gr/

Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα

      Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
  1. https://gnomip.gr/2025/09/25/%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%cf%80%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%ce%b4-%cf%83-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%bd%cf%80-%ce%ac%ce%b3/https://gnomip.gr/2025/09/25/%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%cf%80%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%ce%b4-%cf%83-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%bd%cf%80-%ce%ac%ce%b3/
  2. https://pelop.gr/mathima-proton-apo-ton-adoni-georgiadi-stous-dioikites-tha-paro-kefalia-opoios-den-kanei-ti-douleia-tou-tha-fygei/
  3. https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/485709_apeiles-georgiadi-pros-toys-dioikites-ton-nosokomeion. 
  4. https://workenter.gr/pote-symferei-na-vgeis-sti-syntaxi-ta-mystika-tou-efka-831561. 

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Στο Συμβούλιο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων την Πέμπτη 25/9/25, παρέστη ο υφυπουργός οικονομικών κ. Πετραλιας και ο προεδρευων της Ε. Ε. της ΑΔΕΔΥ.

  Στο Συμβούλιο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων την Πέμπτη 25/9/25, παρέστη ο υφυπουργός οικονομικών κ. Πετραλιάς. 
   Εκεί ο προεδρείων της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ,  είχε την ευκαιρία να θέσει και να πιέσει, για μια ακόμη φορά υπουργό οικονομικών, για τη μείωση των επιτοκίων των δανείων των δημοσίων υπαλλήλων, τα οποία είχαν λάβει από το ταμείο και τα οποία είχαν και φυσικά εξακολουθούν να έχουν πολύ υψηλά επιτόκια (κάποια ακόμη και έξι της εκατό).
   Πέραν αυτού, έθεσε και το ζήτημα της επαναφοράς της δανειοδότησης των δημοσίων υπαλλήλων

ΠΟΕΔΗΝ: 1η Οκτωβρίου 2025, 24ωρη Πανελλαδική Απεργία και Συγκέντρωση Πλατεία Κλαυθμώνος 11.00πμ.

 Αγωνιζόμαστε για άλλη μια φορά με κεντρικά μας συνθήματα
Ασφάλεια στην Περίθαλψη- Αξιοπρέπεια στην εργασία
     Το Δημόσιο Σύστημα Υγείας- Πρόνοιας- ΕΚΑΒ, βρίσκεται στα όρια των αντοχών τους εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού. Οι ασθενείς ταλαιπωρούνται και το υγειονομικό προσωπικό σε συνθήκες εργασιακής εξάντλησης, προσπαθεί να παρέχει ασφαλείς υπηρεσίες.
    Στα Νοσοκομεία έχουμε 45.000 μόνιμο προσωπικό, 25.000 συμβασιούχους στις 90.000 οργανικές θέσεις, σε οργανισμούς του 2012 που δεν αποτυπώνουν το σύνολο των ανεπτυγμένων υπηρεσιών των Νοσοκομείων.
    Το ισοζύγιο προσλήψεων αποχωρήσεων είναι αρνητικό (3.000 λιγότεροι στα Νοσοκομεία από 1.1.2023 έως σήμερα) καθότι οι προσλήψεις μόνιμων και επικουρικών υπαλλήλων δεν καλύπτουν το κύμα μαζικών αποχωρήσεων και την ανακύκλωση του ιδίου προσωπικού αφού συμβασιούχοι εργαζόμενοι συμμετέχουν σε νέους διαγωνισμούς και καταλαμβάνουν θέσεις μονίμων στα ίδια ή άλλα Νοσοκομεία.
    Υπάρχει αδιαφορία συμμετοχής νέων επαγγελμάτων υγείας για εργασία στο ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ, την Πρόνοια, εξαιτίας των χαμηλών αμοιβών και των δυσμενών συνθηκών εργασίας.
    Σε πολλές περιπτώσεις οι νεοδιόριστοι υγειονομικοί λαμβάνουν χαμηλότερο μισθό από το μισθό του ανειδίκευτου εργάτη, με δεδομένο ότι εμείς λαμβάνουμε 12 μισθούς κατ’ έτος αφού αρνούνται την επαναχορήγηση των 13ου και 14ου μισθού, εν αντιθέσει με τον ιδιωτικό τομέα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι τον 13ο και 14ο μισθό.
   Ένας Νοσηλευτής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης νεοδιόριστος λαμβάνει 836 ευρώ τον μήνα, ο Δ.Ε. βοηθός Νοσηλευτή 736 ευρώ τον μήνα, ο Τραυματιοφορέας 684 ευρώ τον μήνα και ο επιμελητής β΄ γιατρός 1216 ευρώ τον μήνα. Δε φτάνουν ούτε για το νοίκι του σπιτιού τους.
  Ένας Νοσηλευτής με φουλ κυκλικό ωράριο, 7 νύχτες, 7 απογεύματα, 3 αργίες το μήνα λαμβάνει το εξευτελιστικό ποσό των 100-150 ευρώ ως πρόσθετη αμοιβή.
    Στην ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός αγνόησε για άλλη μια φορά το υγειονομικό προσωπικό χωρίς να ανακοινώσει μέτρα ενίσχυσης της Δημόσιας Υγείας, Πρόνοιας, ΕΚΑΒ σε προσωπικό, χρηματοδότηση και κινήτρων προσέλκυσης και παραμονής, όπως αυξήσεις μισθών, ένταξη στα ΒΑΕ, μονιμοποίηση συμβασιούχων.
   Δεν εξήγγειλε καν την αυτονόητη υποχρέωση της κυβέρνησης ένταξής μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα μετά μάλιστα το θετικό πόρισμα της Επιτροπής Μπεχράκη κατά την πανδημία που εισπράξαμε άπειρα χειροκροτήματα.
  Δεν έφταναν όλα αυτά η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θεσμοθετήσει την δυνατότητα 13ωρης εργασίας ημερησίως που θα διαλύει περαιτέρω τη ζωή των εργαζομένων.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ.
Απεργούμε 1 Οκτωβρίου.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• ΕΠΑΡΚΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
• ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
• ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΒΑΕ
• ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ
• ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ – ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥ
• ΕΞΩ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ
• ΕΝΙΑΙΟ ΚΛΑΔΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ
   Συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11.00πμ
                  Από την  ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της ΠΟΕΔΗΝ

Απειλές Γεωργιάδη προς τους διοικητές των νοσοκομείων. «Δεν μου αρέσει να παίρνω εύκολα κεφάλια, όμως όποιος δεν κάνει τη δουλειά του θα φύγει...»

     Σε σαφείς προειδοποιήσεις προς τους διοικητές των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, με αφορμή τον έλεγχο των δαπανών, προέβη σήμερα ο αρμόδιος υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. «Η τήρηση των προϋπολογισμών δείχνει ότι σεβόμαστε τα χρήματα των ασφαλισμένων» δήλωσε υποκριτικά ο κ. Γεωργιάδης, τη στιγμή που κρατικά χρήματα για το ΕΣΥ δίνονται με το σταγονόμετρο, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να αναμένει από χορηγούς και κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κλείσουν τις «τρύπες» στα δημόσια νοσοκομεία
   Μάλιστα ο υπουργός, σε ακόμα ένα επικοινωνιακό του σόου, τόνισε θριαμβευτικά ότι το 2024 ήταν η πρώτη φορά εδώ και χρόνια που το υπουργείο Υγείας δεν ζήτησε έκτακτη επιχορήγηση από το υπουργείο Οικονομικών για τους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων και πρόσθεσε: «Ελπίζω ότι και το 2025 θα τα καταφέρουμε να μη ζητήσουμε έκτακτη επιχορήγηση». 
   Όλα αυτά τη στιγμή που το Εθνικό Σύστημα Υγείας παρουσιάζει εικόνα διάλυσης, με τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό, με υποδομές υπό ανάγκη άμεσης ανακαίνισης, με μεγάλες λίστες αναμονής για τα χειρουργεία και με την κυβέρνηση να βάζει στο «παιχνίδι» τους ιδιώτες ζητώντας ουσιαστικά από τους πολίτες να επωμιστούν οι ίδιοι ένα σημαντικό μέρος του κόστους υγείας. 
    Επισημαίνεται ότι η μεγάλη πληγή του χώρου της Υγείας παραμένουν οι τραγικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, με τα οργανικά κενά γιατρών στα δημόσια νοσοκομεία να είναι περισσότερα από 6.500 (σύμφωνα με την ΟΕΝΓΕ) και των νοσηλευτών περισσότερα από 20.000 (σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ). 
→ Δεν είναι η πρώτη φορά που «γαλάζιος» υπουργός Υγείας επιλέξει να βάλει «γκάζια» –δημοσίως– προς τους διοικητές των νοσοκομείων. Κάτι ανάλογο είχε κάνει ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης το καλοκαίρι του 2023, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί να μας το πει από τώρα». 
Τι ανέφερε ο υπουργός
   Αναφερόμενος αρχικά στον έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης στα νοσοκομεία, ο Αδ. Γεωργιάδης είπε ότι η πληρωμή των φαρμάκων γίνεται πλέον κεντρικά από την ΕΚΑΠΥ, και όπως τόνισε, «αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι ο έλεγχος της δαπάνης φεύγει από τα δικά σας χέρια». Πρόσθεσε απειλητικά πως «το ότι έχει αφαιρεθεί η αρμοδιότητα των πληρωμών από εσάς δε σημαίνει ότι έχει αφαιρεθεί και η ευθύνη από εσάς για τον έλεγχο της δαπάνης».
   Συνεχίζοντας σε ανάλογο ύφος, ο υπουργός είπε πως σύντομα θα μπει η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και στα νοσοκομεία, και προειδοποίησε εκ νέου τους διοικητές ότι ένας από τους σημαντικότερους δείκτες αξιολόγησης τους, θα είναι ο έλεγχος της δαπάνης. «Δεν μου αρέσει να παίρνω εύκολα κεφάλια, όμως όποιος δεν κάνει τη δουλειά του θα φύγει, ο έλεγχος θα είναι αυστηρός και η ευθύνη σας είναι απόλυτη για τις προμήθειες και τη φαρμακευτική δαπάνη».
    Μάλιστα, αναφερόμενος και στους γιατρούς των κλινικών του ΕΣΥ, προειδοποίησε ότι σε λίγο καιρό «θα γνωρίζουμε για κάθε έναν γιατρό ξεχωριστά, τι ξοδεύει και πώς τα ξοδεύει με τα ηλεκτρονικά εργαλεία που θα έχουμε στα χέρια μας». Συνεχίζοντας στα περί ατομικής ευθύνης, ανέφερε ότι «η δική σας δουλειά είναι να μπει τάξη σε όλα αυτά». Όπως είπε, ιδανικά θα ήθελε να είναι μηδενικές οι ατιμομολόγητες δαπάνες, παρότι τόνισε ότι έχουν μειωθεί σημαντικά. «Όσοι διοικητές είχαν πολλά ατιμολόγητα δεν είναι σήμερα μαζί μας» είπε και πρόσθεσε πως είναι μια πρακτική «που μπορεί να μας βάλει σε περιπέτειες με την ΕΕ».
    Ο υπουργός δεν παρέλειψε να πει υποκριτικά ότι η ζέση για να τηρηθεί ο προϋπολογισμός είναι κάτι που δεν θα γίνεται εις βάρος της σωστής λειτουργίας κάθε νοσοκομείου. «Το χειρουργείο και ο ασθενής προηγείται, έχουμε μία ιερή αποστολή, δεν είμαστε λογιστήριο, είμαστε υπουργείο Υγείας», ανέφερε.
    Ο ίδιος χαρακτήρισε ευλογία τους πόρους του Ταμείου γιατί –όπως παραδέχθηκε– «με αυτούς θα φτιάξουμε τα νοσοκομεία που θα εξυπηρετούν τον πολίτη για τα επόμενα 30 χρόνια». Όπως είπε, «θα είναι ντροπή μας» να μην αξιοποιηθούν τα χρήματα αυτά για την αναβάθμιση των νοσοκομείων και πρόσθεσε ότι «οφείλουμε σύγχρονα νοσοκομεία στους ασθενείς, πάρτε με τηλέφωνο νωρίς αν δείτε για κάποιο λόγο ότι κάποιο από τα έργα έχει κολλήσει». Η 30ή Ιουνίου του 2026 είναι μία προθεσμία που δεν θα παραταθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης προειδοποίησε τους διοικητές λέγοντας τους «καμιά αποτυχία δεν θα συγχωρείται».
Αναδημοσίευση από https://www.efsyn.gr/

Συντάξεις: Γιατί χάνεις χρήματα όσο περισσότερο δουλεύεις- Παραδείγματα. Η παγίδα που κρύβεται.

 Το ισχύον σύστημα υπολογισμού των συντάξεων για όσους συνεχίζουν την εργασία τους μετά την 40ετία τείνει να ακυρώσει κάθε έννοια ανταποδοτικότητας, δημιουργώντας ισχυρά αντικίνητρα για την παράταση του εργασιακού βίου.

    Όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι διαπιστώνουν πως η παραμονή στην εργασία πέραν των 40 ετών ασφάλισης αποτελεί πλέον ασύμφορη επιλογή, καθώς η προσαύξηση στη σύνταξη είναι ελάχιστη έως μηδαμινή, ενώ οι ασφαλιστικές εισφορές παραμένουν υψηλές.

Η «παγίδα εισφορών» μετά την 40ετία

    Σύμφωνα με ειδικούς στην κοινωνική ασφάλιση, το σύστημα μετατρέπει τα έτη εργασίας μετά την 40ετία σε «παγίδα εισφορών», με τους ασφαλισμένους να καταβάλλουν σημαντικά ποσά χωρίς ουσιαστικό όφελος στις τελικές συντάξιμες αποδοχές τους.

       
Video Player is loading.
Current Time 0:01
Duration 0:01
Loaded: 100.00%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    Chapters
    • Chapters
    Descriptions
    • descriptions off, selected
    Subtitles
    • subtitles off, selected

          Ο λόγος εντοπίζεται στη ραγδαία πτώση του ποσοστού αναπλήρωσης μετά το 40ό έτος. Συγκεκριμένα:

      • Έως και τα 40 έτη ασφάλισης, το ποσοστό αναπλήρωσης αυξάνεται κατά 2,55% ανά έτος, προσφέροντας ουσιαστικό κίνητρο για παραμονή στην εργασία.
      • Από το 41ο έτος και μετά, η προσαύξηση περιορίζεται μόλις στο 0,5% ανά έτος, καθιστώντας την περαιτέρω εργασία σχεδόν άνευ αντικρίσματος.

      Πραγματικά παραδείγματα: Μηδαμινές αυξήσεις, υψηλό κόστος

      Η ανάλυση σεναρίων από ειδικούς αποτυπώνει τη στρέβλωση με σαφήνεια:

      • Ασφαλισμένος με 39 έτη και μισθό 2.300€: σύνταξη 1.528€
      • Με 40 έτη: σύνταξη 1.586€ → διαφορά: 58€ / μήνα
      • Με 41 έτη: σύνταξη 1.598€ → επιπλέον 12€ / μήνα
      • Με 43 έτη: σύνταξη 1.621€ → επιπλέον 23€ σε 2 έτη

          Τα ποσά αυτά δεν καλύπτουν ούτε τις εισφορές που καταβάλλονται. Ενδεικτικά, για μισθό 2.300€, οι ετήσιες εισφορές εργαζομένου και εργοδότη ξεπερνούν τα 8.000 ευρώ, ενώ η αύξηση της σύνταξης κυμαίνεται κάτω από 150 ευρώ τον χρόνο.

      Χαμηλότερα εισοδήματα, ίδια στρέβλωση

      Το πρόβλημα επηρεάζει και τα χαμηλότερα εισοδήματα:

      • Μισθός 1.400€ με 40 έτη: σύνταξη 1.136€
      • Με 41 έτη: 1.143€ → διαφορά 7€ / μήνα
      • Με 45 έτη: 1.171€ → διαφορά 35€ σε πέντε χρόνια

          Η προσαύξηση είναι ελάχιστη, ανεξαρτήτως εισοδηματικής κατηγορίας, ενισχύοντας το αίσθημα αδικίας για όσους εργάζονται και συνεισφέρουν επί μακρόν.

      Ο φαύλος κύκλος της πρόωρης αποχώρησης

          Η παραπάνω κατάσταση οδηγεί πολλούς εργαζομένους να επιλέγουν την πρόωρη αποχώρηση, μόλις συμπληρώσουν 37 έως 40 έτη, αφού διαπιστώνουν ότι η περαιτέρω παραμονή δεν αποδίδει.

      Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο:

      • Δεν επιβραβεύεται η εργασία μετά τα 40 έτη
      • Οι ασφαλισμένοι αποχωρούν νωρίτερα
      • Μειώνεται η διάρκεια καταβολής εισφορών
      • Αυξάνεται η πίεση στα ασφαλιστικά ταμεία
      • Διευρύνεται το πρόβλημα της βιωσιμότητας του συστήματος

          Η μαζική αποχώρηση ενισχύει και το δημογραφικό πρόβλημα, καθώς λιγότεροι εργαζόμενοι καλούνται να χρηματοδοτήσουν περισσότερους συνταξιούχους για περισσότερα χρόνια.

      Τι προτείνουν οι ειδικοί – Ανάγκη μεταρρύθμισης

          Πλήθος ειδικών εισηγούνται πλέον την αναθεώρηση του πλαισίου υπολογισμού της σύνταξης μετά την 40ετία. Βασική πρόταση:

      Επαναφορά της προσαύξησης 2,55% ανά έτος και μετά τα 40 έτη, τουλάχιστον έως την 45ετία.

      Μια τέτοια μεταρρύθμιση θα μπορούσε να φέρει:

      • Δικαιότερη ανταποδοτικότητα για τους «μακροχρόνιους» ασφαλισμένους
      • Κίνητρα παραμονής στην εργασία, ιδίως για έμπειρους και παραγωγικούς εργαζόμενους
      • Ενίσχυση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων
      • Αντιστροφή της πρόωρης εξόδου, προστατεύοντας τη μακροχρόνια βιωσιμότητα του συστήματος
      ΠΗΓΗ: workenter.gr