Τετάρτη 23 Απριλίου 2025

Ένας ορκισμένος πολέμιος του Πετρόπουλου, ο Χρήστος Γκούβελος, ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ την σκευωρία σε βάρος του Πετρόπουλου και εκθέτει ανεπανόρθωτα τους σκευωρούς Στελάτο, Στέφανάτο, Σουγλέρη και τα περί αυτών παπαγαλάκια.

    Πριν λίγες ημέρες ένας ΟΡΚΙΣΜΕΝΟΣ πολέμιος του Πετρόπουλου, ο Χρήστος Γκούβελος, με δύο αναρτήσεις του στο facebook και συγκεκριμένα στην ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ,  όπου, απαντώντας  στον Στελλάτο και τον Στεφανάτο, ξεσκέπασε την σκευωρία που στήθηκε ενάντια στον Πετρόπουλο, προκειμένου, με τις ευλογίες και την στήριξη των Διοικούντων, να πάρουν στα χέρια τους το Σωματείο, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τους σκευωρούς  Στελλάτο - Στεφανάτο - Σουγλέρη και Αδαμοπούλου  που έλεγαν πολλά και διάφορα γραπτώς και προφορικώς, προς κάθε κατεύθυνση. 
    Μετά από αυτές τις δύο παρεμβάσεις, που αναρτήσαμε εδώ σ΄ αυτήν την σελίδα την 17.4.25, περιμένουμε την στοιχειώδη κίνηση από πλευράς των προαναφερόμενων, την συγνώμη τους εντός των ημερών, αλλά και την δημοσιοποίηση στο site του Σωματείου των σχετικών αποφάσεων, τόσο του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου μας όπου εκεί έχουν αποδεχτεί ότι δεν υφίσταται πρόβλημα με τα οικονομικά του Σωματείου, όσο και την απόφαση της εξελεγκτικής επιτροπής, κινήσεις  βέβαια που αν δεν τίς κάνουν αντιλαμβάνεστε ότι είναι μονόδρομος η προσφυγή στη δικαιοσύνη και μάλιστα με αγωγή εναντίον τους και όχι μόνον
    Επειδή πολλοί έχουμε ασχοληθεί με αυτούς και ιδιαιτέρως με τον πρωτεργάτη Στελλάτο, αυτόν τον κύριο που σαφώς και δεν το αξίζει,  ούτε ως ¨συνδικαλιστής¨ ούτε ως εργαζόμενος πολύ δε περισσότερο ούτε ως άνθρωπος, με αφορμή όμως τα προσφάτως λεγόμενα του  Γκούβελου Χρήστου, για τελευταία φορά έχουμε να πούμε τα εξής:
1. Καταρχήν την έμπρακτη από την πλευρά τους, δημοσιοποίηση του πρακτικού της εξελεγκτικής επιτροπής η οποία αποφαίνεται ότι δεν συντρέχει κανένα μα κανένα απολύτως πρόβλημα στήν οικονομική διαχείριση επί προεδρίας Πετρόπουλου, όσο και την θέση του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου μας που αποφάνθηκε το ίδιο ακριβώς.
2. Δική του ανακοίνωση προς όλους τους συναδέλφους εργαζόμενους που να ζητάει συγγνώμη για όλο αυτό που δημιούργησε εις βάρος της Συνδικαλιστικής αλλαγής των προηγούμενων διοικήσεων του  σωματείου μας και προσωπικά του Πετρόπουλου.
     Εάν μετά απ΄ αυτήν την  πράξη, συνεχιστούν  αυτές οι  κακοήθειες, που επαναλαμβάνονται κάθε φορά που έχουμε εκλογές, για ευνόητους λόγους, με την πρώτη αφορμή που θα μας δώσουν  θα μας βρούν απέναντί τους μαινόμενους, τόσο ο Στελλάτος  όσο και ο Στεφανάτος, ο Σουγλέρης και η Αδαμοπούλου που είχε ανοίξει το στόμα της και δεν ήξερε τι έλεγε.  Αν και δεν είμαστε άνθρωποι των δικαστηρίων σε αυτή τη φάση επειδή πολύ τράβηξε ή όλη σπέκουλα θά αναγκαστούμε να προσφύγουμε δικαστικώς και με αγωγή κατά το προαναφερόμενων αλλά και ποινικά για συκοφαντική δυσφήμιση από την πλευρά των προαναφερόμενων εργαζόμενων.

Μέχρι πότε θα θυσιάζονται οι γιατροί και Εργαζόμενοι για ένα σαθρό σύστημα υγείας;

   Πριν από λίγες μέρες, μια γιατρός του Νοσοκομείου «Άγιος Ανδρέας», η Βιβή Λουκοπούλου, μετά από 36 ώρες συνεχούς εφημερίας, είχε σοβαρό ατύχημα. 
            και δυστυχώς 
- γι΄ αυτήν την εξαντλητική λειτουργία, 
- γι΄ αυτήν την γιατρό που έχει γίνει ΜΠΑΛΑΚΙ για την κάλυψη των αναγκών πολλών Νοσοκομείων της χώρας μας, 
       ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ 
να παίρνουν την θέση που θα έπρεπε τα συνδικαλιστικά όργανα των Νοσοκομείων, ούτε η ΠΟΕΔΗΝ, ούτε δυστυχώς το Σωματείο μας
Και δεν είναι η μόνη.
   Παραδείγματα γιατρών που πλήρωσαν με την υγεία τους την υποστελέχωση και την κρατική αδιαφορία:
🔸 8 μήνες πριν: Παιδίατρος στο Νοσοκομείο Σάμου κατέρρευσε με συμπτώματα εγκεφαλικού. Εκτελούσε 23 εφημερίες τον μήνα.
🔸Ιανουάριος 2024: Αναισθησιολόγος στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» υπέστη εγκεφαλικό μετά από 16ωρη εφημερία.
🔸 Ιανουάριος 2024: δεύτερος αναισθησιολόγος στο ίδιο νοσοκομείο κατέρρευσε, έχοντας εργαστεί 24 ώρες συνεχόμενα, εκ των οποίων οι 16 εντός χειρουργείου.
🔸 2022 – Νοσοκομείο “Άγιος Ανδρέας”, Πάτρα: Γιατροί με 10–13 εφημερίες τον μήνα, χωρίς επαρκή ξεκούραση, βίωναν σωματική και ψυχική εξουθένωση.
    Ένας άνθρωπος έχει φυσικά όρια - ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία. Κανείς δεν είναι μηχανή.
    Κι όμως, τα νοσοκομεία της χώρας, υποστελεχωμένα και εγκαταλελειμμένα, απαιτούν από τους γιατρούς να ξεπερνούν τα όρια του ανθρωπίνως δυνατού.  
   Τους ζητούν να κρατήσουν όρθιο ένα σύστημα που καταρρέει — με αντάλλαγμα την ίδια τους την υγεία.
   Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έχει αντιληφθεί τι ζητά από αυτούς τους ανθρώπους;
    Τους ζητά να λειτουργούν σαν ακούραστες μηχανές, αγνοώντας την ανθρώπινη φύση τους και κάθε επιστημονικό δεδομένο που καθορίζει τι σημαίνει «ασφαλής εργασία».
   Πόσους ακόμη γιατρούς πρέπει να θυσιάσει η κυβέρνηση για να αναλάβει τις ευθύνες της;
   Η κυβέρνηση οφείλει να υπηρετεί τον λαό, να τον εκπροσωπεί και να του εξασφαλίζει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης.  
    Στην πράξη όμως —όπως δείχνουν τα παραπάνω παραδείγματα και τόσα άλλα της καθημερινότητας— συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
   Ο λαός αισθάνεται πιο ανασφαλής από ποτέ. Καλείται να θυσιαστεί για το «καλό» μιας κυβέρνησης που δεν τον προστατεύει.  
   Για ένα κράτος που, αντί να στηρίζει τον θεμέλιο λίθο του συστήματος υγείας, τον εξαντλεί και τον εξοντώνει.

Σχετικά με τις μεταπασχαλιάτικες κυβερνητικές εξαγγελίες.

    Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, δεν μπορούν να εξωραΐσουν την άδικη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης που υλοποιείται την τελευταία εξαετία. Αδιάψευστος μάρτυρας είναι ότι το μέρισμα της όποιας ανάπτυξης εδώ και έξι χρόνια δεν έχει απτό αποτέλεσμα στην ευημερία της κοινωνίας και στη μείωση των ανισοτήτων. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 19,6% του ελληνικού λαού εμφανίζει κίνδυνο φτώχειας, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 βρισκόταν στο 17,9%.
    Η υπεραπόδοση στο πλεόνασμα για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, δεν δημιουργήθηκε από κάποια ριζική αλλαγή στο παραγωγικό πρότυπο της χώρας. Απεναντίας, οφείλεται στη φορολογική αφαίμαξη των μεσαίων στρωμάτων και των πιο ευάλωτων που υφίστανται τις επιπτώσεις από τη μη τιμαριθμοποίηση της κλίμακας εισοδήματος, καθώς και την επίπτωση του πληθωρισμού που φουσκώνει τα έσοδα από τους έμμεσους φόρους και ιδίως τον ΦΠΑ.
   Η εξαγγελία της επιστροφής ενός ενοικίου στους ενοικιαστές δεν είναι ικανή παρέμβαση για να αναχαιτιστεί η οξύτατη στεγαστική κρίση, το τεράστιο κύμα αυξήσεων στα ενοίκια και τις τιμές των κατοικιών που γονατίζουν τα μεσαία στρώματα, τους πιο ευάλωτους και τις νεότερες γενιές. Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι τεράστιες για το κόστος στέγασης στη χώρα μας, το οποίο συγκρινόμενο με το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα, βρίσκεται πλέον στην κορυφή της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, ενώ η αύξηση τιμών κατοικιών το 2023 ανήλθε στο 13,9%, και στο 8,7% το 2024, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε με βραδύτερο ρυθμό: 8,1% το 2023 και 5,6% το 2024.
    Όσον αφορά τα μέτρα για τους συνταξιούχους, η κυβερνητική κοροϊδία συνεχίζεται. Έπειτα από το πανάκριβο πασχαλινό τραπέζι, ο Πρωθυπουργός επιχείρησε να «χρυσώσει» το χάπι ανακοινώνοντας ένα ακόμα επίδομα. Δεν έκανε όμως καμία αναφορά για ουσιαστική ενίσχυση των εισοδημάτων τους, όπως είναι η επαναφορά του ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους, ούτε είπε κουβέντα για τους εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους με προσωπική διαφορά και για την αναμόρφωση του συστήματος της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων.
    Η μικρή αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά 500 εκατομμύρια (0,2% του ΑΕΠ του 2024) δε μπορεί να εκληφθεί ως ενθαρρυντική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας δεδομένου μάλιστα ότι την τελευταία χρονιά υπήρξε υποχώρηση σε απόλυτους όρους των σχετικών δαπανών της Γενικής κυβέρνησης για σχηματισμό παγίου κεφαλαίου.

Πότε δικαιούται σύνταξη ο διαζευγμένος σύζυγος - Τι προβλέπει ο νόμος για διατροφή, έτη γάμου και νέο γάμο

     Διαζευγμένος/η σύζυγος μπορεί να δικαιούται σύνταξη από τον θανόντα πρώην σύζυγο, υπό συγκεκριμένες και αυστηρές προϋποθέσεις. Η σχετική νομοθεσία προβλέπει αναλυτικά τα εισοδηματικά, χρονικά και νομικά κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για την αναγνώριση του δικαιώματος αυτού.

Προϋποθέσεις για να λάβει σύνταξη ο/η διαζευγμένος/η σύζυγος

  1. Καταβολή διατροφής:
    Ο θανών να κατέβαλε ή να ήταν υποχρεωμένος να καταβάλει διατροφή στον διαζευγμένο σύζυγο (με δικαστική απόφαση ή συμφωνητικό).
  2. Ελάχιστη διάρκεια γάμου:
    Ο γάμος να είχε διαρκέσει τουλάχιστον 10 έτη μέχρι την αμετάκλητη λύση του.
  3. Υπαιτιότητα διαζυγίου:
    Το διαζύγιο να μην οφείλεται σε υπαιτιότητα του αιτούντος τη σύνταξη (δηλ. να μην ευθύνεται αυτός για τον χωρισμό).
  4. Χαμηλό εισόδημα:
    Το μέσο μηνιαίο ατομικό φορολογητέο εισόδημα του διαζευγμένου να μην υπερβαίνει τα 800 € (διπλάσιο του επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων).
  5. Μη ύπαρξη νέου γάμου ή συμφώνου συμβίωσης.

Πώς επιμερίζεται η σύνταξη μεταξύ χήρου και διαζευγμένου

Έτη γάμουΧήροςΔιαζευγμένος
Έως 10 έτη75%25%
10–35 έτη-1%/έτος+1%/έτος
Πάνω από 35 έτη50%50%

    Αν δεν υπάρχει χήρος, ο διαζευγμένος λαμβάνει ολόκληρο το ποσοστό που του αντιστοιχούσε.Αν υπάρχουν περισσότεροι διαζευγμένοι δικαιούχοι, η σύνταξη μοιράζεται ισόποσα μεταξύ τους.

Σημαντικές διευκρινίσεις

  • Ο όρος «σύζυγος» περιλαμβάνει και τα σύμφωνα συμβίωσης.
  • Το συναινετικό διαζύγιο με αμετάκλητη συμφωνία ισχύει όπως και η δικαστική απόφαση.
  • Η σύνταξη αφορά κύρια και επικουρική παροχή.

ΠΗΓΗ: workenter.gr

Τρίτη 22 Απριλίου 2025

11,4 δις το πλεόνασμα του 2024 - Καταρρίπτεται το κυβερνητικό αφήγημα για την μη επαναφορά των δώρων στο Δημόσιο

 Σήμερα ανακοινώθηκε από την ΕΛΣΤΑΤ το πρωτογενές πλεόνασμα του 2024 που ανέρχεται στο 4,8 % του ΑΕΠ, περίπου, 11,4 δις ευρώ, από 2,5% που είχε υπολογισθεί. Δηλαδή 5,5 δις παραπάνω πλεόνασμα από το προϋπολογισθέν για το 2024.
  Έτσι, με βάση τα ανακοινωθέντα στοιχεία, καταρρίπτεται, πλέον, το κυβερνητικό αφήγημα πως δήθεν δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για την επιστροφή των δώρων στο Δημόσιο, τα οποία κοστίζουν 1δις τον χρόνο.
   Συμπέρασμα: Λεφτά υπάρχουν. Πολιτική βούληση να δοθούν, για την επαναφορά των δώρων, δεν υπάρχει.
  Ας ελπίσουμε ότι αυτή τη φορά το ΣτΕ, που εκδικάζει την υπόθεση της επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού, θα λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για το πλεόνασμα-μαμούθ, καθώς και το γεγονός ότι έχουν εκλείψει, πλέον, οι δημοσιονομικοί λόγοι που επέβαλαν την περικοπή τους, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ του 2019.
Από την ΔΗ.ΣΥ.Π

Το θαύμα του Πάσχα είχε όνομα: Βιβή Λουκοπούλου!

    Σε σταθερή κατάσταση, εκτός κινδύνου, νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Ρίου η γιατρός και υποψήφια βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ, Βιβή Λουκοπούλου.
     Από το Μεγάλο Σάββατο μέχρι και το πρωί της Κυριακής του Πάσχα νοσηλευόταν… φρουρούμενη με εντολή εισαγγελέα, έστω και αν δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός επιβάτη ή προσωπικού του τρένου. Δύο αστυνομικοί ήταν έξω από τον θάλαμο νοσηλείας της, λες και ήταν… κρατούμενη για κακούργημα! Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα όμως, άλλος εισαγγελέας έδωσε εντολή να απομακρυνθούν οι αστυνομικοί, καθώς δεν υπήρχε περίπτωση… διαφυγής.
    Η Βιβή Λουκοπούλου, μια γιατρός με περγαμηνές και πάντα κοντά στον άνθρωπο, αλλά και ο σύζυγός της μίλησαν στη «Γνώμη». Η κυρία Λουκοπούλου επέστρεφε από εφημερία και, όπως μας είπε, δεν θυμάται καθόλου πώς έγινε το ατύχημα. Φρόντισε όμως να ευχαριστήσει τους εκατοντάδες που επικοινώνησαν μαζί της για να της εκφράσουν την συμπαράστασή τους και να της ευχηθούν περαστικά. Όπως δήλωσε ο σύζυγός της Γιώργος Στασινόπουλος, στο σημείο ναι μεν ήταν κατεβασμένη η μπάρα αλλά όχι σε όλο το πλάτος του δρόμου, προφανώς για να μειωθεί το κόστος της φυλασσόμενης διάβασης, όπως ο ίδιος κατήγγειλε. Η γυναίκα του ερχόταν από εφημερία και δεν αντελήφθη καν το πώς έγινε η σύγκρουση στην οδό Ανθείας. Είδε το κενό, ο δρόμος ελεύθερος μπροστά της και πέρασε. «Επέστρεφε από εφημερία, εξαντλημένη και κουρασμένη. Είχε αφήσει σε εκκρεμότητα κάποια περιστατικά. Δεν ξέρω αν μίλαγε για να τα διεκπεραιώσει και δεν είδε τίποτα. Είχε Άγιο, καθώς το τρένο έπειτα από 50 μέτρα είχε στάση και είχε κόψει ταχύτητα ο μηχανοδηγός. Αυτό ήταν που την έσωσε», δήλωσε ο Γιώργος Στασινόπουλος. Σύμφωνα με την Αστυνομία, και με βάση την ανακοίνωση της Hellenic Train, δεν υπήρξε άλλος τραυματισμός και έχει σχηματιστεί μία δικογραφία για πρόκληση τροχαίου ατυχήματος και παρακώλυση συγκοινωνιών.
ΜΠΑΡΑΖ ΕΥΧΩΝ
   Η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε: «Η συντρόφισσα και υποψήφια Βουλευτής Βιβή Λουκοπούλου είχε μια άτυχη στιγμή και τράκαρε με το αυτοκίνητό της στην οδό Ανθείας με διερχόμενο τρένο. Να της ευχηθούμε ταχεία ανάρρωση και καλή επάνοδο στις επάλξεις της καθημερινότητας». Άμεση ήταν και η αντίδραση του πρώην Πρωθυπουργού και βουλευτή Αχαΐας Γιώργου Παπανδρέου. Το ίδιο απόγευμα (Μεγάλο Σάββατο) επικοινώνησε για να πληροφορηθεί την πορεία της υγείας της Βιβής Λουκοπούλου.
ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
   Ήταν το μεσημέρι του Μ. Σαββάτου όταν το όχημα της γιατρού συγκρούστηκε με τρένο στην διάβαση της οδού Ανθείας στα Ζαρουχλέικα. Η Βιβή Λουκοπούλου εκινείτο στην άνοδο. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και η αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου της καταστράφηκε ολοσχερώς. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, άνδρες της οποίας την απεγκλώβισαν. Φέρει τραύματα στον θώρακα, στο συκώτι και στην ωμοπλάτη, ωστόσο έχει διαφύγει τον κίνδυνο. Βίντεο ντοκουμέντο από κάμερες ασφαλείας κατέγραψε την στιγμή της σύγκρουσης του συρμού του Προαστιακού με το αυτοκίνητο. Από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Πατρών σχηματίσθηκε δικογραφία για τροχαίο ατύχημα και παρακώλυση συγκοινωνιών.
Αναδημοσίευση από gnomi.gr

Η Αποστομωτική η Απάντηση Γκούβελου στους συκοφάντες ΣΤΕΛΛΑΤΟ k΄ ΣΤΕΦΑΝΑΤΟ (ταμία). στην ομάδα ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

    Η κατάληξη είναι πως εσύ έταζες πως θα μηδενίσεις το χρέος, γιατί ο Πετρόπουλος είχε τινάξει το ταμείο στον αέρα. Σου άφησε 20.000 ευρώ χρέος και 19.832 ευρώ ταμείο. Και μέχρι πρότινος είχες 12.000 ταμείο και 12.000 χρέος. 
     Πήρες 7.000 ευρώ, από αυτά που σου άφησε ο Πετρόπουλος, μείωσες το χρέος στα 14.000 ευρώ κι έβαλες κι άλλα 2.000 ευρώ από όλα όσα έχουν περάσει από τα χέρια σου, για να το ρίξεις το χρέος στα 12.000 ευρώ. 
      Ουσιαστικές αποδείξεις δεν υπήρχαν πως τα λεφτά είχαν σκορπιστεί επί Πετρόπουλου. Τζάμπα η φαγωμάρα και η τοξικότητα.       
     Απ' ότι είδες κι εσύ, φεύγουν πολύ εύκολα τα ρημάδια, γιατί απ' ότι έμαθα κάποια στιγμή είχες όλα κι όλα 1.000 ευρώ μέσα στο ταμείο, ενώ χρωστούσες ακόμα τα 12.000 ευρώ στην ΠΟΕΔΗΝ. Και πρέπει να πανε και οι αντιπρόσωποι στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ. Δεν θες εκεί άλλα 8.000 ευρώ τουλάχιστον; θα σου μπει άλλη μια δόση με συνδρομές το 1ο τρίμηνο γύρω στα 5.000 ευρώ;
    Οπότε είσαι -13.000 ευρώ στην ξεφτίλα, όταν ο Πετρόπουλος άφησε -300 ευρώ. Τώρα τι προσπαθείς να αποδείξεις προσβάλλοντας δημόσια τον Αντώνη δεν το καταλαβαίνω. 
    Τα ίδια έκανες με εμένα σε ανακοίνωσή σου με το Υπηρεσιακό προεκλογικά. Πήρες την προεδρία πάλι και τι κατάλαβες; 
Σκατά τα έκανες. 
    Και σου κάνει και like o Ταμίας, γιατί ταμειακά και διοικητικά τετραγωνίσατε τον κύκλο; Είδες τελικά που είχε δίκιο ο Σόλωνας όταν έλεγε "μηδένα προ του τέλους μακάριζε";
      Στεφανάτε  καταφέρατε να κάνετε το Σωματείο τσίρκο και όλοι έχετε μερίδιο ευθύνης σε αυτό. Αυτό που έγινε τη μέρα της τελετής με τον δωρητή ήταν η απόλυτη ξεφτίλα. Ένας πρόεδρος να κάνει ό,τι γουστάρει και να εκθέτει τους εργαζόμενους του Νοσοκομείου στο πανελλήνιο. 
   Όσο για την οικονομική διαχείριση, λογιστικά αποτύχατε. Αλλά λέγατε κι άλλα κάνατε. Ως προς αυτά που καταλογίζετε στον Πετρόπουλο, παίρνει κι εσάς η μπάλα γιατί δικά του παιδιά ήσασταν.    
     Άρα, αν υπήρχαν ατασθαλίες, ήσασταν συμμέτοχοι. Οπότε που καταλήγουμε; Μετά την άνοδο υπάρχει και η πτώση... 
   Περιμένω να δω πόσοι θα έρθουν να ψηφίσουν για να επικροτήσουν την "επιτυχημένη" πορεία του Σωματείου. Κι αν βγείτε πρώτοι μην πανηγυρίσετε. Φρόντισε ο Σουγλέρης να σας δώσει τη νίκη πάλι, γιατί όταν του έλεγα να αποχωρήσει η ΑΚΕ από το προεδρείο επειδή το είχατε τερματίσει και υφιστάμεθα κι εμείς φθορά μαζί με εσάς για δικές σας ενέργειες και πρωτοβουλίες, το απέφευγε... 
     ΥΓ: Εγώ τον Πετρόπουλο τον πολέμησα όσο κανείς, σε σημείο που έγινα κακός και τοξικός. 
    Εγώ όμως δε του χρωστούσα κάποια χάρη επειδή με γλίτωσε από μπελάδες την εποχή της παντοδυναμίας του. Τουλάχιστον μπορεί να υπήρξα τοξικός αλλά δε μπορεί να μου χρεώσει πως υπήρξα αχάριστος.  

Απλήρωτοι τρεις μήνες 18 εργαζόμενοι στις προνοιακές μονάδες της Δυτικής Ελλάδας

   Για αδιανόητο γεγονός και αδιανόητη αδιαφορία και, μάλιστα, Μεγάλη Εβδομάδα, κάνει λόγο η ΠΟΕΔΗΝ, καθώς, όπως καταγγέλλει, 18  εργαζόμενοι στις προνοιακές μονάδες του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι απλήρωτοι εδώ και τρεις μήνες.
   «Εργάζονται στην πρώτη γραμμή και το «ευχαριστώ» του κράτους είναι να περάσουν γιορτές χωρίς να μπορούν να προμηθευτούν τα βασικά», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, σημειώνοντας ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι έχουν μικρά παιδιά και περιμένουν τις γιορτές.
   Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ επισκέφθηκε, όπως λέει, την περασμένη Παρασκευή τις προνοιακές μονάδες και «οι συνάδελφοι, κλαίγοντας, εκλιπαρούσαν για την πληρωμή τους».
   «Έχουν οικογένειες. Το χειρότερο είναι ότι σε μία συνάδελφο ο ιδιοκτήτης του σπιτιού θα την πετάξει έξω απο το σπίτι εάν δεν εξοφλήσει τα νοίκια», τονίζει ο κ. Γιαννάκος, ο οποίος, όπως λέει, επικοινώνησε με συνεργάτες της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Δόμνας Μιχαηλίδου, ζητώντας να ενημερωθεί η Υπουργός και να επιλύσει το πρόβλημα.
   Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπουργός έδειξε ενδιαφέρον για το γεγονός και έγιναν παρεμβάσεις που απέβησαν, όμως, άκαρπες.
   «Στην καλύτερη, μας είπαν, των περιπτώσεων να πληρωθούν τέλος του μήνα», ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, προσθέτοντας ωστόσο: «Θα περάσουν όμως μαρτυρικό Πάσχα και μία συνάδελφος θα βρίσκεται με την οικογένειά της  στο δρόμο».
    «Ντρέπεται και η ντροπή με αυτήν την αδιαφορία», λέει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι οφείλουν να πληρώσουν τα δεδουλευμένα  των εργαζόμενων.

Από την 78η Συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της EPSU 15 – 16/04/2025

    Πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 15 και στις 16 του Απρίλη, η 78η συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της EPSU, με θέματα όπως αναφέρονται στο σχέδιο Ημερήσιας Διάταξης (1 -12*).
   Στην αρχή της συνεδρίασης έγινε αναφορά στις απεργίες που έγιναν στο προηγούμενο διάστημα και ειδική αναφορά στη Γενική Απεργία που έγινε στην Ελλάδα στις 9 του Απρίλη. Τόσο τα Βελγικά Συνδικάτα, όσο και η EPSU δήλωσαν την αμέριστη στήριξή τους, στα αιτήματά μας.
  • Την πρώτη μέρα της συνεδρίασης, 15/04/25, κυριάρχησε το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης και η συζήτηση έδειξε πόσο σημαντικό είναι να συμμετέχουμε στις διεργασίες που γίνονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή γι’ αυτό το θέμα. Τονίστηκε ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στον στόχο:
  «Ο άνθρωπος να μείνει στο πόστο του και να μην αντικατασταθεί από τα μηχανήματα». Αποτελεί προτεραιότητα, οι υπάλληλοι να παραμείνουν στη θέση τους.
  Γι’ αυτό το θέμα πρέπει να αναπτύξουμε πανευρωπαϊκές στρατηγικές με όλες τις κυβερνήσεις. Πρέπει να βρεθεί η μέση οδός μεταξύ χρήσης ρομπότ και ανθρώπου.

    Επίσης, την πρώτη μέρα, ώρα 15:00, έγινε πορεία-συμμετοχή στην αντιφασιστική μνήμη.

  • Τη δεύτερη μέρα της συνεδρίασης κυριάρχησε το θέμα των κοινωνικών δικαιωμάτων τα οποία αποτελούν Ευρωπαϊκό θεμέλιο.

   Ο κύριος Ευρωπαϊκός πυλώνας των κοινωνικών δικαιωμάτων καθιερώθηκε το 2017 με την Επιτροπή Γιούνκερ, και το 2021 ψηφίστηκε το σχέδιο δράσης το οποίο αναφέρεται στην ισότητα ανδρών – γυναικών, στη νομοθεσία – εργασία, στην περίθαλψη των παιδιών, στην προστασία κράτους-πρόνοιας – στις Δημόσιες Υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρίες, στην κοινωνική προστασία.

   Δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, να υποκύψουμε στις πιέσεις της Ακροδεξιάς, που θέλουν να τερματίσουν τις κοινωνικές υπηρεσίες. Είναι χρέος μας να συμμετέχουμε στις συζητήσεις, και να επηρεάσουμε τις εξελίξεις ενάντια στην Ακροδεξιά.

   Πρέπει να προστατέψουμε το κράτος πρόνοιας και να διασφαλίσουμε ότι θα προστατευθούν οι αρχές του.

  • Αποφασίστηκε, επίσης, η 23η Ιουνίου να είναι μέρα Δημόσιων Υπηρεσιών. Γιορτή των Δημοσίων Υπαλλήλων. Μέρα αντίστασης, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση των Δημοσίων Υπηρεσιών. Για το σκοπό αυτό, θα γίνουν, εκείνη τη μέρα, κινητοποιήσεις σε Πανευρωπαϊκό επίπεδό.
  •    Από την ΑΔΕΔΥ

Αξιολόγηση νοσοκομείων με ένα κλικ

 Νέο σύστημα αξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς θα θέσει σε εφαρμογή το υπουργείο Υγείας από τον προσεχή μήνα. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, όσοι ασθενείς νοσηλεύονται σε νοσοκομείο, με την έξοδό τους θα λαμβάνουν ένα μήνυμα (sms) στο κινητό τους τηλέφωνο με έναν σύνδεσμο (link). Πατώντας τον σύνδεσμο και με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet θα αποκτούν πρόσβαση σε ένα ερωτηματολόγιο για την εμπειρία τους κατά την παραμονή τους στο νοσοκομείο.
    Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους, οι ερωτήσεις δεν θα αφορούν τις ιατρικές υπηρεσίες που έλαβαν, αλλά το γενικό πλαίσιο της φροντίδας. Οπως ανέφερε ενδεικτικά ο κ. Θεμιστοκλέους, θα καλούνται να απαντήσουν για την επικοινωνία τους με το προσωπικό (ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό), για το εάν έλαβαν οδηγίες πριν φύγουν από το νοσοκομείο, αλλά και για τις ξενοδοχειακές υποδομές – π.χ. την καθαριότητα, εάν ήταν καλό το φαγητό, εάν υπήρχαν σεντόνια σε επάρκεια. «Αυτό θα δίνει μια πολύτιμη πληροφορία στον διοικητή του νοσοκομείου. Εάν π.χ. η πληροφορία που λαμβάνει για το φαγητό είναι ότι δεν είναι καλό ή ότι οι χώροι δεν είναι καθαροί, θα πρέπει να φροντίσει να διορθωθούν. Οπως επεσήμανε ο κ. Θεμιστοκλέους, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται οι πληροφορίες από τους χρήστες των υπηρεσιών, καθώς από έρευνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αλλά και από έρευνες που έχει κάνει το υπουργείο Υγείας, υπάρχει διαφορετικός βαθμός ικανοποίησης ή δυσαρέσκειας στο ΕΣΥ ανάλογα με το ποιοι ερωτώνται. Οι πολίτες που έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών των νοσοκομείων (έχουν νοσηλευθεί, έχουν εξετασθεί, έχουν χειρουργηθεί), φαίνεται να έχουν καλύτερη εικόνα από τον γενικό πληθυσμό.
    Ο υφυπουργός ανέφερε επίσης ότι μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ψηφιακού συστήματος ιχνηλάτησης των ασθενών που απευθύνονται στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών του ΕΣΥ. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Υγείας κ. Γεωργιάδη, η πιλοτική εφαρμογή θα γίνει στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, ενώ στόχος είναι να επεκταθεί έως το καλοκαίρι σε 12 νοσοκομεία. Κάθε ασθενής που θα εισέρχεται στα ΤΕΠ θα λαμβάνει ένα βραχιολάκι με QRcode, μέσω του οποίου θα «παρακολουθείται» η πορεία του στα ιατρεία των ΤΕΠ και θα συλλέγονται στοιχεία για τους χρόνους αναμονής, αλλά και τα σημεία όπου καθυστερεί η εξυπηρέτηση των ασθενών.
Αναδημοσίευση από https://www.kathimerini.gr/

Ψηφιακό ατομικό φάκελο αποκτά κάθε δημόσιος υπάλληλος από τον Ιούλιο Θα περιέχει μεταξύ άλλων τα πτυχία κάθε εργαζόμενου, τα δικαιολογητικά μιας σειράς άλλων τυπικών προσόντων αλλά και τις υπηρεσιακές επιδόσεις

 Σε τροχιά πλήρους ψηφιοποίησης μπαίνει η δημόσια διοίκηση, καθώς το υπουργείο Εσωτερικών προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού «νέφους δεδομένων», που θα επιτρέπει την παρακολούθηση των υπηρεσιακών μεταβολών, των αναγκών και των ελλείψεων του κρατικού μηχανισμού σε πραγματικό χρόνο ανά πάσα στιγμή.
     Κεντρικός πυλώνας αυτής της μεταρρύθμισης είναι η δημιουργία «Ψηφιακού Φακέλου Δημόσιου Υπαλλήλου», ο οποίος θα ενεργοποιηθεί από τον Ιούλιο. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή ταυτότητα κάθε υπαλλήλου, όπου θα αποτυπώνονται ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα, υπηρεσιακές επιδόσεις, μετακινήσεις, και η πορεία έως τη συνταξιοδότηση. Και αυτό θα γίνει σε πρώτη φάση για κάθε έναν από τους 205.242 εργαζόμενους ως πολιτικό προσωπικό, οι οποίοι είναι άλλωστε και υπόχρεοι προς αξιολόγηση και θα ακολουθήσουν οι 154.627 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.   
Άμεσες προσλήψεις και ακριβής εικόνα της διοίκησης
   Με το νέο πληροφοριακό σύστημα HRMS (Human Resources Management System) που προωθεί ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος σε αγαστή συνεργασία με την υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη, αλλάζει ριζικά η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο. Ειδικότερα η άμεση πρόσβαση σε επικαιροποιημένα στοιχεία επιτρέπει στην Ανεξάρτητη Αρχή του ΑΣΕΠ να εντοπίζει αυτόματα τις κενές θέσεις, επιταχύνοντας με αυτό τον τρόπο αισθητά τις διαδικασίες προσλήψεων και αναπληρώσεων. Παράλληλα, η πρόβλεψη μαζικών συνταξιοδοτήσεων σε συγκεκριμένες υπηρεσίες γίνεται πιο ακριβής, εξασφαλίζοντας έγκαιρο σχεδιασμό για την αντικατάσταση με νέους.
    Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση των προσόντων και της πορείας των δημοσίων υπαλλήλων: από την κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών, μέχρι την αναλογία φύλου σε θέσεις ευθύνης. Τα δεδομένα θα παρέχουν παράλληλα πολύτιμη δημογραφική και διοικητική εικόνα για τον πληθυσμό του Δημοσίου σε εθνικό επίπεδο.
    Η βάση για τη νέα ψηφιακή εποχή χτίζεται μέσα από την υπάρχουσα ηλεκτρονική πλατφόρμα της Απογραφής. Από εκεί θα αντληθούν τα απαραίτητα δεδομένα που θα τροφοδοτήσουν το νέο σύστημα: προσωπικά στοιχεία, προσόντα, μεταβολές, στοιχεία εκπαίδευσης κ.ά. Για να υποστηριχθεί η ομαλή μετάβαση, το υπουργείο έχει σχεδιάσει εντατικό πρόγραμμα κατάρτισης των στελεχών που θα κληθούν να διαχειριστούν το νέο ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος είναι οι δημόσιες υπηρεσίες να αποκτήσουν ψηφιακές υποδομές επιπέδου Ε.Ε., ενισχύοντας την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα τους.
Το χρονοδιάγραμμα της μετάβασης
    Η μετάβαση στο νέο σύστημα έχει ξεκινήσει και εξελίσσεται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Έως τα τέλη Μαΐου, θα έχουν ολοκληρωθεί τα Ψηφιακά Οργανογράμματα και τα Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας. Τον Ιούνιο θα προχωρήσουν οι επικαιροποιήσεις στοιχείων θέσεων και υπαλλήλων, ενώ έως τον Ιούλιο θα έχουν εισαχθεί στο σύστημα και τα εκπαιδευτικά προσόντα. Τελικός στόχος είναι η διαμόρφωση ενός πλήρως ενημερωμένου Ψηφιακού Φακέλου για κάθε δημόσιο υπάλληλο, επιτρέποντας στη διοίκηση να έχει συνολική εικόνα για την πορεία του κάθε στελέχους, από την πρόσληψη έως τη συνταξιοδότηση. Κι όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Αναδημοσίευση από https://www.newsbeast.gr/

Έτσι θα αυξήσεις τη σύνταξή σου μετά τη… συνταξιοδότηση – Υπολόγισε τα οφέλη

     Όταν έρθει η ώρα της συνταξιοδότησης, το εισόδημά μας θα διαμορφωθεί στα επίπεδα που ορίζει η ασφαλιστική νομοθεσία και κάθε χρόνο θα προσαυξάνεται με βάση έναν δείκτη. Μέχρι τώρα είναι το άθροισμα του δείκτη τιμών καταναλωτών και της μεταβολής του ΑΕΠ δια του δύο. Μπορεί αυτό να αλλάξει από το νέο έτος. Το σίγουρο είναι ότι το ποσοστό θα είναι «ισχνό» και είναι ζήτημα αν θα καλύπτει καν τον δείκτη μεταβολής των τιμών.
    Μπορεί να αυξηθεί με ταχύτερο ρυθμό η σύνταξη; Υπάρχει ένας τρόπος. Να συνεχίσουμε να καταβάλλουμε ασφαλιστικές εισφορές και μετά τη σύνταξη. Πράγμα που σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Είτε ως αυτοαπασχολούμενοι, είτε ως μισθωτοί. Και στις δύο περιπτώσεις, τη σύνταξή μας θα την εισπράττουμε ακέραια. Απλώς αν εργαστούμε ως μισθωτοί θα μας κρατούν το 10% του μηνιάτικου ως έξτρα εισφορά ενώ αν επιλέξουμε τη λύση του αυτοαπασχολούμενου, οι ασφαλιστικές εισφορές θα προσαυξάνονται κατά 50%.
    Και στις δύο περιπτώσεις, οι ασφαλιστικές εισφορές που θα παρακρατούνται ή θα πρέπει να καταβάλλονται στο e-ΕΦΚΑ δεν θα πηγαίνουν υπέρ πίστεως. Όταν ο εργαζόμενος συνταξιούχος αποφασίσει να «κρεμάσει οριστικά τα επαγγελματικά του παπούτσια», αυτές οι εισφορές θα βγάλουν ένα ποσό προσαύξησης της σύνταξης το οποίο θα έρθει να προστεθεί. Ποιο θα είναι το ποσό αυτό; Εξαρτάται από δύο παραμέτρους:
  1. Τον μισθό που θα εισπράττετε ή τις ασφαλιστικές εισφορές που θα καταβάλλετε ως επαγγελματίας και
  2. Τον χρόνο που θα τρέξει κατά τον οποίο θα διατηρείτε και την ιδιότητα του συνταξιούχου και την ιδιότητα του απασχολούμενου.
    Είναι και οι δύο παράμετροι που μόνο εσείς μπορείτε να τους γνωρίζετε. Εμείς ετοιμάσαμε το σχετικό εργαλείο για να κάνετε τις πράξεις και τους σχεδιασμούς…
ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΑΣ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ 
1η επιλογή: συνέχιση απασχόλησης ως αυτοαπασχολούμενος 
Πόσες εισφορές θα πληρώνετε ανά μήνα (από 01/01/2025);* 
 
Εισφορές κύριας σύνταξης
Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης  
Συντάξιμες αποδοχές: 
Επιλέξτε τα έτη απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση
 
ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ 
*Επιβάλλεται προσαύξηση 50% επί των εισφορών λόγω απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση 
1η επιλογή: συνέχιση απασχόλησης ως μισθωτός
Ποιος θα είναι ο μισθός με τον οποίο θα αμείβεστε;  
Επιλέξτε τα έτη απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση
 
ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ 
Αναδημοσίευση από https://www.fpress.gr/

Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

Μισθοί: Καταρρίπτεται ο μύθος για τους δημόσιους υπαλλήλους – Η διαφορά με τον ιδιωτικό τομέα

  Η μελέτη του ΚΕΠΕ καταρρίπτει τον «μύθο» των καλοπληρωμένων δημοσίων υπαλλήλων σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα. Πού υπερτερούν οι δημόσιοι υπάλληλοι
    Τον «μύθο» των καλοπληρωμένων δημοσίων υπαλλήλων σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα καταρρίπτει πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ).
    Σύμφωνα με την έρευνα εάν συγκρίνει κανείς τον μέσο όρο των αμοιβών, τότε πράγματι ο δημόσιος τομέας υπερτερεί. Τα στοιχεία του 2023 δείχνουν ότι ο μέσος καθαρός μισθός ήταν κατά 8% υψηλότερος έναντι του ιδιωτικού (1.179,3 ευρώ έναντι 1.090 ευρώ).
    Ωστόσο η μελέτη του ΚΕΠΕ προχώρησε στην σύγκριση «πανομοιότυπων» εργαζομένων. Δηλαδή εργαζόμενων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα που έχουν το ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο, ανάλογη εμπειρία και αντίστοιχη ηλικία. Στην συγκεκριμένη σύγκριση οι αμοιβές στο δημόσιο τομέα είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές του ιδιωτικού τομέα.
    Σε επίπεδο μηνιαίων αποδοχών η υστέρηση στον δημόσιο τομέα είναι μεταξύ 15,8% και 18,6% (ανάλογα με τη μεθοδολογία που ακολουθείται). Κατά την σύγκριση έχει συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα λαμβάνουν δύο μισθούς επιπλέον ετησίως (τον 13ο και 14ο μισθό), ενώ στο Δημόσιο έχουν καταργηθεί.
    Δηλαδή, ο υπολογισμός έγινε προσθέτοντας τους 14 μισθούς στον ιδιωτικό τομέα και διαιρώντας στη συνέχεια τις συνολικές ετήσιες αποδοχές τους διά του 12, ώστε να υπάρχει το ίδιο μέτρο σύγκρισης με τον δημόσιο τομέα.
    Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι οι αμοιβές στον δημόσιο τομέα είναι σημαντικά χαμηλότερες έναντι του ιδιωτικού. Ως εκ τούτου στο δημόσιο τομέα απέμεινε – πλέον – το άλλο πλεονέκτημα της εργασιακής ασφάλειας λόγω της μονιμότητας.
Στην Ευρώπη
     Κατά 50% χαμηλότερο ήταν το ωριαίο κόστος εργασίας στην χώρα μας το 2024, σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στην Ελλάδα υπολογίσθηκε στα 16,7 ευρώ όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 33,5 ευρώ.
    Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι η απόσταση της χώρας μας, σε σχέση με τις χώρες εντός της ζώνης του ευρώ, που έχουν μέσο όρο κόστους ανά ώρα εργασίας στα 37,3 ευρώ, είναι ακόμα μεγαλύτερη.
    Οι δύο κύριες συνιστώσες του κόστους εργασίας είναι οι μισθοί και το μη μισθολογικό κόστος (εργοδοτικές και κοινωνικές εισφορές).
     Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αποκλίσεις εντός της ΕΕ είναι τεράστιες, αφού στο συγκεκριμένο μέγεθος την πρώτη θέση καταλαμβάνει το Λουξεμβούργο με 55,2 ευρώ ωριαίο κόστος και την τελευταία η Βουλγαρία με 10,6 ευρώ μόλις.
     Η Ελλάδα κινείται κοντά στις τελευταίες θέσεις, αφού εκτός της Βουλγαρίας, χαμηλότερο κόστος ανά ώρα εργασίας, καταγράφουν η Ρουμανία (12,5 ευρώ), η Ουγγαρία (14,1 ευρώ), η Λετονία (15,1 ευρώ), η Λιθουανία (16,3 ευρώ) και η Κροατία (16,5 ευρώ). Υψηλότερες τιμές από την χώρα μας καταγράφουν η Πολωνία (17,3 ευρώ), η Πορτογαλία και η Τσεχία (18,2 ευρώ), η Σλοβακία (18,5 ευρώ), η Μάλτα (19,1 ευρώ), η Εσθονία (19,6 ευρώ), η Κύπρος (21 ευρώ).
    Η Ισπανία κατέγραψε το 2024, ωριαίο κόστος εργασίας 25,5 ευρώ και η Ιταλία 30,9 ευρώ, ενώ σύμφωνα με την Eurostat, στις βορειότερες χώρες της Ευρώπης το συγκεκριμένο μέγεθος είναι υψηλότερο.
Πηγή: ot.gr

Eurostat: Υγειονομική ανισότητα στην Ελλάδα: Μόνο η Αθήνα με πλήρη κάλυψη σε νοσοκομεία

     Παρά την πρόοδο στην υγειονομική περίθαλψη στην Ευρώπη, τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat αποκαλύπτουν ότι η Ελλάδα παραμένει μια από τις χώρες με τις μεγαλύτερες ανισότητες στην πρόσβαση σε νοσοκομεία.
     Μπορεί η Αθήνα να συγκαταλέγεται στις πιο καλά εξυπηρετούμενες περιοχές, όμως σε μεγάλο μέρος της επικράτειας – ιδιαίτερα σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές – οι κάτοικοι αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να βρουν βασικές υγειονομικές υπηρεσίες.
Νοσοκομεία στην Ελλάδα: Ανισότητες στην πρόσβαση και ανησυχητικά στοιχεία για πολλές περιφέρειες
   Παρότι πάνω από το 83% του ευρωπαϊκού πληθυσμού ζει κοντά σε νοσοκομείο, στην Ελλάδα οι ανισότητες στην πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη παραμένουν μεγάλες, με την πλειοψηφία των περιφερειών της χώρας να καταγράφει χαμηλή συγκέντρωση νοσοκομείων και αυξημένες αποστάσεις για τη μετακίνηση των κατοίκων.
    Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, μόνο τέσσερις περιφέρειες στην Ελλάδα (όλες στην περιοχή της Αθήνας) καταγράφονται ανάμεσα στις 96 της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου το 100% των κατοίκων ζει σε απόσταση μικρότερη των 15 λεπτών από το πλησιέστερο νοσοκομείο. Αυτή είναι η φωτεινή εξαίρεση.
    Αντίθετα, η πραγματικότητα στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι διαφορετική και σε ορισμένες περιπτώσεις ανησυχητική.
Περιφέρειες με πολύ χαμηλή πρόσβαση: Λιγότερο από το 10% κοντά σε νοσοκομείο
     Σε τέσσερις ελληνικές περιφέρειες – Λευκάδα, Θεσπρωτία, Λήμνος-Λέσβος και Χαλκιδική – λιγότερο από το 10% του πληθυσμού ζει κοντά σε νοσοκομείο (δηλαδή σε ακτίνα έως 15 λεπτών με αυτοκίνητο). Το ποσοστό αυτό κατατάσσει τις περιοχές αυτές μεταξύ των πιο υποβαθμισμένων στην ΕΕ σε ό,τι αφορά την εγγύτητα σε βασικές υγειονομικές υπηρεσίες.
    Συνολικά, 15 ελληνικές περιφέρειες συγκαταλέγονται στις 97 της ΕΕ στις οποίες πάνω από το 50% των κατοίκων χρειάζεται να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις για να φτάσει σε ένα νοσοκομείο.
Το παράδοξο με τους γιατρούς
      Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό γιατρών ανά 100.000 κατοίκους στην Ευρώπη, με 656 ιατρούς, πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (406). Παρ’ όλα αυτά, η νοσοκομειακή κάλυψη σε πολλές περιοχές της χώρας παραμένει ελλιπής, επιβεβαιώνοντας ότι η ύπαρξη ιατρικού προσωπικού δεν αρκεί από μόνη της για την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην περίθαλψη.
Η ανάγκη για ενίσχυση των υποδομών
     Τα στοιχεία αυτά της Eurostat αναδεικνύουν τις σημαντικές γεωγραφικές ανισότητες στο εσωτερικό της Ελλάδας και φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη για αναδιάταξη και ενίσχυση των υγειονομικών υποδομών, ειδικά σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.
    Η πολιτεία καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα όχι μόνο με όρους αριθμών, αλλά και με όραμα για ποιότητα, ταχύτητα πρόσβασης και βιωσιμότητα των δομών υγείας, ώστε κάθε πολίτης – ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας – να έχει ίση πρόσβαση σε αξιοπρεπή φροντίδα υγείας.
    Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, η πρόσβαση σε νοσοκομειακή περίθαλψη παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών και των περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).​
Περιοχές με υψηλή συγκέντρωση νοσοκομείων
    Το 2023, το 83,2% του πληθυσμού της ΕΕ ζούσε σε απόσταση μικρότερη των 15 λεπτών οδήγησης από το πλησιέστερο νοσοκομείο. Σε 124 περιφέρειες NUTS 3, το σύνολο του πληθυσμού είχε αυτήν την εγγύτητα. Από αυτές, οι 96 βρίσκονταν στη Γερμανία, κυρίως σε αστικές περιοχές.
    Άλλες χώρες με υψηλή συγκέντρωση περιφερειών όπου το 100% του πληθυσμού ζει κοντά σε νοσοκομείο περιλαμβάνουν το Βέλγιο και τις Κάτω Χώρες (από 6 περιφέρειες η κάθε μία), καθώς και τη Γαλλία και την Ελλάδα (από 4 περιφέρειες η κάθε μία).
Περιοχές με χαμηλή συγκέντρωση νοσοκομείων
     Αντίθετα, σε 97 περιφέρειες της ΕΕ, λιγότερο από το 50% του πληθυσμού ζει σε απόσταση μικρότερη των 15 λεπτών από νοσοκομείο. Οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται στη Ρουμανία (21 περιφέρειες) και την Ελλάδα (15 περιφέρειες). Συγκεκριμένα, σε επτά περιφέρειες, λιγότερο από το 10% του πληθυσμού έχει τέτοια πρόσβαση. Αυτές περιλαμβάνουν τις Λευκάδα, Θεσπρωτία, Λέσβο, Λήμνο και Χαλκιδική στην Ελλάδα, καθώς και τις Κοβάσνα, Τούλτσεα και Μεχεντιντσι στη Ρουμανία.
Αριθμός νοσοκομειακών κλινών
    Το 2022, ο μέσος όρος των νοσοκομειακών κλινών στην ΕΕ ήταν 516 κλίνες ανά 100.000 κατοίκους. Οι χώρες με τον υψηλότερο αριθμό κλινών ανά 100.000 κατοίκους ήταν η Βουλγαρία (823), η Γερμανία (766) και η Ρουμανία (728).
Αριθμός Ιατρών
    Το 2022, υπήρχαν περίπου 1,83 εκατομμύρια ιατροί στην ΕΕ, με μέσο όρο 406 ιατρούς ανά 100.000 κατοίκους. Η Ελλάδα κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό ιατρών ανά 100.000 κατοίκους (656), ακολουθούμενη από την Πορτογαλία (573,5) και την Αυστρία (544,6). Αντίθετα, η Φινλανδία είχε τον χαμηλότερο δείκτη, με 285,5 ιατρούς ανά 100.000 κατοίκους.
     Όλα αυτά τα στοιχεία αναδεικνύουν τις ανισότητες στην πρόσβαση και τη διαθεσιμότητα υγειονομικής περίθαλψης μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στοχευμένες πολιτικές που θα διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε ποιοτικές υγειονομικές υπηρεσίες.
Αναδημοσίευση από https://www.in.gr/

Γιατί δεν γίνονται επενδύσεις σε νέα ιδιωτικά νοσοκομεία στην Ελλάδα Θα πρέπει να πάει κανείς μερικές δεκαετίες πίσω στο χρόνο, προκειμένου να διαπιστώσει τα πιο «νέα» ιδιωτικά νοσοκομεία στη χώρα μας

    Θα πρέπει να πάει κανείς μερικές δεκαετίες πίσω στο χρόνο, προκειμένου να διαπιστώσει πότε ξεκίνησαν να χτίζονται και να κατασκευάζονται, εκ θεμελίων έως την τελευταία κλίνη νοσηλείας τους, τα πιο «νέα» ιδιωτικά νοσοκομεία στη χώρα μας. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για το «Ερρίκος Ντυνάν» της Αθήνας, το οποίο ιδρύθηκε τότε ως κοινωφελές ίδρυμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ΕΕΣ) και σήμερα ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, αλλά και το Διαβαλκανικό Ιατρικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πέραν τούτων, ουδέν.
  Από τότε έως σήμερα έχουμε μόνο διορθωτικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου υφιστάμενες ιδιωτικές κλινικές να έχουν το νόμιμο δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον τίτλο «ιδιωτικό νοσοκομείο» και πέραν τούτου ουδέν..
     Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο νόμο, τον 4999/2022, παρέχεται στις υφιστάμενες ιδιωτικές κλινικές, λοιπόν, η δυνατότητα να χρησιμοποιούν στην επωνυμία ή στον διακριτικό τίτλο τους τον όρο «ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ», αποκλειστικά και μόνον εφόσον διαθέτουν σε πλήρη λειτουργία τουλάχιστον διακόσιες (200) κλίνες νοσηλείας, απαραίτητα Παθολογικό και Χειρουργικό Τομέα, αλλά και Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ενώ λειτουργούν με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια τα οποία, και αυτά, αναπροσαρμόζονται σχετικά τακτικά και ριζικά. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του εν λόγω νόμου, μάλιστα, οι ιδιωτικές κλινικές, υπό τις ως άνω προϋποθέσεις, μπορούν να συμβληθούν ως ιδιωτικά νοσοκομεία και με εταιρείες του εξωτερικού.
    Έτσι, στη χώρα μας έχει διαμορφωθεί μία κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα της Υγείας, η οποία υποχρέωσε πολύ πρόσφατα ακόμη και την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ) να ζητήσει μετ’ επιτάσεως και με ανακοίνωσή της την «ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα της υγείας μέσω απλοποίησης του πλαισίου για τη δημιουργία νέων ιδιωτικών νοσοκομείων και την ταχύτερη προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα αυτό».
     Γιατί το ζητεί αυτό η ΕΑΕΕ; Στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, με τα οποία συνομίλησε το powergame.gr και επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, μας εξηγούν ότι “με τον αρχικό, ισχύοντα νόμο, περί ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών νοσοκομείων στη χώρα μας, για να τελεσφορήσει μία επένδυση για την εκ θεμελίων κατασκευή ενός ιδιωτικού νοσοκομείου απαιτούνται περίπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες αφορούν, μεταξύ άλλων, την έκδοση της άδειας ίδρυσης, της άδειας λειτουργίας, τις πολεοδομικές και τις χωροταξικές προϋποθέσεις, τα διαρκώς μεταβαλλόμενα ποιοτικά κριτήρια λειτουργίας κ.ο.κ., οι οποίες θα χρειαστούν μετά βεβαιότητας περίπου 8 – 10 χρόνια για να είναι έτοιμο ένα νέο ιδιωτικό νοσοκομείο, εάν τελικά λάβει την άδεια λειτουργίας»
     Σύμφωνα με τον νόμο 4600/2019 (ΦΕΚ Α’ τεύχος 43/ 9–3-2019), λοιπόν, ο οποίος επαναλαμβάνει, εν πολλοίς τις σχετικές ρυθμίσεις προηγούμενων σχετικών νομοθετημάτων, για την λειτουργία ενός νέου ιδιωτικού νοσοκομείου ή μίας νέας ιδιωτικής κλινικής απαιτείται και προϋποτίθεται ένας κύκλος ασύλληπτης και αβυσσαλέας γραφειοκρατίας, προκειμένου ο ιδιώτης να λάβει άδεια ίδρυσης ιδιωτικής κλινικής ή ιδιωτικού νοσοκομείου και, στη συνέχεια, να προχωρήσει στην κατασκευή. Όταν με το καλό ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου ιδιωτικού νοσοκομείου ή της νέας ιδιωτικής κλινικής, ο ιδιώτης ιδιοκτήτης έχει την υποχρέωση να δεχθεί την επιθεώρηση από κλιμάκια της οικείας διοικητικής Περιφέρειας, τα οποία να διαπιστώσουν ότι, πράγματι, οι κατασκευασμένες εγκαταστάσεις τηρούν απαρέγκλιτα και αυστηρά, κατά γράμμα, όλους τους όρους της άδειας ίδρυσης, προκειμένου να ο ιδιοκτήτης της ιδιωτικής κλινικής ή του ιδιωτικού νοσοκομείου να λάβει την άκρως απαραίτητη άδεια λειτουργίας.
    Συνεπώς, μπορεί ένας ιδιώτης να λάβει άδεια ίδρυσης, να προχωρήσει στην κατασκευή και, τελικά, να μην λάβει άδεια λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μείνει στα μπετά και τον πανάκριβο εξοπλισμό, αλλά και με μία χαμένη για πάντα τεράστια κεφαλαιακή επένδυση..
    Τα ίδια στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, τα οποία μίλησαν στο powergame.gr, εκτιμούν βασίμως ότι στόχος των διαδοχικών κυβερνήσεων, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, στη χώρα μας δεν είναι ούτε ο πλουραλισμός ούτε ο καθαρός ανταγωνισμός στον χώρο του ιδιωτικού τομέα της Υγείας, αλλά η συγκέντρωση του σχετικού κεφαλαίου, καθώς και η δημιουργία και η επέκταση ομίλων οι οποίοι θα λειτουργούν τα υφιστάμενα ιδιωτικά νοσοκομεία.
   «Ως αποτέλεσμα έχουμε την διαμόρφωση μονοπωλιακών και ολιγοπωλιακών καταστάσεων στο χώρο των ιδιωτικών νοσοκομείων και, συνακόλουθα, την σύμπτυξη καρτέλ, τα οποία ωθούν τα κόστη για την δευτεροβάθμια νοσοκομειακή περίθαλψη στον ιδιωτικό τομέα της Υγείας στα ύψη», αναφέρουν τα ίδια στελέχη στο powergame.gr και συμπληρώνουν χαρακτηριστικά:
    «Αυτό έχει ως δευτερογενές αποτέλεσμα να υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρείες σε αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων τους προς τα πάνω, όχι γιατί το επιθυμούν οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά αποκλειστικά και μόνον για να καταφέρουν αυτές να παρακολουθήσουν το αυξανόμενο κόστος της νοσηλείας σε ιδιωτικά νοσοκομεία, αλλά και την δυσθεώρητη αύξηση του κόστους της λειτουργίας της πολύ νέας ιατρικής τεχνολογίας, σε διάφορους τομείς του ιδιωτικού νοσοκομείου, κόστος το οποίο φέρνει σε ολοκληρωτικό οικονομικό αδιέξοδο ακόμη και τα Εθνικά Συστήματα Υγείας όλων των χωρών του δυτικού κόσμου, τα οποία διαθέτουν τέτοια συστήματα, μεταξύ των οποίων επίσης το ελληνικό ΕΣΥ».
     Εν κατακλείδι, αλλά και πολύ χαρακτηριστικά, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα τρία νέα νοσοκομεία, τα οποία έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται ήδη και αφορούν το νέο νοσοκομείο Σπάρτης, το νέο νοσοκομείο Κομοτηνής και το νέο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Παίδων, στο Φίλυρο της Θεσσαλονίκης, κατασκευάζονται με συμπράξεις του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και μόνον, ενώ θα ανήκουν αποκλειστικά στο Δημόσιο.
Αναδημοσίευση από https://www.powergame.gr/