Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

ΑΔΕΔΥ: Απαιτούμε την άμεση ανάκλησή του και την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιοριζόμενων συναδέλφων βάση του άρθρου 40 του ν. 3528/2007 - Επιστολή στό Υπ Εσωτερικών – Απαράδεκτο και αυθαίρετο έγγραφο του ΥΠΕΣ

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. απαιτεί την άμεση ανάκληση του απαράδεκτου, αβάσιμου και αυθαίρετου εγγράφου της Δ/νσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΥΠΕΣ με αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.24.10/629/13517/21-3-2022 προς το Γ.Ν. Καβάλας, που χωρίς καμία νομική βάση και έρεισμα, αυθαίρετα ανατρέπει το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως προς τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων.

     Ειδικότερα ενώ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας αναφέρει ρητά στο άρθρο 40, μεταξύ άλλων : «Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων. Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για το διορισμό», το ανωτέρω έγγραφο χωρίς καμία νομική βάση αυθαίρετα αναφέρει ότι «…εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση υπαλλήλου πραγματοποιείται, όταν συντρέχουν σωρευτικά για τον υπάλληλο οι εξής προϋποθέσεις: α) δεν έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή, β) δεν υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα και γ) δεν υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης και συνεπώς οι υπάλληλοι για τους οποίους δεν υφίσταται έκθεση αξιολόγησης ανεξαρτήτως υπαιτιότητας τους δεν δύναται να μονιμοποιηθούν
   Πραγματικά απορούμε πώς η παραπάνω παράγραφος του άρθρου 40 ερμηνεύεται ως προϋπόθεση ύπαρξης αξιολόγησης καθώς προκύπτει σαφώς ότι  η μονιμοποίηση του δόκιμου υπαλλήλου επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η αξιολόγησή του και ότι η μη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης για τον δόκιμο υπάλληλο, δεν αποτελεί επ’ουδενί κώλυμα στην αυτοδίκαιη μονιμοποίησή του.
    Το ανωτέρω συμπέρασμα επιβεβαιώνει και το από 24-2-2023 Γνωμοδοτικό Σημείωμα της Νομικής Συμβούλου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (αποστέλλεται συνημμένα) αναφορικά με ζητήματα που σχετίζονται με την προκηρυγμένη «απεργία-αποχή» από τις διαδικασίες της «στοχοθεσίας – αξιολόγησης» του ν. 4940/2022, το οποίο επικαλείται σχετική νομολογία του ΝΣΚ.
     Ακόμη περαιτέρω το ανωτέρω έγγραφο του ΥΠΕΣ ενώ αναγνωρίζει ότι «Οι άδειες που έχει λάβει η υπάλληλος αποτελούν χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, οπότε και θα ληφθεί υπόψη το χρονικό διάστημα απουσίας βάσει των αδειών αυτών στην απαιτούμενη διετία της δόκιμης περιόδου» πάλι αυθαίρετα καταλήγει ότι «δεν στοιχειοθετούν εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων» και ότι ο υπάλληλο θα πρέπει να υπηρετήσει πρόσθετο χρόνο προκειμένου να είναι δυνατή η αξιολόγησή και να οριστικοποιηθεί η έκθεση !!! γεγονός που επίσης δεν προκύπτει από το Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα.
     Πρόκειται για μια αυθαίρετη ερμηνεία ενός υπηρεσιακού παράγοντα που φτάνει στα όρια της διαστρέβλωσης και της ανατροπής των διατάξεων του ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α΄26/9.2.2007) για την Κύρωση του Κώδικα Κατάσταση Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.
Απαιτούμε:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου