Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025
ΑΔΕΔΥ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΔΙΚΕΙΟΥ
Η απόφαση του Μισθοδικείου συμπλέει προς τη νομολογία που ήδη υφίσταται από την Ολομέλεια του ΣτΕ και τον Άρειο Πάγο αναφορικά με τη συνταγματικότητα της κατάργησης των επιδομάτων εορτών και άδειας δυνάμει του ν. 4093/2012. Η νομική βάση της αγωγής σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης αφορούσε την αντισυνταγματική κατάργηση των επιδομάτων εορτών και άδειας και είχε ως αίτημα την χορήγηση των καταργηθέντων τούτων επιδομάτων για το διάστημα 2021-2023.
Το Μισθοδικείο υιοθετώντας τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2019 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατάργηση των επιδομάτων εορτών και άδειας είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα.
Το Μισθοδικείο υιοθετώντας τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2019 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατάργηση των επιδομάτων εορτών και άδειας είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα.
Στο σημείο αυτό πρέπει να παρατηρηθεί ότι δεν φαίνεται με την αγωγή να ζητήθηκε η επαναθεσμοθέτηση των επιδομάτων εορτών και άδειας, αίτημα της πρότυπης δίκης της ΑΔΕΔΥ προς την Ολομέλεια του ΣτΕ, αλλά η κρίση περί αντισυνταγματικότητας του νόμου 4093/2012, ο οποίος νόμος έχει ήδη κριθεί με δύναμη δεδικασμένου συνταγματικός από την Ολομέλεια του ΣτΕ και από τον Άρειο Πάγο.
Τα δύο επίσης νομικά κρίσιμα σημεία της απόφασης του Μισθοδικείου έναντι των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2019 φαίνονται να είναι:
- Η συσχέτιση της συνταγματικότητας της κατάργησης των επιδομάτων εορτών και αδείας με την από 22.6.2018 Συμφωνία του EUROGROUP και οι δεσμεύσεις οι σχετικές που αφορούν την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος καθώς και την επίτευξη ετήσιου πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ έως το έτος 2022 και μέσου ετήσιου πλεονάσματος 2,2% του ΑΕΠ κατά την περίοδο 2023-2060. Δηλαδή υπάρχει μια διασύνδεση της διαχρονικής οικονομικής πορείας της Ελλάδας με την υιοθέτηση του καταργητικού μέτρου.
- Η κρίση περί αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης των δικαστικών λειτουργών παρά την κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, με δεδομένο ότι οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών επανήλθαν ως προς το βασικό μισθό και τα επιδόματα του άρθρου 30 περ.Α΄ παρ.3 και 5 του ν.3205/2003 στα επίπεδα προ του ν.4093/2012 και 86 παρ.6 ν.4307/2014. Τούτο δε συντρέχει στην περίπτωση των δημοσίων υπαλλήλων.
Η απόφαση του Μισθοδικείου δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως κριτήριο για να προεξοφληθεί η απόρριψη της αίτησης πρότυπης δίκης της ΑΔΕΔΥ από την Ολομέλεια του ΣτΕ. Τούτο για τους εξής επιμέρους λόγους:
- Στην δίκη της ΑΔΕΔΥ ζητείται η επαναθεσμοθέτηση των επιδομάτων εορτών και άδειας, λόγω έκλειψης των έκτακτων δημοσιονομικών συνθηκών που επέβαλαν το 2012 την κατάργησή τους. Δεν ζητείται η κρίση περί αντισυνταγματικότητας του ν.4093/2012.
- Βασικός πυρήνας της νομικής βάσης της αίτησης πρότυπης δίκης της ΑΔΕΔΥ, που φαίνεται ότι θα απασχολήσει το ΣτΕ όπως προέκυψε από την ακροαματική διαδικασία, είναι η Οδηγία 2041/22/ΕΕ.
-Έτερη νομική βάση αποτελεί η επεκτακτική αρχή της ισότητας, υπό την έννοια της εξίσωσης των κατώτατων μισθών ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, αφού η προβλεπόμενη στον ν.5163/2024 εξίσωση δεν καταλαμβάνει την καταβολή 14 μισθών στο Δημόσιο τομέα όπως ισχύει στον ιδιωτικό.
Αθήνα, 20.6.2025
Η Νομική Σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ
Μαργαρίτα Παναγοπούλου
Δραματικές ελλείψεις στο ΕΣΥ: Νοσηλεύτρια με μπαστούνι πιάνει δουλειά στην κλινική γιατί δεν υπάρχει αντικαταστάτης
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις λέει ένα ρητό και η περίπτωση της
58χρονης νοσοκόμας με το μπαστούνι, που μόλις μπήκε
στο νοσοκομείο για να κάνει τη βάρδια της, αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος των
συναδέλφων της, που ακόμη και με προβλήματα υγείας, προσέρχονται στην εργασία
τους, καθώς προφανώς δεν υπάρχει άλλος να τους αντικαταστήσει.
Την παραπάνω φωτογραφία έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) Μιχάλη Γιαννάτος, πριν από λίγο επισημαίνονται: «Ορίστε φωτό με νοσηλεύτρια που προσέρχεται για εργασία σε νοσοκομείο. Χωρίς λόγια. Σας κοινοποιώ φωτογραφία με νοσηλεύτρια 58 ετών η οποία προσέρχεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ για να παραλάβει απογευματινή βάρδια σε κλινική. Και δεν είναι η μόνη. Τέτοιες εικόνες συναντάς παντού. Να γιατί πρέπει να ενταχθούμε ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ».
Λείπουν 50.000 νοσηλευτές από το ΕΣΥ
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Πανελλήνια Συνδικαλιστική Νοσηλευτική Ομοσπονδία του ΕΣΥ, (ΠΑΣΥΝΟ- ΕΣΥ) στη χώρα μας αντιστοιχεί ένας νοσηλευτής ανά 30-40 ασθενείς σε κάθε βάρδια.
Η ποσοτική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης είναι αποκαλυπτική:
Αναδημοσίευση από https://www.topontiki.gr/
Την παραπάνω φωτογραφία έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) Μιχάλη Γιαννάτος, πριν από λίγο επισημαίνονται: «Ορίστε φωτό με νοσηλεύτρια που προσέρχεται για εργασία σε νοσοκομείο. Χωρίς λόγια. Σας κοινοποιώ φωτογραφία με νοσηλεύτρια 58 ετών η οποία προσέρχεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ για να παραλάβει απογευματινή βάρδια σε κλινική. Και δεν είναι η μόνη. Τέτοιες εικόνες συναντάς παντού. Να γιατί πρέπει να ενταχθούμε ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ».
Λείπουν 50.000 νοσηλευτές από το ΕΣΥ
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Πανελλήνια Συνδικαλιστική Νοσηλευτική Ομοσπονδία του ΕΣΥ, (ΠΑΣΥΝΟ- ΕΣΥ) στη χώρα μας αντιστοιχεί ένας νοσηλευτής ανά 30-40 ασθενείς σε κάθε βάρδια.
Η ποσοτική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης είναι αποκαλυπτική:
- Συνολικός αριθμός ενεργών κλινών στο Ε.Σ.Υ.: ~34.000
- Ενεργοί Νοσηλευτές: ~18.000
- Δείκτης Νοσηλευτών ανά κλίνη στην Ελλάδα: 0,5
- Μέσος όρος χωρών ΟΟΣΑ: 2,03 Νοσηλευτές/κλίνη
- Εκτιμώμενο έλλειμμα: ~50.000 Νοσηλευτές
- Ελάχιστη ασφαλής αναλογία σε κλινικά τμήματα διεθνώς: 1 Νοσηλευτής ανά 5 ασθενείς
- Πραγματικά δεδομένα στην Ελλάδα: Σε βάρδιες με 40 ασθενείς, υπηρετούν 1–2 Νοσηλευτές
Αναδημοσίευση από https://www.topontiki.gr/
Σοκ στις συντάξεις: «Σήμα» για αυξήσεις στα όρια ηλικίας και στις εισφορές
Η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας, Bundesbank, άναψε το «πράσινο φως» για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αναπροσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών, όπως καταγράφεται στην Ιουνιανή έκθεσή της (17/6/2025).
Οι προτάσεις αυτές κατατίθενται μόλις λίγους μήνες μετά την ψήφιση του πακέτου Μερτς, το οποίο άμβλυνε το δημοσιονομικό φρένο για χάρη της ενίσχυσης των αμυντικών δαπανών.
Η παρέμβαση έρχεται λίγους μήνες μετά την ψήφιση του πακέτου Μερτς, που ουσιαστικά "χαλαρώνει" τους δημοσιονομικούς κανόνες για να αυξηθούν οι αμυντικές δαπάνες. Πολλοί αναλυτές εκτιμούν πως η εξέλιξη αυτή προμηνύει περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, κυρίως στις συντάξεις.
Το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο κινείται ήδη στη λογική της «πολεμικής οικονομίας», με το ReArmEU 2030 να προβλέπει 800 δισ. ευρώ σε εξοπλιστικές δαπάνες την επόμενη τετραετία. Παράλληλα, ο επικεφαλής του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, έχει προτείνει ευθέως περικοπές σε υγεία και συντάξεις, ώστε να ενισχυθεί η άμυνα.
Στην Ελλάδα έρχεται νέο σοκ στις συντάξεις το 2027 – Προβλέπεται αύξηση ορίων ηλικίας
Στην Ελλάδα, υπενθυμίζεται ότι βάσει μνημονιακής πρόβλεψης του 2010, το 2027 τα όρια ηλικίας για σύνταξη θα επανεξεταστούν, σε συνάρτηση με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής την προηγούμενη τριετία.
Η Bundesbank προειδοποιεί για τη δημογραφική επιβάρυνση στη Γερμανία: λιγότεροι εργαζόμενοι καλούνται να στηρίξουν όλο και περισσότερους συνταξιούχους.
Η έκθεση τονίζει ότι η παραμονή των πολιτών στην αγορά εργασίας σε μεγαλύτερη ηλικία είναι κρίσιμη για τη βιωσιμότητα του συστήματος.
Τα τρία «κλειδιά» στη συνταξιοδότηση
Η έκθεση περιγράφει τρεις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν πότε και πώς βγαίνει κάποιος στη σύνταξη:
Η νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης
Το όριο για πρόωρη συνταξιοδότηση χωρίς κρατήσεις
Η πρώτη δυνατή ηλικία συνταξιοδότησης
Το 2023, το 40% των νέων συνταξιούχων έκανε χρήση της τυπικής ηλικίας. Ωστόσο, πολλοί αποχωρούν πρόωρα — συχνά από τα 63 έτη — ενώ μόνο λίγοι εργάζονται πέραν της νόμιμης ηλικίας και λαμβάνουν σχετικό μπόνους.
Προσαρμογή στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής
Η Bundesbank επισημαίνει ότι μετά το 2031 πρέπει να συνδεθεί εκ νέου η ηλικία συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής. Αν δεν γίνει αυτό, η αναλογία ετών εργασίας προς έτη σύνταξης θα συνεχίσει να μειώνεται.
Παράλληλα, κρίνεται αναγκαίο να καταργηθούν τα προνόμια πρόωρης συνταξιοδότησης χωρίς κρατήσεις, τα οποία επιβαρύνουν το σύστημα και παραμορφώνουν τη μέση ηλικία αποχώρησης από την εργασία.
Μπόνους και κρατήσεις με νέα λογική
Η τρέχουσα δομή επιτρέπει την πρόωρη συνταξιοδότηση με χαμηλές κρατήσεις και δίνει γενναιόδωρα μπόνους σε όσους μένουν παραπάνω. Σύμφωνα με την Bundesbank, η οικονομική ουδετερότητα του συστήματος διακυβεύεται.
Η πρόταση είναι σαφής: νέα αναλογιστική προσέγγιση, με διαφανή υπολογισμό κρατήσεων και μπόνους, ανάλογα με την απόσταση από τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης. Οι προσαρμογές αυτές θα πρέπει να γίνονται κάθε πέντε χρόνια ή με βάση τις νέες προβλέψεις για τον πληθυσμό.
Τι προτείνει η Bundesbank
Η έκθεση υποστηρίζει τη συχνή επανεξέταση των ασφαλιστικών εισφορών, επισημαίνοντας την ανάγκη να προσαρμόζονται περιοδικά ανάλογα με τις πληθυσμιακές και οικονομικές εξελίξεις.
Παράλληλα, εισηγείται την αύξηση των κρατήσεων για όσους επιλέγουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα, υποστηρίζοντας ότι το σημερινό σύστημα επιβαρύνει δυσανάλογα τα ταμεία.
Επιπλέον, καλεί σε μείωση των μπόνους που δίνονται για καθυστερημένη συνταξιοδότηση, υπονοώντας ότι το σχετικό κίνητρο είναι πλέον υπερβολικό.
Τέλος, τονίζει ότι πρέπει να τερματιστούν όλες οι ειδικές παροχές και εξαιρέσεις που δίνονται χωρίς κόστος ή χωρίς τεκμηριωμένη χρηματοδότηση.
Όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αναμόρφωσης του συνταξιοδοτικού συστήματος, που λαμβάνει υπόψη τις δημογραφικές, δημοσιονομικές και γεωπολιτικές πιέσεις.
Αναδημοσίευση από https://www.alfavita.gr/
Η έκθεση τονίζει ότι η παραμονή των πολιτών στην αγορά εργασίας σε μεγαλύτερη ηλικία είναι κρίσιμη για τη βιωσιμότητα του συστήματος.
Τα τρία «κλειδιά» στη συνταξιοδότηση
Η έκθεση περιγράφει τρεις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν πότε και πώς βγαίνει κάποιος στη σύνταξη:
Η νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης
Το όριο για πρόωρη συνταξιοδότηση χωρίς κρατήσεις
Η πρώτη δυνατή ηλικία συνταξιοδότησης
Το 2023, το 40% των νέων συνταξιούχων έκανε χρήση της τυπικής ηλικίας. Ωστόσο, πολλοί αποχωρούν πρόωρα — συχνά από τα 63 έτη — ενώ μόνο λίγοι εργάζονται πέραν της νόμιμης ηλικίας και λαμβάνουν σχετικό μπόνους.
Προσαρμογή στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής
Η Bundesbank επισημαίνει ότι μετά το 2031 πρέπει να συνδεθεί εκ νέου η ηλικία συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής. Αν δεν γίνει αυτό, η αναλογία ετών εργασίας προς έτη σύνταξης θα συνεχίσει να μειώνεται.
Παράλληλα, κρίνεται αναγκαίο να καταργηθούν τα προνόμια πρόωρης συνταξιοδότησης χωρίς κρατήσεις, τα οποία επιβαρύνουν το σύστημα και παραμορφώνουν τη μέση ηλικία αποχώρησης από την εργασία.
Μπόνους και κρατήσεις με νέα λογική
Η τρέχουσα δομή επιτρέπει την πρόωρη συνταξιοδότηση με χαμηλές κρατήσεις και δίνει γενναιόδωρα μπόνους σε όσους μένουν παραπάνω. Σύμφωνα με την Bundesbank, η οικονομική ουδετερότητα του συστήματος διακυβεύεται.
Η πρόταση είναι σαφής: νέα αναλογιστική προσέγγιση, με διαφανή υπολογισμό κρατήσεων και μπόνους, ανάλογα με την απόσταση από τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης. Οι προσαρμογές αυτές θα πρέπει να γίνονται κάθε πέντε χρόνια ή με βάση τις νέες προβλέψεις για τον πληθυσμό.
Τι προτείνει η Bundesbank
Η έκθεση υποστηρίζει τη συχνή επανεξέταση των ασφαλιστικών εισφορών, επισημαίνοντας την ανάγκη να προσαρμόζονται περιοδικά ανάλογα με τις πληθυσμιακές και οικονομικές εξελίξεις.
Παράλληλα, εισηγείται την αύξηση των κρατήσεων για όσους επιλέγουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα, υποστηρίζοντας ότι το σημερινό σύστημα επιβαρύνει δυσανάλογα τα ταμεία.
Επιπλέον, καλεί σε μείωση των μπόνους που δίνονται για καθυστερημένη συνταξιοδότηση, υπονοώντας ότι το σχετικό κίνητρο είναι πλέον υπερβολικό.
Τέλος, τονίζει ότι πρέπει να τερματιστούν όλες οι ειδικές παροχές και εξαιρέσεις που δίνονται χωρίς κόστος ή χωρίς τεκμηριωμένη χρηματοδότηση.
Όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αναμόρφωσης του συνταξιοδοτικού συστήματος, που λαμβάνει υπόψη τις δημογραφικές, δημοσιονομικές και γεωπολιτικές πιέσεις.
Αναδημοσίευση από https://www.alfavita.gr/
Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα
Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
- https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/474727_i-monimotita-sto-dimosio-den-einai-pronomio-einai-thesmiki-eggyisi
- https://workenter.gr/apofasi-vomva-yper-olon-ton-symvasiouchon-tou-dimosiou-795978.
- https://www.avgi.gr/koinonia/506577_orgi-ton-ergazomenon-kata-georgiadi-gkempelismoi-me-ta-kommena-kalodia-klimatismoy.
- https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/473688_ohi-apo-pasok-stin-arsi-tis-monimotitas#goog_rewarded.
Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025
Κάποιες από τις ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ στο ΝΕΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ της κυβέρνησης της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Διαβάστε το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ και όλα τα σχετικά με αυτό, στον σύνδεσμο που ακολουθεί: https://www.aftodioikisi.gr/dimosio/dimosio-to-n-s-gia-peitharchiko-perikopi-misthon-kai-apolyseis-se-osoys-arnoyntai-tin-axiologisi/.
Απέρριψε το μισθοδικείο την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού για τους δικαστές με το σκεπτικό πως έχουν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης.
«Οχι» στην επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στους δικαστές είπε το Μισθοδικείο, με μια απόφαση που ίσως αποτελέσει προπομπό εκείνης που αναμένεται για τα δώρα και τα επιδόματα στο Δημόσιο
Οι δικαστές έκριναν ομόφωνα ότι η κατάργηση με τον ν. 4093/2012 των επιδομάτων εορτών και αδείας για τους δικαστικούς λειτουργούς και η διατήρηση της κατάργησης αυτής στη συνέχεια δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ότι θέτει σε διακινδύνευση την αξιοπρεπή διαβίωση των δικαστικών λειτουργών κατά τρόπο μη συνάδοντα προς το κύρος του λειτουργήματός τους ούτε ότι παραβιάζει την αρχή της διάκρισης των λειτουργιών και τη δικαστική ανεξαρτησία.
Στην περίληψη της απόφασης, όπως αυτή δημοσιοποιήθηκε αναφέρονται τα εξής:
«Επιβεβαίωσε την πάγια νομολογία, σύμφωνα με την οποία το Σύνταγμα (άρθρα 26, 87 παρ. 1 και 88 παρ. 2) επιτάσσει την ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των δικαστικών λειτουργών, υπό την έννοια ότι οι αποδοχές τους πρέπει όχι μόνο να είναι τουλάχιστον ίσες προς τις αποδοχές των αντιστοίχων προς αυτούς οργάνων των άλλων δύο λειτουργιών, λόγω της ισοτιμίας της λειτουργίας αυτής προς τις άλλες δύο, αλλά και επαρκείς να εξασφαλίσουν αφ’ ενός μεν την αξιοπρεπή διαβίωσή τους, δηλαδή τη διαβίωσή τους κατά τρόπο συνάδοντα προς το κύρος του λειτουργήματος που ασκούν και την αποστολή τους ως οργάνων της τρίτης πολιτειακής λειτουργίας, και αφετέρου την απερίσπαστη άσκηση των καθηκόντων τους. Ο κοινός νομοθέτης υποχρεούται όχι μόνο να θεσπίζει εφάπαξ το ειδικό μισθολόγιο των δικαστικών λειτουργών, αλλά και να το αναπροσαρμόζει μέσω πρόσφορης διαδικασίας περιοδικής εξέτασης των εν λόγω αποδοχών σε συσχετισμό και με τις αποδοχές των αντίστοιχων οργάνων των άλλων δύο λειτουργιών του κράτους.
Ελαβε υπόψη ότι με τον ν. 4093/2012, με τον οποίο εγκρίθηκε το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, καταργήθηκαν από 1.1.2013 τα δώρα στον δημόσιο τομέα προκειμένου να προκύψει ετήσιο δημοσιονομικό όφελος 496.600.000 ευρώ. Η κατάργηση αυτή αποτελεί μέτρο με οριζόντιο αποτέλεσμα, το οποίο δεν θέτει τους δικαστικούς λειτουργούς σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με άλλες κατηγορίες δημοσίων λειτουργών ή υπαλλήλων, αφού δεν θεσπίσθηκε μονομερώς επί των αποδοχών μόνο των δικαστικών λειτουργών, αλλά αφορά τα εισοδήματα όλων των λειτουργών, υπαλλήλων και μισθωτών του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., και Ο.Τ.Α., καθώς και των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Ελαβε ακόμη υπόψη ότι η κατάργηση αυτή των επιδομάτων εορτών και αδείας επιβλήθηκε ως καθολικό και οριζόντιο μέτρο για την αντιμετώπιση της οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, το οποίο αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής (“Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016”) και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, αποσκοπεί δε τόσο στην κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών της Χώρας και την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αυξημένων ελλειμμάτων όσο και στη βελτίωση της μελλοντικής δημοσιονομικής κατάστασής της, δηλαδή στην εξυπηρέτηση σκοπών που συνιστούν σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, δυνάμενους να δικαιολογήσουν, κατ’ αρχήν, τη λήψη μέτρων περιστολής μισθολογικών δαπανών του Δημοσίου.
Εκρινε κατ’ αρχάς ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι το ανωτέρω μέτρο δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό, εφαρμοζόμενο γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα και συνεπώς και στους δικαστικούς λειτουργούς, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης. Αλλωστε, με την από 22.6.2018 Συμφωνία της Ευρωομάδας (Eurogroup) σχετικά με την έξοδο της Ελλάδας από το τριετές Πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας [“τρίτο Μνημόνιο Συνεννόησης”, βλ. άρθρο 3 παρ. Γ του ν. 4336/2015 (Α΄ 94)] προβλέφθηκε δέσμη μέτρων για την ελάφρυνση του δημοσίου χρέους, καθώς και σειρά δεσμεύσεων που απορρέουν αφενός από το δημοσιονομικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αφετέρου από το εν λόγω Πρόγραμμα του ΕΜΣ [που ολοκληρώθηκε στις 20.8.2018], προκειμένου να διασφαλισθεί η διατήρηση των αποτελεσμάτων του· οι δεσμεύσεις αυτές αφορούν την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος, καθώς και την επίτευξη ετήσιου πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ έως το έτος 2022 και μέσου ετήσιου πλεονάσματος 2,2% του ΑΕΠ κατά την περίοδο 2023 έως και 2060.
Εκρινε περαιτέρω ότι, ως εκ του οριζοντίου χαρακτήρα του εν λόγω μέτρου, η κατάργηση με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 των επιδομάτων εορτών και αδείας που καταβάλλονταν στους δικαστικούς λειτουργούς, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι οδήγησε στην απόληψη από αυτούς μειωμένων αποδοχών σε σχέση με άλλους λειτουργούς και υπαλλήλους του δημόσιου τομέα. Ελλείψει δε διακριτικής μεταχείρισης σε βάρος των δικαστικών λειτουργών ως προς την κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, δεν απαιτείται ειδική τεκμηρίωση για τη λήψη του μέτρου αυτού καθ’ ο μέρος αφορά ειδικά τις αποδοχές των τελευταίων.
Εκρινε, τέλος, ότι, εν όψει των παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο νομοθέτης διαθέτει μεγάλη ελευθερία επιλογής στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, ιδίως όταν η επιλογή αυτή αναφέρεται σε χορήγηση παροχών και εντάσσεται σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που αποσκοπεί στη δημοσιονομική εξυγίανση, τυχόν μη εξέταση εναλλακτικών λύσεων από τον νομοθέτη δεν καθιστά από μόνη της μη αιτιολογημένη την εν λόγω ρύθμιση.
Ελαβε, εξ άλλου, υπόψη ότι οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών επανήλθαν, ως προς τον βασικό μισθό και τα επιδόματα του άρθρου 30 περ. Α παρ. 3 και 5 του ν. 3205/2003, στα επίπεδα προ του ν. 4093/2012 [βλ. άρθρα 181 παρ. 1 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και 86 παρ. 6 του ν. 4307/2014 (Α΄ 246]).Με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο έκρινε ότι η κατάργηση με τον ν. 4093/2012 των επιδομάτων εορτών και αδείας και η διατήρησή της στη συνέχεια, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι θέτει σε διακινδύνευση την αξιοπρεπή διαβίωση των δικαστικών λειτουργών κατά τρόπο μη συνάδοντα προς το κύρος του λειτουργήματός τους ούτε ότι παραβιάζει την αρχή της διάκρισης των λειτουργιών και τη δικαστική ανεξαρτησία».
Αναδημοσίευση από https://www.kathimerini.gr/
Καθυστερεί η επιλογή των νέων διοικητών στα νοσοκομεία της 6ης ΥΠΕ
Καθυστερεί και άλλο η επιλογή των νέων διοικητών από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας στα νοσοκομεία της 6ης ΥΠΕ, που είναι πολύ μεγάλη και καλύπτει τις Περιφέρειες Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσσων (από την Κέρκυρα και τα Ιωάννινα έως και τους Μολάους).
Το υπουργείο που καθυστέρησε τις σχετικές διαδικασίες σε όλη τη χώρα, σε όλες τις Υγειονομικές Περιφέρειες, - ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024 -, άφησε τελευταία την 6η ΥΠΕ.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να υπάρχουν ζητήματα αποτελεσματικής λειτουργίας και λήψης κρίσιμων αποφάσεων στα νοσοκομεία.
Να υπενθυμίσουμε ότι η διαδικασία της επιλογής έχει φθάσει εδώ και καιρό στο τελευταίο στάδιο, σε αυτό που ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης θα επιλέξει τον εκλεκτό, τον διοικητή κάθε νοσοκομείου από την τελική τριάδα των υποψηφίων που επέλεξε αρμόδια τριμελής επιτροπή. Είναι το στάδιο που η επιλογή είναι υποκειμενική, ανήκει αποκλειστικά στον υπουργό που έχει τη δυνατότητα να επιλέξει όποιον αυτός θέλει, ακόμα και τον τρίτο στη σειρά.
Μια διεξοδική ματιά στις τριάδες που έχουν επιλεγεί, καταδεικνύει ότι οι περισσότεροι που περιλαμβάνονται σε αυτές, διεκδικούν τη θέση του διοικητή σε διάφορα νοσοκομεία, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό “να κάνει παιχνίδι” και να ικανοποιήσει τους περισσότερους.
Ειδικότερα και σύμφωνα με παλιότερο ρεπορτάζ μας, διαπιστώνουμε ότι τα μόνα πρόσωπα που βρίσκονται σε μία λίστα, που διεκδικούν ένα νοσοκομείο, είναι για το Νοσοκομείο Καλαμάτας, η νυν διοικήτρια του Νοσοκομείου Ελένη Αλειφέρη (είναι 2η) και ο πρώην διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας Νίκος Πεφάνης (είναι 3ος).
Πρώτος στη λίστα για το Νοσοκομείο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας είναι ο πρώην διοικητής του Πέτρος Τομάρας (την εποχή των ΠΕ.Σ.Υ επί ΠΑΣΟΚ, με διοικητή του ΠΕΣΥ τον Οδυσσέα Βουδούρη).
Ο Π. Τομάρας που προέρχεται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, είναι 2ος στη λίστα για το Νοσοκομείο Ναυπλίου.
Στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας 1η είναι η Μαρία Πετροπούλου, που είναι 1η για το Νοσοκομείο Κρεστένων και 2η για τα Νοσοκομεία Πύργου και Αμαλιάδας. Οι πληροφορίες την θέλουν να επιλέγεται σε ένα από τα νοσοκομεία της Ηλείας. Δεύτερη είναι η Εύη Παπαγεωργίου, σύζυγος του δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου και νυν διοικήτρια στο Νοσοκομείο Σπάρτης. Η κ. Παπαγεωργίου είναι ακόμα 2η για τη Σπάρτη και 3η για το Νοσοκομείο Τρίπολης. Οι πληροφορίες που επιβεβαίωσε ο υπουργός σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Καλαμάτα, τη θέλουν να αναβαθμίζεται και να επιλέγεται διοικήτρια στο Παναρκαδικό Νοσοκομείο Τρίπολης.
Η 3η στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας Δημητρούλα Καλομοίρη είναι 3η και για το Νοσοκομείο Κορίνθου, στο οποίο 2ος είναι ο νυν διοικητής Γρηγόρης Καρπούζης, ιστορικό τοπικό στέλεχος της Ν.Δ. Αν είναι να επιλεγεί, η κ. Καλομοίρη αναμένεται να επιλεγεί για τη μονάδα της Κυπαρισσίας.
Αναδημοσίευση από https://eleftheriaonline.gr/
ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Καθηλωμένοι οι πραγματικοί μισθοί εδώ και 15 χρόνια - Μειωμένη αγοραστική δύναμη από μισθωτούς και επαγγελματίες
Στασιμότητα επικρατεί στους πραγματικούς μισθούς των εργαζόμενων στην Ελλάδα παρά τη μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας, γεγονός που μαρτυρά η «παγωμένη» κατανάλωση των νοικοκυριών των οποίων το εισόδημα προέρχεται κυρίως από μισθωτή εργασία.
«Δεκαπέντε και πλέον χρόνια μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, οι μισθοί στη χώρα μας εξακολουθούν να είναι καθηλωμένοι σε επίπεδα που δεν διασφαλίζουν ένα επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης για μεγάλο τμήμα των απασχολουμένων» τονίζει στην έκθεσή του το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ, επισημαίνοντας πως την περίοδο 2009-2024 ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός στη χώρα μας μειώθηκε κατά 32,8%. Την περίοδο 2019-2024 η μείωση διαμορφώθηκε στο 1,1%, παρά την αύξηση του μέσου ετήσιου πραγματικού μισθού κατά 2,9% τη διετία 2023-2024.
Σημειώνεται ότι ο πραγματικός μισθός είναι το ποσό που απομένει μετά την αφαίρεση του πληθωρισμού και των φόρων από τον ονομαστικό μισθό.
Όπως επισημαίνει στην ετήσια έκθεσή του το ΙΝΕ ΓΣΕΕ, παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες, τα βασικά ποσοτικά μεγέθη της αγοράς εργασίας συνέχισαν και το 2024 να εμφανίζουν βελτίωση. Ειδικότερα, το ποσοστό απασχόλησης των ατόμων ηλικίας 15-64 ετών ανήλθε στο 63,3%, αυξημένο κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2023 και 6,8 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του προ-πανδημικού επιπέδου του (2019). Αντίστοιχα, το ποσοστό ανεργίας των ατόμων ηλικίας 15-74 ετών διαμορφώθηκε το 2024 στο 10,1% ‒ από 11,1% το 2023 και 17,3% το 2019.
Η χώρα μας πέρυσι κατέγραψε το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης, εμφανίζοντας καλύτερη επίδοση μόνο συγκριτικά με την Ιταλία. Ίδια είναι και η εικόνα όσον αφορά τη διαφορά του ποσοστού απασχόλησης μεταξύ ανδρικού και γυναικείου πληθυσμού, με την Ελλάδα να εμφανίζει και σε αυτή την κατηγορία τη δεύτερη μεγαλύτερη απόκλιση των εν λόγω ποσοστών στην ΕΕ-27.
Στην τρίτη θέση κατατάσσεται η χώρα μας όσον αφορά την απόκλιση του ποσοστού απασχόλησης μεταξύ μεταξύ της ηλικιακής ομάδας 40-64 ετών και των νέων 15-39 ετών. Επίσης, η Ελλάδα εμφάνισε το 2024 το χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (80,3%) μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ.
Στάσιμη η κατανάλωση
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, τo 2024 η ελληνική οικονομία διατήρησε τον ήπιο ρυθμό μεγέθυνσής της, με το πραγματικό ΑΕΠ να αυξάνεται κατά 2,3%. Θετική συμβολή σε αυτή την εξέλιξη είχαν η κατανάλωση (1,5%) και οι επενδύσεις (0,7%), ενώ αρνητική είχαν η δημόσια κατανάλωση (-0,8%) και οι καθαρές εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών (-2%). Λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των εισοδημάτων και το κόστος διαβίωσης, η Ελλάδα είναι το δεύτερο φτωχότερο κράτος-μέλος της ΕΕ.
Μεταξύ 2019 και 2023 το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε περίπου 8,3 δισ. ευρώ και η πραγματική κατανάλωση κατά 7,9 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η αντίστοιχη αύξηση του συνόλου των πραγματικών μισθών ήταν μόλις 130 εκατ. ευρώ, όταν το πραγματικό εισόδημα από μη μισθωτή εργασία αυξήθηκε κατά 2,6 δισ. ευρώ και το πραγματικό εισόδημα από πλούτο κατά 4,5 δισ. ευρώ. Για το ίδιο διάστημα οι μισθοί στην Ελλάδα είχαν τη δεύτερη μικρότερη συμβολή στην αύξηση των πραγματικών πρωτογενών εισοδημάτων των νοικοκυριών στην ΕΕ.
Ταυτόχρονα, η μέση μηνιαία πραγματική κατανάλωση των νοικοκυριών, των οποίων το εισόδημα προέρχεται κυρίως από μισθωτή εργασία, παρέμεινε στάσιμη, η κατανάλωση των αυτοαπασχολούμενων περιορίστηκε, ενώ για τα νοικοκυριά στα οποία το κυρίως υπεύθυνο άτομο είναι εργοδότης αυξήθηκε και έγινε σχεδόν διπλάσια της αντίστοιχης των μισθωτών.
Την περίοδο 2019-2024 η πραγματική παραγωγικότητα της εργασίας στο σύνολο της οικονομίας αυξήθηκε κατά 1,2%, αλλά το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο μειώθηκε κατά 4,7%. Μεταξύ των 11 βασικών κλάδων της οικονομίας η πραγματική παραγωγικότητα της εργασίας αυξήθηκε σε οκτώ, αλλά το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο αυξήθηκε μόλις σε δύο.
Η βελτίωση της παραγωγικότητας της εργασίας δεν μετουσιώνεται σε αυξημένα πραγματικά ωρομίσθια. Ως αποτέλεσμα, στην Ελλάδα το μερίδιο κερδών αυξήθηκε και το μερίδιο μισθών υποχώρησε. Ειδικότερα, το 2024 το μερίδιο κερδών στην Ελλάδα ήταν 50,2% του ΑΕΠ, όταν στην ΕΕ ήταν 41% του ΑΕΠ.
Η αύξηση του επιπέδου των τιμών, συγκεκριμένα του αποπληθωριστή ΑΕΠ, στην ΕΕ οφείλεται σε μια αναλογική αύξηση του κόστους μισθωτής εργασίας, του κόστους εισαγωγών και των κερδών. Αντιθέτως, στην Ελλάδα η αύξηση του αποπληθωριστή ΑΕΠ προέρχεται κατά κύριο λόγο από την αύξηση των κερδών, τα οποία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη διαμόρφωση των τιμών. Ακολουθεί το κόστος εισαγωγών, ενώ το μισθολογικό κόστος αποτελεί μόλις τον τρίτο προσδιοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση των τιμών. Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ως κύρια αιτία της υποχώρησης της αγοραστικής δύναμης των μισθών την αύξηση των κερδών.
Η μειωμένη αγοραστική δύναμη μεγάλου τμήματος των εργαζομένων συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τις συνθήκες διαβίωσής τους. Το 2024 το ποσοστό σοβαρής υλικής και κοινωνικής στέρησης των μισθωτών ανήλθε στη χώρα μας στο 8,8%, έναντι 8% το 2023 και 3,8% στο σύνολο της ΕΕ. Αν και χαμηλότερο του αντίστοιχου το 2019, το ποσοστό αυτό είναι το δεύτερο υψηλότερο στην ΕΕ, με την Ελλάδα να καταγράφει καλύτερη επίδοση μόνο σε σύγκριση με τη Βουλγαρία.
Επιπλέον, το 2024 το ποσοστό των μισθωτών που δήλωναν στην Ελλάδα ότι αδυνατούν να ξοδέψουν ένα μικρό ποσό χρημάτων για τον εαυτό τους αυξήθηκε από 27,9% το 2023 στο 29,3%. Το αντίστοιχο ποσοστό για όσους δήλωναν ότι δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν τακτικά σε δραστηριότητες αναψυχής διαμορφώθηκε στο 23,5%.
Ενδεικτικό των υποβαθμισμένων συνθηκών διαβίωσης των μισθωτών είναι επίσης ότι το ποσοστό υποκειμενικής φτώχειας για τη συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα ανήλθε το 2024 στη χώρα μας στο 57,1%. Η τιμή αυτή είναι με διαφορά η μεγαλύτερη στην ΕΕ και υπερβαίνει κατά 28,6 ποσοστιαίες μονάδες τη δεύτερη υψηλότερη, που καταγράφεται στη Βουλγαρία.
Αναδημοσίευση από https://www.insider.gr/
Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα
Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
- https://pelop.gr/patra-nosokomeio-agios-andreas-ede-sti-nosileftiki-scholi/
- https://tempo24.news/nees-entaxeis-sto-espa-gia-paremvaseis-energeiakis-anavathmisis-nosokomeion-ypsous-271-ekat-evro/
- https://www.newsbeast.gr/society/arthro/12380615/aisiodoxos-o-proedros-tis-poedin-gia-tin-ygeia-tis-62chronis-sto-tzaneio-simera-tha-ektimithei-i-katastasi-tis.
- https://kefaloniamagazine.gr/oikonomia/syntaxi-me-35etia-giati-chanete-ekatontades-eyro-kathe-mina/.
Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025
ΔΗΣΥΠ: ΣΤΑΘΕΡΑ, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ Ν.Δ
Πραγματοποιήθηκε προχθές, Τρίτη 17 Ιουνίου, συνάντηση της Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ με τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κο Πιερρακάκη.
Οι εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ έθεσαν με έμφαση το αίτημα της επαναφοράς του 13ου κ 14ου μισθού, το σταθερό αίτημα για απόδοση του «παγωμένου» ΜΚ του 2016-17 όπως και το αίτημα για κατάργηση της εισφοράς του 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας, με δεδομένη τη μείωση της ανεργίας κάτω από το 10%.
Στη συνέχεια τέθηκαν τα ζητήματα της αύξησης του αφορολογήτου στα 12.000 ευρώ αλλά και της ισχυρής ανάγκης για πραγματοποίηση προσλήψεων για την κάλυψη των διαρκών και πάγιων αναγκών στο Δημόσιο Τομέα.
Στη συζήτηση έγινε αναφορά στο ζήτημα των βαρέων και ανθυγιεινών, ενώ η αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ έθεσε την ανάγκη για συλλογικές διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων για τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Περιγράφηκαν με απόλυτο τρόπο η δυσμενής θέση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος της εργασίας, στο Δημόσιο, η φτωχοποίηση και η ανάγκη να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της στέγασης για τους δημόσιους υπαλλήλους, ιδιαίτερα για αυτούς που εργάζονται και ζουν σε τουριστικές περιοχές.
Ο Υπουργός σε σχέση με το αίτημα της επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού ήταν κάθετα αρνητικός τονίζοντας με έμφαση πως δεν υπάρχουν τα δημοσιονομικά περιθώρια και προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η απαρέγκλιτη τήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Τόνισε με έμφαση πως δεσμεύεται με βάση τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τη διαμόρφωση συγκεκριμένου χώρου για παροχές που δεν επαρκεί για τα αιτήματα του κόσμου του Δημοσίου σε συνάρτηση με άλλες ανάγκες και ιεραρχήσεις. Για τα υπόλοιπα αιτήματα επιφυλάχθηκε να απαντήσει μετά από επεξεργασία τους.
Αν κάτι οφείλουμε να αποτυπώσουμε είναι η σταθερή και με επιμονή διατύπωση του στην απουσία κάθε πιθανότητας επαναθεσμοθέτησης του 13ου και 14ου μισθού. Επέμεινε ιδιαίτερα σε μια λογική « ενάρετης» διαχείρισης του δημοσιονομικού χώρου και προσπέρασε στην ουσία τη δραματική κατάσταση που η ακρίβεια και η φτωχοποίηση προκαλούν στον κόσμο του Δημοσίου.
Δυστυχώς, η θεώρηση της κυβέρνησης επιμένει να εστιάζει σε μια τεχνοκρατική διάσταση η οποία προσπερνά με εντυπωσιακή τραχύτητα τις ανάγκες των ανθρώπων που υπηρετούν στο Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και στο ερώτημα πως θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση μια θετική απόφαση του ΣΤΕ στην πρότυπη δίκη σχετικά με την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού αρνήθηκε να κάνει το παραμικρό σχόλιο.
Επιμένουν σε μια πολιτική η οποία χαρακτηρίζεται από ιεραρχήσεις και προτεραιότητες πολύ μακριά από τις ανάγκες μας. Για αυτό και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη με πίστη και αποφασιστικότητα. Γιατί το αίτημα για ζωή με αξιοπρέπεια δεν συμβιβάζεται με πολιτικές που δεν αντιμετωπίζουν ως κυρίαρχες τις ανάγκες των ανθρώπων, τις ανάγκες των πολλών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!
ΓΙΑ ΖΩΗ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!
Από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ
Ανακοίνωση για την επίσκεψη του Υπουργού Υγείας στο Παράρτημα του Λαϊκού Νοσοκομείου Αθήνας.
Διαβάστε την σχετική ανακοίνωση στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
Διοικητές Νοσοκομείων: «Σκανάρονται» τα οικονομικά των προηγούμενων ετών
Σε δουλειά φαίνεται ότι μπήκαν τις τελευταίες ημέρες οι διοικητές νοσοκομείων και ιδιαίτερα οι νέοι που ανέλαβαν πρόσφατα, καθώς το υπουργείο υγείας τους ζήτησε – σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του HealthReport.gr – αναλυτικά στοιχεία για τα οικονομικά δεδομένα των ετών 2023 και 2024.
Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι οι διοικητές νοσοκομείων έπρεπε να παραδώσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των δύο προηγούμενων ετών, αλλά και τα αποθέματα που είχαν παραμείνει στα «συρτάρια» των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, προκειμένου το υπουργείο υγείας να αναλύσει διεξοδικά ποιοι αποπλήρωναν τους προμηθευτές και ποιοι φρόντιζαν να κρατούν αποθεματικά στο ταμείο τους προκειμένου να δείξουν – όπως φαίνεται – ότι έκαναν ορθή διαχείριση.
Να υπενθυμιστεί ότι πολλές προμηθεύτριες εταιρείες έχουν προσφύγει στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα διαμαρτυρόμενες για τις καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των οφειλών των νοσοκομείων.
Νέοι Διοικητές με παλιές αμαρτίες
Αναδημοσίευση από https://www.healthreport.gr/…
Νοσοκομείο Ηρακλείου: Τραγική η υποστελέχωση της Κλινικής Αιματολογίας – Ογκολογίας Παίδων
Η μοναδική στην Κρήτη Παιδοαιματολογική – Παιδοογκολογική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου «στενάζει κάτω από το βάρος της χρόνιας υποστελέχωσης», όπως καταγγέλλει το Σωματείο των εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ.
Μετά την Παιδοψυχιατρική Κλινική που και αυτή βρίσκεται σε καθεστώς υπολειτουργίας εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, οι ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή και εύρυθμη 24ωρη λειτουργία της Παιδοαιματολογικής – Παιδοογκολογικής Κλινικής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά απαιτητική κλινική, που καλύπτει ολόκληρη την Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο, με περιστατικά όπως λευχαιμίες, λεμφώματα και άλλες κακοήθειες. Ενώ φροντίζει παιδιά ανοσοκατεσταλμένα και με ουδετεροπενία, με ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο λοιμώξεων.
Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων: «Από το 2020 λειτουργούν εντός της και θάλαμοι αυτόλογης μεταμόσχευσης αιμοποιητικών κυττάρων – διαδικασία που απαιτεί αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και ειδικευμένο προσωπικό. Μετά από άδειες κύησης, η Κλινική λειτουργεί με μόλις 11 νοσηλευτές (5 ΤΕ, 5 ΔΕ και μία ειδικευόμενη), αριθμός δραματικά ανεπαρκής για τη διαχείριση των ημερήσιων και πολυήμερων νοσηλειών, των επειγόντων περιστατικών και των μεταμοσχεύσεων. Οι ανάγκες “μπαλώνονται” με μετακινήσεις προσωπικού από άλλες κλινικές, χωρίς την απαραίτητη εμπειρία ή εκπαίδευση. Οι νοσηλευτές είναι εξουθενωμένοι, καλούνται να κάνουν διπλοβάρδιες και δεν μπορούν να πάρουν τα ρεπό ή τις άδειες που δικαιούνται. Στην κλινική εργάζονται μόνο δύο ψυχολόγοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ενώ απουσιάζει μόνιμο ψυχολογικό προσωπικό για τη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους».
Το Σωματείο Εργαζομένων υπογραμμίζει ακόμα ότι η υποστελέχωση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Η ίδια ομάδα καλύπτει τόσο τις μονάδες μεταμοσχεύσεων όσο και τις υπόλοιπες νοσηλείες, αυξάνοντας τον κίνδυνο διασποράς λοιμώξεων. Σημειώνεται ότι η τακτική των “μπαλωμάτων”, των εξαντλημένων εργαζομένων και της προκήρυξης ελάχιστων θέσεων αποτυπώνει ξεκάθαρα την πολιτική της κρατικής απεμπλοκής από τη δημόσια και δωρεάν Υγεία – ακόμη και για τα παιδιά και η πολιτική της εμπορευματοποίησης της Υγείας δεν διστάζει να μετατρέψει ακόμη και την παιδοογκολογική φροντίδα σε πεδίο κέρδους, όπως δείχνει η ιδιωτικοποίηση του Παιδοογκολογικού Κέντρου «Αγία Σοφία» – «Αγλαΐα Κυριακού».
Οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου διεκδικούν:
• Προσλήψεις μόνιμων νοσηλευτών με εξειδίκευση στην παιδοαιματολογική και παιδοογκολογική φροντίδα.
• Ξεχωριστό, αποκλειστικό νοσηλευτικό προσωπικό για τη μονάδα μεταμοσχεύσεων.
• Αύξηση οργανικών θέσεων ιατρών στην κλινική και προκήρυξη των υπαρχόντων κενών.
• Προσλήψεις μόνιμων αιματολόγων, αναγκαίων για τη λειτουργία της μονάδας μεταμοσχεύσεων.
Αναδημοσίευση από https://www.imerodromos.gr/
Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα
Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
- https://tempo24.news/nosokomeio-kefalonias-ekpeboun-sos-oi-ergazomenoi-kindynevoun-oi-asthene
- https://workenter.gr/syntaxi-ta-5-megala-sos-prin-tin-exodo-793869.
- https://www.documentonews.gr/article/ston-aera-akoma-kai-ta-dorean-apogeymatina-xeiroyrgeia-nayagoyn-ta-sxedia-toy-ypoyrgeioy-ygeias/.
- https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2302641/kyma-aithseon-syntaxiodothshs-katagrafei-o-efka.html.
Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025
Ένας ευλογος προβληματισμός
Χωρίς καμία αμφιβολία οι εργαζόμενοι σήμερα βιώνουν μια κυβερνητική πολιτική που προσθέτει προβλήματα στους εργαζόμενους αντί να επιλύει και το χειρότερο μια πολιτική πού αμφισβητεί τα πάντα, αμφισβητεί την μία μετά την άλλη τις με κόπους και αγώνες κατακτήσεις των εργαζομένων και του Συνδικαλιστικού κινήματος
Και το ερώτημα που μπαίνει είναι αν υπάρχει Συνδικαλιστικό κίνημα να αντικρούσει αυτήν την πολιτική, να μπει εμπόδιο σ' αυτήν την αμφισβήτηση, σ' αυτήν την επίθεση.
Πολύ φοβάμαι πως όχι.
Αν λάβουμε υπόψιν μας την σημερινή ενασχόληση των συνδικάτων, θα δούμε ότι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη.΄ Κατ΄ αρχήν ας δούμε την ΑΔΕΔΥ που σε λίγους μήνες τελειώνει και αυτή η τριετής ακέφαλη θητεία της, όπου, όπως και στις προηγούμενες, δεν κατάφεραν οι παρατάξεις να βρουν σημείο επαφής - συνεννόησης και να εκλέξουν Πρόεδρο, τίτλο που τείνει να ξεχαστεί
Χαρακτηριστική περίπτωση επίσης είναι η άλλοτε μαχητική ΠΟΕΔΗΝ, που σήμερα αρκείται στην αυτοπροβολή του προεδρεύοντος ο οποίος υποκαθιστά στα ΜΜΕ τους Διοικητές και το Γρ. Τύπου του υπουργού, παρεμβαίνοντας επί παντός επιστητού και μάλιστα εκτός αρμοδιοτήτων, με τα προβλήματα όλα σχεδόν στον αυτόματο πιλότο.
Στον αυτόματο πιλότο βέβαια και όλο το υγειονομικό συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας μας, όπου παρά τα τόσα συμβαίνοντα στον χώρο μας, εκτός μερικών μεμονωμένων και ελάχιστων περιπτώσεων, υπουργείο και Διοικήσεις κάνουν ότι θέλουν, έχοντας δυστυχώς στο πλάι τους την ΔΑΚΕ, που σε πολλούς χώρος παρουσιάζεται και καμουφλαρισμένη ως ΑΚΕ, να αρκείται στον ρόλο του ΔΕΞΙΟΥ Ψάλτη, πώς όλα είναι καλά καμωμένα γι' αυτό και η ήττα της στις πρόσφατες εκλογές της ΠΟΕΔΗΝ.
Σχετικά με την συνάντηση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Πραγματοποιήθηκε χθες 17/06/2025 η συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Κυριάκο Πιερρακάκη. Από πλευράς ΑΔΕΔΥ τέθηκαν όλα τα οικονομικά θέματα και ιδιαίτερα το ζήτημα της επαναφοράς του 13ου – 14ου μισθού, η κατάργηση της εισφοράς 2%, το ξεπάγωμα της διετίας 2016-17, η αύξηση του αφορολόγητου κλπ.
Ο υπουργός ήταν κάθετα αντίθετος με την επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού για δημοσιονομικούς λόγους, επικαλούμενος το σύμφωνο σταθερότητας της ΕΕ.
Για τα υπόλοιπα ζητήματα επιφυλάχθηκε να απαντήσει σε νεότερη συνάντηση, αφού πρώτα τα μελετήσει.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας για επικίνδυνες συνθήκες στο ΠΓΝΙ
Αναφορά-καταγγελία προς την Επιθεώρηση Εργασίας Ιωαννίνων κατέθεσαν την Τετάρτη 29 Μαΐου δύο εκλεγμένα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εργαζομένων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων (ΠΓΝΙ) και ένα μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων.
Η καταγγελία, , αφορά τη μη εφαρμογή του νόμου 3850/2010 περί Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, κατηγορώντας τη Διοίκηση του ΠΓΝΙ για συστηματική παραβίαση των νομικών της υποχρεώσεων.
Τρία βασικά σημεία καταγγελίας
Η αναφορά επικεντρώνεται σε τρία σοβαρά ζητήματα, τα οποία –όπως τονίζουν οι καταγγέλλοντες– εμποδίζουν την ουσιαστική λειτουργία της Επιτροπής ΥΑΕ και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων:
- Άρνηση παροχής της Γραπτής Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου, κατά παράβαση του άρθρου 43 του νόμου, γεγονός που παρεμποδίζει την πρόληψη επαγγελματικών κινδύνων.
- Απουσία κοινών αυτοψιών στους χώρους εργασίας από τεχνικούς ασφαλείας, γιατρό εργασίας και την Επιτροπή ΥΑΕ, με αποτέλεσμα την έλλειψη βασικής τεκμηρίωσης για ατυχήματα και κινδύνους.
-Μη διενέργεια περιοδικών ιατρικών ελέγχων στο προσωπικό, αντίθετα με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία και τη σύμβαση του γιατρού εργασίας.
Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι η μη λήψη μέτρων οδηγεί σε έλλειψη πρόληψης, μη τεκμηριωμένη εκτίμηση κινδύνου, ενώ καθιστά αδύνατη τη διάγνωση επαγγελματικών ασθενειών και την αναγγελία τους.
Αναφορές και περιστατικά σε συγκεκριμένα τμήματα
Η αναφορά κάνει ιδιαίτερη μνεία σε τμήματα του ΠΓΝΙ όπου έχουν σημειωθεί εργατικά ατυχήματα, χωρίς να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες πρόληψης και επανεξέτασης κινδύνου, όπως:
- Ψυχιατρική Κλινική
- Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ)
- Χειρουργεία
- Τμήμα Χημειοθεραπειών
- Πλυντήρια
Παράλληλα, καταγγέλλεται αδιαφορία ή κωλυσιεργία της Διοίκησης σε συλλογικές αναφορές εργαζομένων για τους υφιστάμενους κινδύνους.
Ελλείψεις και υποστελέχωση
Η αναφορά επισημαίνει την απουσία βασικών μετρήσεων (αέρας, θερμοκρασία, φωτισμός, θόρυβος) στους χώρους του νοσοκομείου, ενώ, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, καλοκαιρινές θερμοκρασίες εντός του νοσοκομείου υπερβαίνουν τα όρια ασφαλούς εργασίας και νοσηλείας, χωρίς να έχει προχωρήσει η εγκατάσταση των απαραίτητων κλιματιστικών μονάδων – παρά την ύπαρξη έτοιμης μελέτης.
Επιπλέον, τονίζεται ότι εργαζόμενοι σε κυκλικό ωράριο, κυρίως νοσηλευτές, εργάζονται χωρίς τις προβλεπόμενες 11 ώρες ανάπαυσης, κάτι που ενέχει κινδύνους για τη σωματική και ψυχική τους υγεία αλλά και για την ασφάλεια των ασθενών. Το πρόβλημα επιτείνεται από την υποστελέχωση κρίσιμων τμημάτων του νοσοκομείου.
«Καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν καθημερινή υπόθεση την προστασία της υγείας και ασφάλειας μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο τέλος της ανακοίνωσης, τονίζοντας ότι μόνο με συλλογική διεκδίκηση και σύγκρουση με την απαξιωτική στάση της Διοίκησης μπορεί να διασφαλιστεί ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον στο ΠΓΝΙ.
Αναδημοσίευση από https://www.epiruspost.gr/
Η καταγγελία, , αφορά τη μη εφαρμογή του νόμου 3850/2010 περί Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, κατηγορώντας τη Διοίκηση του ΠΓΝΙ για συστηματική παραβίαση των νομικών της υποχρεώσεων.
Τρία βασικά σημεία καταγγελίας
Η αναφορά επικεντρώνεται σε τρία σοβαρά ζητήματα, τα οποία –όπως τονίζουν οι καταγγέλλοντες– εμποδίζουν την ουσιαστική λειτουργία της Επιτροπής ΥΑΕ και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων:
- Άρνηση παροχής της Γραπτής Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου, κατά παράβαση του άρθρου 43 του νόμου, γεγονός που παρεμποδίζει την πρόληψη επαγγελματικών κινδύνων.
- Απουσία κοινών αυτοψιών στους χώρους εργασίας από τεχνικούς ασφαλείας, γιατρό εργασίας και την Επιτροπή ΥΑΕ, με αποτέλεσμα την έλλειψη βασικής τεκμηρίωσης για ατυχήματα και κινδύνους.
-Μη διενέργεια περιοδικών ιατρικών ελέγχων στο προσωπικό, αντίθετα με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία και τη σύμβαση του γιατρού εργασίας.
Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι η μη λήψη μέτρων οδηγεί σε έλλειψη πρόληψης, μη τεκμηριωμένη εκτίμηση κινδύνου, ενώ καθιστά αδύνατη τη διάγνωση επαγγελματικών ασθενειών και την αναγγελία τους.
Αναφορές και περιστατικά σε συγκεκριμένα τμήματα
Η αναφορά κάνει ιδιαίτερη μνεία σε τμήματα του ΠΓΝΙ όπου έχουν σημειωθεί εργατικά ατυχήματα, χωρίς να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες πρόληψης και επανεξέτασης κινδύνου, όπως:
- Ψυχιατρική Κλινική
- Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ)
- Χειρουργεία
- Τμήμα Χημειοθεραπειών
- Πλυντήρια
Παράλληλα, καταγγέλλεται αδιαφορία ή κωλυσιεργία της Διοίκησης σε συλλογικές αναφορές εργαζομένων για τους υφιστάμενους κινδύνους.
Ελλείψεις και υποστελέχωση
Η αναφορά επισημαίνει την απουσία βασικών μετρήσεων (αέρας, θερμοκρασία, φωτισμός, θόρυβος) στους χώρους του νοσοκομείου, ενώ, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, καλοκαιρινές θερμοκρασίες εντός του νοσοκομείου υπερβαίνουν τα όρια ασφαλούς εργασίας και νοσηλείας, χωρίς να έχει προχωρήσει η εγκατάσταση των απαραίτητων κλιματιστικών μονάδων – παρά την ύπαρξη έτοιμης μελέτης.
Επιπλέον, τονίζεται ότι εργαζόμενοι σε κυκλικό ωράριο, κυρίως νοσηλευτές, εργάζονται χωρίς τις προβλεπόμενες 11 ώρες ανάπαυσης, κάτι που ενέχει κινδύνους για τη σωματική και ψυχική τους υγεία αλλά και για την ασφάλεια των ασθενών. Το πρόβλημα επιτείνεται από την υποστελέχωση κρίσιμων τμημάτων του νοσοκομείου.
«Καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν καθημερινή υπόθεση την προστασία της υγείας και ασφάλειας μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο τέλος της ανακοίνωσης, τονίζοντας ότι μόνο με συλλογική διεκδίκηση και σύγκρουση με την απαξιωτική στάση της Διοίκησης μπορεί να διασφαλιστεί ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον στο ΠΓΝΙ.
Αναδημοσίευση από https://www.epiruspost.gr/
Τα μυστικά για πρόωρη σύνταξη. Τα «σκήπτρα» τα κρατούν οι μητέρες ανηλίκων
Οι 6 στους 10 ασφαλισμένους επιλέγουν την πρόωρη συνταξιοδότηση με μειωμένη σύνταξη, με τα «σκήπτρα» να τα κρατούν οι μητέρες ανηλίκων. Μάλιστα πληθαίνουν οι συνταξιούχοι που συνεχίζουν να εργάζονται και μετά τη συνταξιοδότηση, κυρίως για οικονομικούς λόγους, όπως προκύπτει από έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη συμμετοχή των συνταξιούχων στην αγορά εργασίας.
Τα «μυστικά» για την πρόωρη συνταξιοδότηση είναι τα παρακάτω:
Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι βγαίνουν στη σύνταξη με τη χρήση πλασματικών ετών πληρώνοντας αλλά και κερδίζοντας ως 250 ευρώ τον μήνα. Ειδικότερα η εξαγορά των πλασματικών αποτελεί την ευνοϊκότερη λύση, καθώς συνταξιοδοτούνται με μικρότερα όρια ηλικίας έως και 9 έτη και λαμβάνουν μεγαλύτερη σύνταξη με κέρδος που αγγίζει τα 250 ευρώ τον μήνα.
Τονίζεται ότι:
– Οι παλαιοί πριν από το 1993 ασφαλισμένοι βγαίνουν διπλά ωφελημένοι καθώς με την προσθήκη πλασματικού χρόνου μπορούν να διαμορφώσουν και ευνοϊκότερες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης για να βγουν πριν από τα 67 ή και πριν από τα 62.
– Οι νέοι μετά το 1993 ασφαλισμένοι βοηθούνται από τα πλασματικά να συμπληρώσουν τα 40 έτη και έτσι να κατεβάσουν το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης από τα 67 στα 62, κερδίζοντας επίσης και μεγαλύτερη σύνταξη.
Η έξοδος για πρόωρη σύνταξη πριν τα 62 αφορά κατά κανόνα τους παλαιούς πριν από το 1993 ασφαλισμένους και δεν συνεπάγεται απαραίτητα ότι θα έχουν και το πέναλτι της μειωμένης σύνταξης. Για πολλούς ασφαλισμένους ο μηχανισμός των ορίων ηλικίας λειτουργεί με τέτοιον τρόπο που τους επιτρέπει να παίρνουν πλήρη σύνταξη και πριν τα 62, χωρίς να έχουν την ποινή μείωσης κατά 30% στην εθνική σύναξη. Το πέναλτι στη σύνταξη με μειωμένο όριο ηλικίας επιβάλλεται μόνον στην εθνική σύνταξη και ισούται με μείωση αυτής κατά 30%, που σημαίνει απώλεια 130,92 ευρώ και ποσό εθνικής σύνταξης 305 ευρώ (αντί για 436,4 ευρώ) για όσους έχουν 20 χρόνια ασφάλισης και άνω, ενώ με 15 έτη ασφάλισης το βασικό ποσό της εθνικής σύνταξης πέφτει στα 383,55 ευρώ και για τη μειωμένη σύνταξη διαμορφώνεται στα 268,48 ευρώ.
Μειωμένη σύνταξη στα 62 με ευνοϊκές προϋποθέσεις ως προς την αναζήτηση των 100 ενσήμων ανά έτος που απαιτούνται κατά την τελευταία πενταετία του εργασιακού τους βίου θα μπορούν να πάρουν οι παλαιοί ασφαλισμένοι του ΙΚΑ που σκοπεύουν να συνταξιοδοτηθούν έως και το 2026.
Με διάταξη του ασφαλιστικού νόμου 5078/2023 οι ασφαλισμένοι πριν από το 1993 στο ΙΚΑ που δεν έχουν τις 100 ημέρες ασφάλισης ανά έτος για τη μειωμένη σύνταξη στα έτη 2021 και 2020 μπορούν να τις αναζητήσουν το 2019 αλλά και το 2018. Η νέα ρύθμιση καλύπτει ασφαλισμένους του ΙΚΑ που συνταξιοδοτούνται με λιγότερες από 12.000 ημέρες ασφάλισης ή που δεν έχουν έως το 2012 τις 10.500 ημέρες ασφάλισης ώστε να βγουν με πλήρη σύνταξη στα 62.
Αναδημοσίευση από https://www.in.gr/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
-
Χωρίς καμία αμφιβολία, η επαναπρόσληψη των 4 εργαζόμενων του γραφείου επιστασίας, που δεν τους είχε ανανεωθεί η σύμβαση και που έγι...
-
Μέχρι το Yπουργείο Παιδείας έφτασε η σκληρή κόντρα μεταξύ σπουδαστών της Νοσηλευτικής σχολής του Νοσοκομείου «Αγιος Ανδρέας» και τη...
-
Ένας πραγματικός χαμός γίνεται στην σχολή νοσηλευτικής του νοσοκομείου “Αγ. Ανδρέας”, καθώς πέφτουν μηνύσεις και εξώδικα …βροχή! Τα α...