Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

ΠΟΕΔΗΝ: Την Παρασκευή 6/9/2024 Πορεία Σωτηρίας της Δημόσιας Υγείας -Πρόνοιας- ΕΚΑΒ. Πανελλαδική Συγκέντρωση 8.30πμ. Ιπποκράτειο Νοσοκομείο με πορεία στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.

 ΕΓΚΑΙΝΙΑ 88ΗΣ ΔΕΘ 2024
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
ΕΠΊΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
    Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ βρίσκεται σε συνεχή λειτουργικά προβλήματα από την πρώτη ημέρα άσκησης των μνημονιακών πολιτικών έως και σήμερα, που δεν λύθηκαν ούτε στη διάρκεια της πανδημίας που ήταν μεγάλη ευκαιρία ανάταξης του Συστήματος.
   Συνεχώς οι δείκτες ποιότητας του Δημόσιου Συστήματος Υγείας επιδεινώνονται με γενεσιουργό αιτία την χρηματοδότηση. Οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας παραμένουν καθηλωμένες στο 5,5% του ΑΕΠ την στιγμή που ο μέσος όρος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 7.5% του ΑΕΠ.
Με τέτοιες δαπάνες δεν φτιάχνει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.
    Είναι σαφές ότι συνεχώς θα υποβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και οι πολίτες θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για αγορά υπηρεσιών υγείας. Έχουμε το πιο ιδιωτικοποιημένο σύστημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ιδιωτικές δαπάνες υγείας να αγγίζουν το 40% των συνολικών δαπανών. Παρά ταύτα λαμβάνονται μέτρα από την κυβέρνηση που επικοινωνιακά πλασάρονται ως ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, στην κυριολεξία όμως το οδηγούν σε συμπληρωματικό του ιδιωτικού τομέα υγείας, παρότι οι πολίτες πληρώνουν το σύστημα υγείας με εισφορές από εισοδήματα και φόρους που πρέπει να είναι ανταποδοτικοί από τους οποίους το κράτος θα εξασφαλίζει την επαρκή χρηματοδότηση των κοινωνικών αγαθών που πυρήνας τους είναι η Δημόσια Υγεία.
    Ελήφθησαν μέτρα από την κυβέρνηση που επιτρέπουν την περαιτέρω αγοροπωλησία υπηρεσιών υγείας εντός του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
    Τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή κλείνουν ένα εξάμηνο λειτουργίας. Πάνω από 100.000 χειρουργεία βρίσκονται σε λίστα αναμονής εκ των οποίων τα 30.000 περίπου από ένα έτος έως και πέντε έτη. Έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί περί τα 5.000 απογευματινά χειρουργεία. Οι περισσότεροι εξ αυτών των ασθενών που χειρουργήθηκαν δεν ήταν εγγεγραμμένοι σε λίστα αναμονής.
    Ακόμη δεν υλοποιήθηκε η δέσμευση του Πρωθυπουργού για 50.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία, χρηματοδοτούμενα από το ταμείο ανάκαμψης. Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών των Νοσοκομείων είναι κλειστές λόγω ελλείψεων νοσηλευτικού προσωπικού και αναισθησιολόγων. Εάν προσληφθεί προσωπικό και ανοίξει το σύνολο των χειρουργικών αιθουσών σε λιγότερο του ενός έτους θα εξαφανιστούν οι λίστες αναμονής.
    Οι ασθενείς που περιμένουν χρόνια σε λίστα αναμονής είναι σαφές ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν για να χειρουργηθούν. Εάν είχαν θα είχαν ήδη απευθυνθεί στον ιδιωτικό τομέα υγείας. Παράδειγμα στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ έχουμε 10.000 χειρουργεία σε λίστα αναμονής. Μέχρι τώρα σε έξι μήνες έγιναν 500 περίπου απογευματινά χειρουργεία. Η συντριπτική πλειονότητα εξ αυτών εκτός λίστας αναμονής. Ο αριθμός χειρουργείων σε αναμονή παραμένει στις 10.000. Στο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης, στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί σε έξι μήνες 50 απογευματινά χειρουργεία. Πως είναι δυνατόν να μιλάμε για επιτυχία αυτού του μέτρου;
    Η κατάργηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών που είναι θεμελιώδης αρχή σύσταση του ΕΣΥ ευνοεί την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ.
    Ενισχύονται οι πελατειακές σχέσεις, καταργείται η ισότιμη πρόσβαση. Η λειτουργία Νοσοκομείων που είναι υπό κατασκευή όπως το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ως Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου η μετατροπή Νοσοκομείων που ήδη λειτουργούν από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου όπως της Σπάρτης, της Κομοτηνής, το Ογκολογικό του Παίδων Αγία Σοφίας, ο νόμος για την ψυχική υγεία δείχνουν την πρόθεση της κυβέρνησης για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του συστήματος. Υπενθυμίζουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι ήδη λειτουργεί Νοσοκομείο στο ΕΣΥ ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Παπαγεωργίου Θες/κης) επίσης ως μονομετοχική ανώνυμη εταιρεία (ΑΕΜΥ ΑΕ Σαντορίνη) χωρίς να έχουν επιλύσει τα σοβαρά προβλήματα των ελλείψεων προσωπικού που αντιμετωπίζουν.
    Τα μέτρα αυτά δεν θα ανακόψουν το κύμα μαζικών αποχωρήσεων, δεν θα επιλύσουν τα προβλήματα των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού. Υπενθυμίζουμε ότι εδώ και πολλά έτη επιτρέπεται οι ιδιώτες γιατροί να εργάζονται στο ΕΣΥ με καλύτερες παροχές και αμοιβές από τους γιατρούς του ΕΣΥ, παρά ταύτα αρνούνται να το πράξουν. Οι ιδιώτες γιατροί δεν έβαλαν πλάτη στην πανδημία παρότι κάποια στιγμή επιτάχθηκαν, επικαλούμενοι προβλήματα υγείας.
    Η κυβέρνηση αρνείται να αυξήσει τους μισθούς των υγειονομικών. Έτσι επιχειρεί με διάφορες νομοθετικές ρυθμίσεις να βελτιώσει τα εισοδήματα του υγειονομικού προσωπικού με απευθείας πληρωμές από τους ασθενείς. Όμως είναι σαφές ότι τα μέτρα αυτά οδηγούνται σε αποτυχία αφού οι ασθενείς δεν έχουν χρήματα να πληρώνουν τις υπηρεσίες στο γκισέ των Νοσοκομείων και το υγειονομικό προσωπικό παρ’ ότι έχει οικονομικές ανάγκες δεν αντέχει να υποστηρίξει το μέτρο αυτό λόγω εργασιακής εξουθένωσης.
Έχουμε κύμα μαζικών αποχωρήσεων υγειονομικών και μειούμενο συνεχώς προσωπικό στο ΕΣΥ. Με βάση τα στοιχεία του ανθρώπινου δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών επιβεβαιώνεται το κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ, το αρνητικό ισοζύγιο προσλήψεων αποχωρήσεων.
Την 1 Ιανουαρίου του 2022 ως τακτικό προσωπικό στο Υπουργείο Υγείας υπηρετούσαν 75.022 υπάλληλοι. Την 1 Ιανουαρίου του 2023 υπηρετούσαν 72.986 υπάλληλοι. Την 1 Ιανουαρίου του 2024 70.582 υπάλληλοι. Την 1 Ιουνίου του 2024 (έως τότε διαθέτουμε στοιχεία) 70.096 υπάλληλοι. Από τον Ιανουάριο του έτους 2022 έως και τον Μάιο του έτους 2024, σε 2,5 χρόνια το τακτικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας μειώθηκε κατά 4.926 υπαλλήλους. Στους πρώτους πέντε μήνες του έτους 2024, από 1 Ιανουαρίου έως τέλος Μαΐου το τακτικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας μειώθηκε κατά 500 υπαλλήλους. Δηλαδή αρνητικό ισοζύγιο προσλήψεων αποχωρήσεις 500 υπαλλήλων.
    Στα Νοσοκομεία έχουμε 45.000 κενές οργανικές θέσεις με οργανισμούς πέραν της δεκαετίας στους οποίους δεν περιλαμβάνονται πολλά εκ των ανεπτυγμένων τμημάτων. Οι οργανικές θέσεις είναι περίπου 95.000. Υπηρετούν 25.000 συμβασιούχοι πολλών μορφών (επικουρικοί, ΔΥΠΑ, ειδικευόμενοι νοσηλευτές κλπ). Υπηρετούν 5.000 συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου στην καθαριότητα, φύλαξη, εστίαση που σταδιακά απολύονται όταν τα Νοσοκομεία ολοκληρώνουν τους διαγωνισμούς εκχώρησης των εν λόγω υπηρεσιών στους εργολάβους. Οι εργολάβοι στοιχίζουν τα διπλά χρήματα για το Δημόσιο και προσφέρουν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα με ωράρια εργασίας πλήρους απασχόλησης και αμοιβές μερικής απασχόλησης.
   Δέσμευση του Πρωθυπουργού ήταν στη διάρκεια της πανδημίας η μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Μάλιστα υπήρξε σχετικό κάλεσμα της πολιτείας να αφήσουν την δουλειά τους στον ιδιωτικό τομέα να έρθουν να βάλουν πλάτη στην πανδημία και ως αναγνώριση της προσφοράς τους θα μετατρέπονταν οι συμβάσεις σε αορίστου χρόνου. Δεν έγινε!!!
   Καλούμε σύσσωμο το πολιτικό σύστημα της χώρας να αναληφθεί από κοινού πρωτοβουλία να ξεπεραστούν τα όποια συνταγματικά εμπόδια και να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι υγειονομικοί. Υπηρετούν 8 χρόνια με συνεχείς ανανεώσεις των συμβάσεων. Περιττό να πούμε ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Η εργασιακή ανασφάλεια τους οδηγεί σε μαζικές αποχωρήσεις. Αποχώρησαν μέσα σε ένα χρόνο πέραν των μονίμων και 1.000 συμβασιούχοι που παραιτήθηκαν από το ΕΣΥ. Η μοριοδότηση των συμβασιούχων σε νέες προκηρύξεις πρόσληψης μόνιμου προσωπικού οδηγεί σε ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού. Δηλαδή συμβασιούχοι προσλαμβάνονται ως μόνιμοι στα ίδια ή άλλα Νοσοκομεία. Οι ήδη υπηρετούντες μόνιμοι προσλαμβάνονται σε άλλα Νοσοκομεία. Το έτος 2023 προσελήφθησαν μόνο 150 επικουρικοί εργαζόμενοι. Κάθε μήνα από τα Νοσοκομεία το προσωπικό μειώνεται περίπου κατά 300 υπαλλήλους. Προσπαθούν να μπαλώνουν τα κενά με μετακινήσεις προσωπικού που λόγω εργασιακής εξάντλησης οδηγούν σε όλο και περισσότερες παραιτήσεις. Οι χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ είναι μεγάλο και άλυτο πρόβλημα. Πάνω από 4 χρόνια διαρκεί η ολοκλήρωση των προκηρύξεων. Η προκήρυξη 7Κ 4.000 θέσεων ξεκίνησε το έτος 2019 και τώρα ολοκληρώνεται με ανακύκλωση του ίδιου του προσωπικού. Να επανέλθουν με νομοθετική ρύθμιση στο ΕΣΥ οι τριμηνίτες εργαζόμενοι που απολύθηκαν μετά την επιστροφή των ανεμβολίαστων συναδέλφων. Να επιστρέψουν οι 100 περίπου συνάδελφοι του προγράμματος PHILOS που απολύθηκαν από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Να μετατραπούν σε συμβάσεις επικουρικού προσωπικού οι ειδικευόμενοι νοσηλευτές και οι συνάδελφοι του προγράμματος 4.000 μέσω ΔΥΠΑ. Να δοθεί η δυνατότητα στα νοσοκομεία να συνάπτουν νέες ΣΟΧ στις υπηρεσίες στήριξης καθαριότητας, φύλαξης, εστίασης.
    Τα Νοσοκομεία οφείλουν σε ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις 1,2 δις ευρώ και αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν την συντήρηση και ανανέωση της κτηριακής και υλικοτεχνικής υποδομής τους. Έχουμε υπερσύγχρονο εξοπλισμό στα Νοσοκομεία όπως μαγνητικούς τομογράφους, αξονικούς τομογράφους, ψηφιακούς μαστογράφους, ΜΕΘ, χειρουργικές αίθουσες κλπ που προέρχονται από δωρεές στη διάρκεια της πανδημίας και κοινοτικά κονδύλια που δεν λειτουργούν λόγω ελλείψεων προσωπικού. Το αποτέλεσμα είναι να ταλαιπωρούνται οι πολίτες σε λίστες αναμονής ή να αναγκάζονται να προσφεύγουν στον ιδιωτικό τομέα.
    Για την αντιστροφή της πορείας απαξίωσης του ΕΣΥ χρειάζεται επαρκής χρηματοδότηση του Συστήματος Υγείας, χάραξη εθνικής στρατηγικής για την υγεία. Οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας με τα εξαντλητικά ωράρια, τα δεκάδες οφειλόμενα ρεπό στους νοσηλευτές, οι χαμηλοί μισθοί, η έλλειψη κινήτρων, οι συνεχείς εφημερίες των γιατρών οδηγούν σε συνεχείς παραιτήσεις. Είναι αδιανόητο σήμερα οι μισθοί των υγειονομικών να βρίσκονται στην περιοχή των μισθών του ανειδίκευτου εργάτη.
    Δεν μπορεί να προσελκύσει γιατρούς το σύστημα με μισθούς 1.800 ευρώ το μήνα, νοσηλευτές με 800 ευρώ το μήνα, τραυματιοφορείς με 690 ευρώ το μήνα. Προτιμούν να δουλέψουν στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως στο εξωτερικό με πολύ καλύτερες συνθήκες εργασίας και πολύ καλύτερες αμοιβές και παροχές. Δεν είναι δυνατόν οι Νοσηλευτές και οι άλλοι υγειονομικοί να είναι αναγκασμένοι να εργάζονται έως 67ετών ή 45 χρόνια για να πάρουν σύνταξη επειδή δεν γίνεται το αυτονόητο να θεσμοθετηθεί η ένταξή στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
    Σήμερα το 35% του προσωπικού είναι με ελαστικές μορφές απασχόλησης και ως εκ τούτου προερχόμενοι από το ΙΚΑ (τώρα ΕΦΚΑ) είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ. Έχουμε νοσηλεύτριες που προσλήφθηκαν 17 ετών και θα χρειαστεί να δουλέψουν έως το 62ο έτος της ηλικίας, 45 χρόνια υπηρεσίας αφού δεν έχουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με 40 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας. 3.000 συνάδελφοι έχουν διαπιστωμένα σοβαρά προβλήματα υγείας με αναπηρίες πιστοποιημένα από υγειονομικές επιτροπές άνω του 67%. Νοσηλευτές πάνω από 25 χρόνια υπηρεσίες με βάση επιδημιολογικές μελέτες τις οποίες καταθέσαμε στην αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε στο Υπουργείο Εργασίας για την ένταξη στα ΒΑΕ αντιμετωπίζουν μυοσκελετικά προβλήματα. Πώς να αντέξουν να προσφέρουν ασφαλείς υπηρεσίες 67 ετών;
    Το θετικό πόρισμα της Επιτροπής Μπεχράκη παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου Εργασίας ανεφάρμοστο για πάνω από μια τριετία. Ταυτόχρονα από την 1.1.2023 δεν ισχύουν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι έτσι εξοικονομεί προσωπικό στο ΕΣΥ. Το αντίθετο!!! Η υπερεργασία, η εργασιακή εξουθένωση, η έλλειψη κινήτρων οδηγεί σε μαζικές παραιτήσεις. Είναι δυνατόν σήμερα να προσελκύουν νέους για σπουδές στις νοσηλευτικές σχολές που το ενδιαφέρον είναι ελάχιστο, όταν οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ αμείβονται με 100ευρώ επιπλέον το μήνα για 7 νύκτες, 7 απογεύματα και τρεις αργίες; Με δεκάδες χρωστούμενα ρεπό;
    Τεράστια τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι ακόμη και για συνταγογράφηση να πληρώνουν από την τσέπη τους. Ο θεσμός του προσωπικού οικογενειακού ιατρού δεν υφίσταται. Μόνο 1.200 ιδιώτες γιατροί συμμετείχαν που ουσιαστικά ούτε αυτοί επιτελούν το έργο τους.
    Τα Κέντρα Υγείας στενάζουν από προσωπικό. Τα ασθενοφόρα λόγω έλλειψης διασωστών σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν με πλήρωμα ένστολους που δεν γνωρίζουν από διάσωση ή το πάσης φύσεως υγειονομικό προσωπικό. Πολλά Κέντρα Υγείας λόγω έλλειψης προσωπικού και γιατρών δεν λειτουργούν όλο το 24ωρη. Πολλά εκ των Νοσοκομείων της περιφέρειας της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας έχουν απωλέσει το δευτεροβάθμιο χαρακτήρα και έχουν μετατραπεί σε κέντρα διακομιδών με μεγάλη επικινδυνότητα για τους ασθενείς.
     Τα μεγάλα Νοσοκομεία του κέντρου της Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας έχουν υπερβολικά υψηλή επισκεψιμότητα στις εφημερίες με αποτέλεσμα να υπάρχει απίστευτη ταλαιπωρία ωρών στα επείγοντα. Γολγοθάς για το προσωπικό η διευθέτηση των ασθενών που εισέρχονται, νοσηλεύονται σε ράντζα – φορεία, σε άσχετες κλινικές με την πάθησή τους. Οι χειρουργικές κλινικές των νοσοκομείων γεμίζουν με παθολογικά περιστατικά. Ένας από τους λόγους που είμαστε πρωταθλητές στις ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις.
    Στην χώρα μας λειτουργούν 3,5 κλίνες νοσηλείας ανά 100.000 κατοίκους. Ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 5,3 κλίνες ανά 100.000 κατοίκους. Έχουμε ανάγκη να λειτουργήσουν περισσότερα νοσοκομειακά κρεββάτια τα οποία όμως να λειτουργούν με ασφάλεια. Λέμε ΟΧΙ στις συγχωνεύεις, καταργήσεις νοσοκομείων. Αιτία πολέμου είναι για την ΠΟΕΔΗΝ. Τα νοσοκομεία δεν είναι ξενοδοχεία να μετράμε την πληρότητα. Είδαμε επί covid-19 πόσο απαραίτητο είναι το ΕΣΥ και μπροστά μας έχουμε συνεχώς νέες απειλές για την δημόσια υγεία. Είναι αδιανόητο να ιδιωτικοποιούνται οι δευτερογενείς διακομιδές χωρίς καν να υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο αφού υπάρχει συνταγματικός περιορισμός. Σύσταση των θέσεων πληρωμάτων ασθενοφόρων στα Νοσοκομεία για να αναλαμβάνουν τις δευτερογενείς διακομιδές, μεταφορά των διασωστών των Κέντρων Υγείας στο ΕΚΑΒ, προκειμένου να δημιουργηθούν παντού σταθμοί του ΕΚΑΒ με άμεση ανταπόκριση στα επείγοντα περιστατικά και οι διακομιδές να γίνονται αποκλειστικά και μόνο από διασώστες, πληρώματα ασθενοφόρων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
    Να μην υλοποιηθεί ο νόμος για την ψυχική υγεία. Η συγκεντρωτική διοίκηση των μονάδων ψυχικής υγείας υπό την κάθε υγειονομική περιφέρεια εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά θα οδηγήσει σε αποδιοργάνωση, ιδιωτικοποίηση και σε περαιτέρω ανάπτυξη των ΜΚΟ που προσφέρουν αναντίστοιχα θεραπευτικά αποτελέσματα με τα χρήματα που λαμβάνουν. Η ιδιωτικοποίηση και η συνένωση των μονάδων απεξάρτησης θα οδηγήσει σε αποδιοργάνωση των υφιστάμενων προγραμμάτων απεξάρτησης.
    Οι προνοιακές μονάδες καταρρέουν λόγω κτιριακών προβλημάτων και τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Στις 5.000 οργανικές θέσεις υπηρετούν 2.300 υπάλληλοι όλων των σχέσεων εργασίας. Δεκάδες θέσεις φιλοξενίας είναι κλειστές με αποτέλεσμα τις απέραντες λίστες αναμονής για φιλοξενία ευπαθών ομάδων, τα δεκάδες παρκαρισμένα παιδιά στα Νοσοκομεία με εισαγγελική εντολή, τα κοινωνικά περιστατικά που παραμένουν επί μακρόν στα Νοσοκομεία νοσηλευόμενα επειδή δεν έχουν που να πάνε.
    Ακόμη δεν θεσμοθετήθηκε στην πρόνοια η αύξηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας όπως στη Δημόσια Υγεία. Συμβασιούχοι εργαζόμενοι απολύθηκαν παρά τις τεράστιες ανάγκες αν και οι αντίστοιχοι συμβασιούχοι στα νοσοκομεία παραμένουν με συνεχείς ανανεώσεις των συμβάσεων. Να πάψει η πρόνοια να είναι ο φτωχός συγγενής του κράτους πρόνοιας. Το νέο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στο οποίο εντάθηκαν θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ενίσχυση των μονάδων.
     Να ληφθούν μέτρα επιτέλους που θα σταματήσουν τα φαινόμενα βίας σε βάρος του υγειονομικού προσωπικού στα Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας, το ΕΚΑΒ, τις Προνοιακές μονάδες από ασθενείς και συνοδούς. Αισθανόμαστε απροστάτευτοι από τις διοικήσεις των μονάδων παρά την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου.
Συμπέρασμα:
   Για να έχουμε καλύτερη Δημόσια Υγεία, Πρόνοια, ΕΚΑΒ χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα και προσωπικό. Να επενδύσουμε στη Δημόσια Υγεία – Πρόνοια.
ΑΥΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6/9/2024
Ενόψει Εγκαινίων ΔΕΘ
Πανυγειονομική Πανελλαδική Κινητοποίηση
Πανελλαδική Συγκέντρωση 8.30πμ στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσ/κης
με πορεία στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης
Συμμετέχουμε επίσης μαζικά στο Συλλαλητήριο των Συνδικάτων
Σάββατο 7/9/2024
Συγκέντρωση στις 6μμ στο Άγαλμα Βενιζέλου
Από την  Ε.Ε. της  ΠΟΕΔΗΝ

ΠΑΣΟΚ για «Ευαγγελισμό»: Από τύχη και την αυταπάρνηση των εργαζομένων δεν έχουμε θύματα

 «Εδώ κ. Γεωργιάδη δεν έχετε την πολυτέλεια των δικαιολογιών», επισημαίνει ο αρμόδιος τομεάρχης Υγείας του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ
    Μύδρους κατά του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για την κατάσταση που επικρατεί στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας, τον «Ευαγγελισμό», εξαπολύει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δια μέσω δήλωσης του γραμματέα Τομέα Υγείας Γιώργου Μπουλμπασάκου.
    Όπως σημειώνει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ «τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν συμβεί πέντε σοβαρά περιστατικά στη ναυαρχίδα του ΕΣΥ, τον «Ευαγγελισμό», που αφορούν προβλήματα στα υδραυλικά συστήματα και τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Το τελευταίο αφορά το μπλακ άουτ που έγινε το Σάββατο 31 Αυγούστου 2024».
        «Εδώ κ. Γεωργιάδη δεν έχετε την πολυτέλεια των δικαιολογιών»
    Ο Γιώργος Μπουλμπασάκος συνεχίζει λέγοντα πως από τύχη και την αυταπάρνηση των εργαζομένων δεν έχουμε θρηνήσει θύματα. «Προφανώς υπάρχει πρόβλημα στον έλεγχο και τη συντήρηση του εξοπλισμού στο νοσοκομείο. Υπάρχει και εδώ όμως, ζήτημα μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό. Συγκεκριμένα από τις 95 μόνιμες θέσεις που προβλέπονται στον οργανισμό του νοσοκομείου εργάζονται σήμερα μόλις 34», υπογραμμίζει.
     Συνεχίζει λέγοντας ότι «οι εργολάβοι που καλύπτουν με τεχνικό προσωπικό το νοσοκομείο, προφανώς δεν καλύπτουν αριθμητικά ούτε ποιοτικά τις ανάγκες».
   Καταληκτικά το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ επισημαίνει πως «εδώ κ. Γεωργιάδη δεν έχετε την πολυτέλεια των δικαιολογιών που κάθε φορά ισχυρίζεστε για τις τραγικές ελλείψεις στο ιατρικό προσωπικό».
                    Τι συνέβη στον «Ευαγγελισμό»
Σημειώνεται πως μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 31 Αυγούστου στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», όταν η ηλεκτροδότηση διακόπηκε, με αποτέλεσμα τμήμα του νοσοκομείου να βυθιστεί στο σκοτάδι.
Αναδημοσίευση από https://www.in.gr/

Προς νέο ρεκόρ συνταξιοδοτήσεων φέτος - Ο ρόλος των πλασματικών ετών - Πόσο κοστίζουν

         Με υψηλούς ρυθμούς εξελίσσεται το κύμα εξόδου προς τη σύνταξη                      μεγάλων κατηγοριών ασφαλισμένων κάνοντας χρήση και της δυνατότητας που προσφέρει ο νόμος για εξαγορά πλασματικών ετών. Σύμφωνα με την εικόνα που προκύπτει από τις υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης μαζί με την  αύξηση του αριθμού των συνταξιοδοτήσεων αυξάνονται και οι αναγνωρίσεις πλασματικών ετών από ασφαλισμένους που επιδιώκουν να βγουν νωρίτερα στη σύνταξη.  Σημειώνεται ότι το  πρώτο δίμηνο φέτος καταγράφηκε ρεκόρ επταετίας με 35.451 αιτήσεις συνταξιοδότησης. Αν οι ρυθμοί αυτοί συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες εκτιμάται ότι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης ενδεχομένως να ξεπεράσουν τις 200.000 στο τέλος του έτους.
   Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα πλασματικά έτη, το ισχύον καθεστώς δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους να βγουν νωρίτερα στη σύνταξη από 5 έως και 9 έτη με πλήρεις αποδοχές.  
  Διπλά ωφελημένοι βγαίνουν οι παλαιοί πριν από το 1993 ασφαλισμένοι, καθώς με την προσθήκη πλασματικού χρόνου μπορούν να διαμορφώσουν ευνοϊκότερες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από τον ΕΦΚΑ ακόμα και πριν από τα 62.
Remaining Time Οι νέοι μετά το 1993 ασφαλισμένοι βοηθούνται μεν από τα πλασματικά, αλλά μόνον για να συμπληρώσουν τα 40 έτη και να πάρουν σύνταξη στα 62, αντί 67 που θα έπαιρναν αν δεν είχαν τη 40ετία.
  Οι πλασματικοί χρόνοι αξιοποιούνται για να συμπληρωθούν οι εξής συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις:
- Η 40ετία σε όλα τα Ταμεία οποτεδήποτε από παλαιούς (έως το 1992)                    και  
νέους  (από 1/1/1993) ασφαλισμένους.
- Η 35ετία σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ έως το 2012.
- Η 25ετία στο Δημόσιο μέχρι το 2010.
- Η 25ετία στο Δημόσιο για το 2011 και το 2012, καθώς και τα 36 ή 37 έτη μετά το 2012.
- Τα 21 και 23 έτη στο Δημόσιο για τους τρίτεκνους γονείς στα έτη 2011 και 2012. 
- Η 25ετία έως το 2012 σε Ταμεία ΔΕΚΟ ή τραπεζών για μητέρες.
- Οι 5.500 ημέρες ασφάλισης έως το 2012 για μητέρες με ανήλικο τέκνο.
     Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ και άλλων Ταμείων του ιδιωτικού τομέα θα πρέπει να ζητούν πλασματικά έτη και για προσαύξηση της σύνταξης, αλλά και για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. 
    Στο Δημόσιο οι ασφαλισμένοι, εφόσον έχουν θεμελιώσει δικαίωμα με τον πραγματικό συντάξιμο χρόνο που έχουν στην υπηρεσία τους, έχουν δικαίωμα να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο μόνον για προσαύξηση σύνταξης. 
   Με την προσθήκη πλασματικού χρόνου οι ασφαλισμένοι μπορούν να κερδίσουν τρία πράγματα:
1. Να κατεβάσουν το γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης (στα 62 αντί 67), καθώς και τα όρια ηλικίας που ισχύουν για ειδικές κατηγορίες (π.χ. μητέρες με ανήλικο) έως και 9 χρόνια για σύνταξη στα 58 αντί στα 67.
2. Να πάρουν αύξηση στην κύρια σύνταξη, καθώς οι χρόνοι που αναγνωρίζονται ανεβάζουν τον συνολικό χρόνο ασφάλισης και τα ποσοστά αναπλήρωσης, αλλά και στην επικουρική.
3. Να μεταφέρουν τα πλασματικά με ξεχωριστή αίτηση και στην επικουρική ασφάλιση, πετυχαίνοντας την απονομή της επικουρικής τους με υψηλότερο ποσό. 
Κόστος εξαγοράς
    Το κόστος εξαγοράς για τους μισθωτούς είναι 20% επί του μισθού κατά τον μήνα υποβολής της αίτησης ή του τελευταίου 12μήνου εφόσον δεν υπάρχει σταθερή απασχόληση. 
    Σε περιπτώσεις ανεργίας, η μερικής απασχόλησης υπολογίζεται με εισφορά 20% επί του κατώτατου μισθού. Με τον κατώτατο μισθό στα 830 ευρώ από τον Απρίλιο του 2024, το ελάχιστο κόστος εξαγοράς πλασματικού χρόνου είναι στα 166 ευρώ τον μήνα για τις αιτήσεις από 1/4/2024 και μετά. 
    Στο Δημόσιο, για τις αιτήσεις που υποβάλλονται από 1/1/2020 και μετά, η εξαγορά γίνεται με εισφορά 20% επί του μισθού. Για τις αιτήσεις έως 31/12/2016, το κόστος είναι 6,67%, στις αιτήσεις του 2017 το κόστος είναι 10%, για το 2018 είναι 13,34%, και για το 2019 16,67%.
    Για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες ο κάθε μήνας αναγνώρισης κοστίζει όσο και η μηνιαία εισφορά για τον κλάδο σύνταξης. 
Ιδού τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα για το κέρδος από τα πλασματικά έτη:
1. Ασφαλισμένος με 35 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1.580 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.015 ευρώ μικτά. Αν αναγνωρίσει 2 χρόνια, θα βγει με 37 έτη και σύνταξη 1.095 ευρώ, δηλαδή κέρδος κατά 80 ευρώ τον μήνα, ή 7,9% λόγω πλασματικών ετών. 
2. Ασφαλισμένος με 37 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1.580 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.095 ευρώ μικτά. Αν αναγνωρίσει 3 χρόνια, θα βγει με 40 έτη και σύνταξη 1.216 ευρώ, δηλαδή κέρδος 121 ευρώ τον μήνα ή 11,17% αύξηση σύνταξης λόγω πλασματικών ετών. 
3. Ασφαλισμένος με 37 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 3.300 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.824 ευρώ μικτά. Αν αναγνωρίσει 3 χρόνια για να βγει με 40 έτη, θα πάρει σύνταξη 2.077 ευρώ, δηλαδή θα συνταξιοδοτηθεί με μεγαλύτερη σύνταξη κατά 252 ευρώ τον μήνα λόγω πλασματικών ετών. 
    Η αίτηση για την αναγνώριση πλασματικού χρόνου μπορεί να υποβληθεί τώρα και να ενεργοποιηθεί αργότερα, κοντά στη συνταξιοδότηση. Η εξαγορά συμφέρει να γίνει νωρίς, και πάντως να εξοφληθεί εφάπαξ, γιατί έρχονται ανατροπές που θα επηρεάσουν και όσους έχουν ζητήσει εξαγορές αλλά δεν έχουν καταβάλει ολόκληρο το ποσό.
Έκπτωση με εφάπαξ πληρωμή
    Οι εξαγορές μπορούν να πληρωθούν είτε εφάπαξ από τα αναδρομικά της σύνταξης είτε με δόσεις και παρακράτηση του 25% της σύνταξης έως την εξόφληση. 
    Για παράδειγμα, με κόστος εξαγοράς πλασματικού χρόνου 5.000 ευρώ και σύνταξη 1.100 ευρώ, η παρακράτηση (25%) είναι 275 ευρώ τον μήνα, που σημαίνει ότι για 18 μήνες, που είναι το διάστημα μέχρι να εξοφληθούν τα 5.000 ευρώ, η σύνταξη θα είναι 825 ευρώ. 
   Αν η εξόφληση γίνει εφάπαξ, παρέχεται έκπτωση 2% για κάθε έτος που αναγνωρίζεται, δηλαδή τα 5 πλασματικά έτη, αν πληρωθούν σε μία δόση, έχουν έκπτωση 10%.
    Τι αναγνωρίζεται από ιδιωτικούς υπαλλήλους, από δημοσίους και από επαγγελματίες
    Το κλειδί που δίνουν τα πλασματικά έτη είναι ότι με αυτά συμπληρώνεται ο απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης έως το 2012, που για τους παλαιούς, πριν το 1993 ασφαλισμένους, καθορίζει και την ηλικία που θα πάρουν σύνταξη.
Για μισθωτούς ασφαλισμένους του πρώην ΙΚΑ και ειδικών Ταμείων (ΔΕΚΟ - τραπεζών) αναγνωρίζονται μέχρι 4 έτη για να συμπληρωθεί ο χρόνος που απαιτείται το 2011, μέχρι 5 έτη για το 2012 και μέχρι 7 έτη από το 2013 και μετά. 
   Οι κατηγορίες πλασματικών ετών είναι από στρατιωτική θητεία, ανεργία, σπουδές, χρόνο παιδιών, κενά ασφάλισης και ασθένεια. 
     Έως το 2010 αναγνωρίζονται 400 ημέρες από ανεργία και ασθένεια (200+200 μέρες από κάθε αιτία) συν η στρατιωτική θητεία. 
    Όταν συμπληρώνεται ο χρόνος ασφάλισης έως το 2012, που είναι για παράδειγμα οι 5.500 ημέρες ασφάλισης για τις μητέρες με ανήλικο και ασφάλιση ΙΚΑ, η 25ετία για τις μητέρες σε Ταμεία ΔΕΚΟ, ή 35ετία για το ΙΚΑ κ.λπ., τότε οι ασφαλισμένοι κατοχυρώνουν ευνοϊκότερες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και βγαίνουν στη σύνταξη ακόμα και πριν τα 62. 
    Για τις μητέρες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ αλλά και σε Ταμεία ΔΕΚΟ-τραπεζών δεν επιτρέπεται η εξαγορά χρόνου λόγω τέκνων αν πρόκειται να βγουν με διατάξεις ανήλικου. 
    Στους ασφαλισμένους του Δημοσίου η 25ετία έως το 2012 αποτελεί και το κριτήριο της θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και του ορίου ηλικίας που θα έχουν για να συνταξιοδοτηθούν. 
    Για θεμελίωση συνταξιοδοτικών προϋποθέσεων έως 31/12/2010 αναγνωρίζονται τόσα πλασματικά έτη όσα χρειάζονται μέχρι να συμπληρωθεί η 25ετία από στρατιωτική θητεία, εκπαιδευτική άδεια έως 5 έτη, γονική άδεια, και χρόνος τέκνων για τις μητέρες. Για θεμελίωση από 1/1/2011 οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίζονται ισχύουν τόσο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (25ετία) όσο και για τη συμπλήρωση του συνολικού χρόνου ασφάλισης (36, 37 ή 40 έτη). 
    Ο συνολικός αριθμός ετών που μπορεί να αναγνωρίσει ένας ασφαλισμένος στο Δημόσιο για 25ετία το 2011 είναι 4 έτη, για το 2012 είναι 5 έτη και από το 2013 και μετά μπορούν να αναγνωρίζουν έως 7 έτη. Επιπλέον έχουν έως 5 έτη λόγω τέκνων. Επομένως, ο συνολικός πλασματικός χρόνος που μπορεί να εξαγοραστεί στο Δημόσιο από υπαλλήλους με 1 έως 3 τέκνα είναι 5 έως 9 έτη για το 2011, 6 έως 10 έτη για το 2012 και 8 έως 12 έτη από το 2013 και μετά. 
    Οι ελεύθεροι επαγγελματίες (άνδρες-γυναίκες ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ) και οι άνδρες ασφαλισμένοι ως αυτοαπασχολούμενοι στο ΕΤΑΑ έχουν τη δυνατότητα μέσω εξαγορών να κλειδώσουν την 35ετία έως το 2012 και να συνταξιοδοτηθούν στα 61 με 62 έτη χωρίς να έχουν κατ’ ανάγκη 40 χρόνια ασφάλισης. 
   Αν δεν έχουν 35ετία έως το 2012, ή αν δεν συμπληρώνουν 40ετία, βγαίνουν στα 67. 
    Για την 35ετία αναγνωρίζονται 4 και 5 έτη αντίστοιχα για να συμπληρωθεί στα έτη 2011 και 2012 και έως 7 από το 2013 και μετά για να συμπληρωθεί, όμως, η 40ετία. Επίσης αναγνωρίζουν έως 5 έτη από τον χρόνο άσκησης δραστηριότητας πριν γραφτούν στα Ταμεία τους για να συμπληρωθεί η 35ετία έως το 2010, ενώ μετά το 2011 ο χρόνος αυτός συνυπολογίζεται στα άλλα πλασματικά έτη. 
Σύνταξη έως 9 χρόνια νωρίτερα
    Οι ασφαλισμένοι έχουν την ευκαιρία να συνταξιοδοτηθούν κατά 5 έως και 9 έτη νωρίτερα με εξαγορά πλασματικού χρόνου.
Ιδού πώς με παραδείγματα:
1. Μητέρα ασφαλισμένη πριν το 1993 στο ΙΚΑ με 5.100 ημέρες ασφάλισης και ανήλικο παιδί το 2011 (το οποίο ενηλικιώθηκε το 2012) δικαιούται πλήρη σύνταξη με το όριο ηλικίας που ισχύει όταν κλείσει τα 57 της και μειωμένη με το 52ο αντίστοιχα, εφόσον έχει ανήλικο και 5.500 ημέρες ασφάλισης το 2011. Με τις 5.100 ημέρες, όμως, θα βγει στα 67. Για να τα αποφύγει, μπορεί να αναγνωρίσει 400 μέρες από ανεργία, ασθένεια, χρόνο σπουδών, κενά ασφάλισης (όχι από χρόνο τέκνων) και να συμπληρώσει 5.500 ημέρες για σύνταξη με διατάξεις μητέρων το 2011. Αν συμπλήρωσε το 57ο έτος μετά το 2021, θα πάρει πλήρη σύνταξη στα 67, ενώ λόγω πλασματικών θεμελιώνει δικαίωμα για μειωμένη στα 58,5, δηλαδή βγαίνει σχεδόν 9 χρόνια πριν τα 67.
2. Νέος ασφαλισμένος στο ΙΚΑ από 1993 και μετά με 30ετία το 2023 και ηλικία 57 ετών θα περιμένει έως τα 67 για πλήρη σύνταξη, ενώ, αν αποφασίσει να κάνει από τώρα αίτηση για εξαγορά πλασματικού χρόνου ασφάλισης, μπορεί, όταν κλείσει τα 62, που θα έχει και 35 έτη, να αναγνωρίσει άλλα 5 από στρατιωτική θητεία, σπουδές, παιδιά, και να βγει με 40ετία στα 62, γλιτώνοντας 5 χρόνια από το όριο ηλικίας των 67 ετών. 
    Οι ασφαλισμένοι μπορούν να κάνουν μία ή και περισσότερες αιτήσεις για εξαγορά πλασματικού χρόνου, αρκεί να μην έχουν υπερβεί το όριο που προβλέπει ο νόμος για κάθε έτος. Αν δεν πληρωθούν τα πλασματικά της αίτησης, δεν προσμετρώνται καθόλου. Αν πληρωθούν οι μισοί μήνες, θα προσμετρηθεί ο ανάλογος χρόνος αυτών των μηνών.
Αναδημοσίευση από https://www.capital.gr/
0:00
 
Advertisement

Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα

     Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
  1. https://gnomip.gr/2024/08/30/%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%81%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%80%ce%bd%ce%bf%ce%af-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%85%cf%80%cf%8c%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%bf%cf%83%ce%bf%ce%ba%ce%bf%ce%bc%ce%b5/
  2. https://dete.gr/stis-epomenes-imeres-sto-posto-tous-oi-neoi-ypodioikites-tis-6is-ype/ 
  3. https://www.in.gr/2024/08/27/greece/esy-ateleiotes-oures-kai-talaiporia-gia-mia-eksetasi-sta-nosokomeia/.
  4. https://flamis.gr/syntaxi-to-2024-gia-goneis-anilikon-prin-apo/  
  5. https://www.tanea.gr/2024/08/10/economy/anagnorisi-plasmatikon-eton-crkai-gia-epikouriki-me-15etia-online/.

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Η ΑΦΙΣΑ - ΚΑΛΕΣΜΑ και οι ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ της παράταξής μας στα πλαίσια των ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ με αφορμή την ΔΕΘ.


Αυτό κιάν είναι ξεπεσμός. Αντί της ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ που επιβάλλεται από την κείμενη νομοθεσία, ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝ όποια Νοσηλεύτρια ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ......ΝΤΡΟΠΗ

    Πριν από λίγες ημέρες σας είχαμε ενημερώσει για ένα περιστατικό που συνέβη στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πάτρας, όπου ένας ασθενής επιτέθηκε σε μία νοσηλεύτρια μία επίθεση, η οποία δεν είναι για πρώτη φορά και για την οποία εκτός από τον Διευθυντή του τμήματος και μια άλλη Συναδέλφισσα που έκαναν τις αναφορές που παραπλεύρως σας κοινοποιούμε,  δυστυχώς κανένας άλλος ΔΕΝ πήρε θέση, ούτε το εκεί Σωματείο, ούτε η νοσηλευτική υπηρεσία, ούτε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, ούτε η Διοίκηση, κάτι που ΣΑΦΩΣ θα έπρεπε να είχε γίνει και θα έπρεπε να είχε κινηθεί και η διαδικασία της ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ, όπως επιβάλλεται και από την σχετική κείμενη νομοθεσία, τον πρόσφατο σχετικό νόμο που ψηφίστηκε από την ελληνική βουλή. 
  Αντ΄ αυτής της  κίνησης 
των Διοικούντων που επιβαλλόταν
είδαμε απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου, απόφαση που σας κοινοποιούμε παραπλεύρως, βάσει της οποίας ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΑ η Συναδέλφισσα που έκανε την προαναφερόμενη καταγγελία ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ σε άλλο τμήμα, μια ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ για την οποία θα έπρεπε να υπάρξει ΘΥΕΛΛΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ, αλλά δυστυχώς πέρα από τις παρεμβάσεις για την ΜΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ της καταγγελίας, ΜΟΥΓΚΑ απ΄ όλους.
                  Τα σχόλια περιττά

ΕΣΥ: Πόσοι γιατροί έχουν ζητήσει άδεια για ιδιωτικό ιατρείο - Ποια ειδικότητα έχει προβάδισμα

    Κινητικότητα καταγράφεται στα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της χώρας σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των γιατρών για ιδιωτικό έργο, ιατρείο ή άλλο, εκτός ΕΣΥ.
    Κατά πληροφορίες, μέχρι και τις 9 Αυγούστου, που έληγε η προθεσμία, το 15% των περίπου 10.000 ειδικευμένων μόνιμων γιατρών του ΕΣΥ είχε υποβάλλει αιτήσεις στα νοσοκομεία και στις Υγειονομικές Περιφέρειες, με την πλειονότητα να προέρχεται από την Αττική και τις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας. Μικρότερο αλλά όχι αμελητέο ήταν το ποσοστό των αιτήσεων των γιατρών από τα Κέντρα Υγείας, περίπου 6%.
    Μετά την υπουργική απόφαση του περασμένου Ιουλίου που καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις για απασχόληση του ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ και στον ιδιωτικό τομέα, δόθηκε προθεσμία έως τις 9 Αυγούστου ώστε οι ενδιαφερόμενοι να εκδηλώσουν γραπτώς, με αιτήσεις αρμοδίως μέσα στις υγειονομικές μονάδες, το ενδιαφέρον τους.
    Με δεδομένο όμως ότι διανύαμε τον… μήνα της ραστώνης αλλά και ότι εκκρεμεί και έτερη υπουργική απόφαση που δίνει τη δυνατότητα για ιδιωτικό έργο και στους επικουρικούς και στους ειδικευόμενους γιατρούς, το υπουργείο Υγείας ανοίγει εκ νέου την προθεσμία για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους γιατρούς. Σύμφωνα με το υπουργείο, το διάστημα θα αρχίσει να τρέχει αμέσως μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης, η οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Αναμένεται να είναι 20ήμερο.
   Πάντως, το ενδιαφέρον των γιατρών είναι ζωηρό, τουλάχιστον στις συζητήσεις και εκπεφρασμένες δηλώσεις τους σε μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής και της περιφέρειας. Μένει να φανεί και στον αριθμό των αιτήσεων που θα υποβληθούν τον Σεπτέμβριο.
    Σε ό,τι αφορά τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, αυτές σε αρκετές περιπτώσεις αφορούν τη λειτουργία ιδιωτικού ιατρείου εκτός του ωραρίου του νοσοκομείου, αλλά και την απασχόληση σε μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους. Οι τελευταίοι φαίνεται να συγκεντρώνουν πλέον και τους εξειδικευμένους γιατρούς των κλινικών του ΕΣΥ, εκτός από τους πανεπιστημιακούς που ήδη είχαν συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα.
Χειρουργικές και παιδιατρικές ειδικότητες φαίνεται να προηγούνται στις σχετικές αιτήσεις για το ιδιωτικό έργο.
   Οι αιτήσεις που έγιναν αλλά και οι νέες αφορούν στην παράλληλη απασχόληση των νοσοκομειακών γιατρών στον ιδιωτικό τομέα για το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Με εξαίρεση την τωρινή φάση, που ουσιαστικά ενεργοποιείται η όλη διαδικασία, οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στις διοικητικές υπηρεσίες μόνο κάθε Δεκέμβριο και κάθε Μάιο (κατά το δεύτερο 15νθήμερο). Οι αιτήσεις του Δεκεμβρίου θα αφορούν την απασχόληση το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, ενώ του Μαΐου το δεύτερο εξάμηνο, αντίστοιχα. Στην προκειμένη περίπτωση, και κατά την υποβολή για πρώτη φορά αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους γιατρούς οι τωρινές αιτήσεις θα αφορούν το διάστημα μέχρι το τέλους του έτους.
    Η νομοθέτηση της απασχόλησης των γιατρών ΕΣΥ και εκτός νοσοκομείων θεωρείται από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας ως μία μεταρρύθμιση που θα ενισχύσει οικονομικά τους γιατρούς και θα αποτρέψει τη φυγή τους από το σύστημα υγείας. Ωστόσο, στη νοσοκομειακή κοινότητα πυροδότησε αντιδράσεις αφενός επί της ουσίας, ότι αλλοιώνει τον χαρακτήρα του ΕΣΥ, αφετέρου επί της διαδικασίας ελέγχου των γιατρών, ότι δηλαδή δεν διασφαλίζεται η λειτουργία του ΕΣΥ, του νοσοκομείου ή της κλινικής με τα διαθέσιμα ελεγκτικά μέσα.
Οι όροι των νοσοκομείων και ο έλεγχος των γιατρών 
– Η μη άσκηση κλινικού έργου σε ασθενείς που εξετάστηκαν στα τακτικά ιατρεία του Νοσοκομείου ή στο Κέντρο Υγείας και κάθε διασυνδεόμενη με αυτό Μονάδας Υγείας, από τον ίδιο ιατρό ή σε όσους ασθενείς βρίσκονται στην ενιαία λίστα χειρουργείου.
– Η μη διατάραξη, διαφοροποίηση ή παραβίαση της εύρυθμης ολοήμερης, πέραν του τακτικού ωραρίου, λειτουργίας του νοσοκομείου καθώς και της ομαλής κατάρτισης του προγράμματος εφημεριών ή της αντίστοιχης λειτουργίας του Κέντρου Υγείας σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
– Η μη διατάραξη, διαφοροποίηση ή παραβίαση του αριθμού των ανά κλινική χειρουργικών επεμβάσεων, του αριθμού των ιατρικών επισκέψεων, των διαγνωστικών και επεμβατικών πράξεων και των παρακλινικών εξετάσεων, κατά το εξάμηνο που προηγείται της υποβολής της αιτήσεως. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη: 
α) για τους ιατρούς του παθολογικού τομέα ο αριθμός των τακτικών ιατρείων που έχουν διενεργηθεί από το σύνολο των υπηρετούντων ιατρών της κλινικής/ή του Κέντρου Υγείας, 
β) για τους ιατρούς του χειρουργικού τομέα ο αριθμός και η βαρύτητα των χειρουργικών πράξεων στο σύνολο των ιατρών της κλινικής και γ) για τους ιατρούς του εργαστηριακού τομέα το σύνολό των πράξεων του τμήματος.
– Να μην τελεί ο αιτών υπό καθεστώς άδειας άνευ αποδοχών και οποιασδήποτε άλλης μορφής άδειας πλην της κανονικής.
– Να μην τελεί ο αιτών υπό καθεστώς αργίας ή αναστολής άσκησης καθηκόντων.
– Η κατ’ ελάχιστον διατήρηση των δεικτών παραγωγικότητας των κλινικών και τμημάτων του νοσοκομείου στα ποσοστά που καταγράφονται κατά το εξάμηνο που προηγείται της υποβολής της αιτήσεως, με μέγιστη επιτρεπόμενη απόκλιση 10%.
– Ο αιτών να μη συνεργάζεται με τις προμηθεύτριες εταιρείες των δημόσιων νοσοκομείων.
    Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια ελέγχων τήρησης των όρων είναι ο διοικητής ή πρόεδρος του νοσοκομείου, ο διοικητής της οικείας ΥΠΕ, οι κατά τόπον αρμόδιες περιφέρειες και Ιατρικοί σύλλογοι.
    Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ενδεχόμενες παραβάσεις συνεπάγονται άμεση ανάκληση της άδειας απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα και απαγόρευση υποβολής νέας αίτησης για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Σε περίπτωση πρώτης υποτροπής, η διάρκεια της απαγόρευσης εκτείνεται σε δύο έτη, ενώ με τη δεύτερη υποτροπή ο γιατρός του ΕΣΥ χάνει οριστικά το δικαίωμα να ασκεί ιδιωτικό έργο.
Αναδημοσίευση από https://www.ygeiamou.gr/

Ποιοι δικαιούνται συνταξιοδότηση: Οι τρέχουσες ρυθμίσεις

     Το συνταξιοδοτικό σύστημα αντιμετωπίζει πιέσεις λόγω της αύξησης στον αριθμό των αιτήσεων συνταξιοδότησης. Για το 2024, 11 κατηγορίες ασφαλισμένων έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από την αγορά εργασίας πριν από τη συμπλήρωση των γενικών ηλικιακών ορίων για τη λήψη πλήρους ή μειωμένης σύνταξης, με περίπου 100.000 άτομα να είναι δυνητικά δικαιούχοι. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των αιτήσεων θα ξεπεράσει τις 220.000, ασκώντας επιπλέον πίεση στον ΕΦΚΑ και στο ασφαλιστικό σύστημα.
    Οι ευνοϊκοί όροι συνταξιοδότησης πριν τα 62 έτη αφορούν κυρίως μητέρες ανηλίκων, εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, το δημόσιο και τα πρώην ειδικά ταμεία, καθώς και γυναίκες ασφαλισμένες στα Βαρέα και Ανθυγιεινά (ΒΑΕ), εφόσον έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης κατά τη διετία 2010-2012.
Ποιοι δικαιούνται συνταξιοδότηση: Οι τρέχουσες ρυθμίσεις
    Συγκεκριμένα, μητέρες που γεννήθηκαν το 1966 μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στα 60 έτη και 2 μήνες, εφόσον έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης (5.500 ένσημα στον ιδιωτικό τομέα, 25ετία στο δημόσιο) τη διετία 2010-2012. Επιπλέον, γυναίκες στα ΒΑΕ μπορούν να αποχωρήσουν σε ηλικία 55-57 ετών. Για τις γυναίκες που γεννήθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 1969, ισχύουν τα γενικά ηλικιακά όρια: συνταξιοδότηση στα 62 έτη με 40 χρόνια εργασίας ή στα 67 με 15-20 χρόνια ασφάλισης.
    Οι διάφορες κατηγορίες που μπορούν να αποχωρήσουν νωρίτερα από τα καθορισμένα γενικά ηλικιακά όρια των 62 και 67 ετών εντός του 2024 είναι διευκρινισμένες και καλύπτουν μια σειρά από διαφορετικές εργασιακές κατηγορίες και προϋποθέσεις.
    Οι κατηγορίες που μπορούν να αποσυρθούν από την εργασία πριν από τα καθιερωμένα ηλικιακά όρια των 62 και 67 ετών εντός του 2024 περιλαμβάνουν:
  1. Δημόσιο (35ετία, θεμελίωση το 2010): Ασφαλισμένοι με 35 έτη ασφάλισης και ηλικία 58 ετών έως την 31/12/2021 μπορούν να αποσυρθούν στα 61 έτη και 6 μήνες.
  2. Δημόσιο (36ετία, θεμελίωση το 2011): Ασφαλισμένοι με 36 έτη ασφάλισης και ηλικία 58 ετών έως την 31/12/2021 έχουν το ίδιο όριο ηλικίας.
  3. Δημόσιο (37ετία): Ασφαλισμένοι με 37 έτη ασφάλισης μέχρι την 31/12/2021 μπορούν να αποσυρθούν στα 61 έτη και 2 μήνες.
  4. Δημόσιο (Βαρέα, ΟΤΑ): Ασφαλισμένοι σε βαρέα εργασία μπορούν να αποσυρθούν στα 58 ή 60 έτη, ανάλογα με τα έτη ασφάλισης.
  5. Πρόωρες Συντάξεις Δημόσιο: Γυναίκες με 25ετία έως το 2012 μπορούν να αποσυρθούν από 55 έως 57 έτη.
  6. ΙΚΑ με 7.500 βαρέα ένσημα: Ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα αποσυρθούν στα 60 με μειωμένη ή στα 62 με πλήρη σύνταξη.
  7. ΙΚΑ με 3.600 βαρέα ένσημα: Δίνεται η δυνατότητα πλήρους συνταξιοδότησης στα 62 έτη.
  8. Γυναίκες στο ΙΚΑ με 3.600 βαρέα ένσημα: Μπορούν να αποσυρθούν από τα 55 έως τα 62 έτη.
  9. Δημόσιο, ΔΕΚΟ, Τράπεζες με 25ετία: Γονείς ανηλίκων μπορούν να αποσυρθούν στα 50, 52, ή 55 έτη.
  10. Τρίτεκνοι σε Δημόσιο, ΔΕΚΟ, Τράπεζες με 20ετία: Δικαιούνται συνταξιοδότησης χωρίς όριο ηλικίας.
  11. ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, Τράπεζες με 5.500 ένσημα και ανήλικο: Μητέρες και χήροι πατέρες μπορούν να αποσυρθούν με βάση το όριο ηλικίας του ν. 4336/2015.

Διάφορα Ενδιαφέροντα Δημοσιεύματα

     Στους συνδέσμους που σας κοινοποιούμε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τον χώρο μας και όχι μόνον:
  1. https://www.skaipatras.gr/2024/08/30/patra-anastatosi-sto-nosokomeio-agios-andreas-apo-kapnoys-amesi-epemvasi-tis-pyrosvestikis-foto/
  2. https://alphapatras.gr/2024/08/patra-west-greece/ypourgeio-ygeias-aftoi-einai-neoi-ypodioikites-stis-epta-ype-dentsikas-kai-stasinopoulos-stin-6i/  
  3. https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/443894_opoy-paei-ton-stolizoyn-binteo
  4. https://epirusgate.gr/epesan-kato-kai-apo-ti-voulgaria-oi-misthoi-stin-ellada/.
  5. https://www.enikonomia.gr/economy/deite-pos-boreite-na-vgeite-se-syntax/572548/.