ΣΗΜΕΡΑ η ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ για το ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

 Καλάβρυτα: Οι Έμποροι μαζικά στην κινητοποίηση για το Νοσοκομείο – Αντίθετοι σε συγχώνευση ή υποβάθμιση
   Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαβρύτων σε ανακοίνωσή του, εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση σε κάθε σχέδιο που προβλέπει τη συγχώνευση ή υποβάθμιση του Νοσοκομείου Καλαβρύτων, επισημαίνοντας:
   “Η λειτουργία ενός πλήρως στελεχωμένου και αυτόνομου Νοσοκομείου είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια, την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα της περιοχής μας.
    Τα Καλάβρυτα αποτελούν έναν ορεινό και τουριστικό προορισμό με σημαντικό αριθμό μόνιμων κατοίκων, χιλιάδες επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και πλήθος δραστηριοτήτων — από το Χιονοδρομικό Κέντρο έως τις πολιτιστικές και αγροτικές μας υποδομές.
    Η οποιαδήποτε αποδυνάμωση του Νοσοκομείου θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δημόσια υγεία, αλλά και την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου μας.
Απαιτούμε:
1. Τη διασφάλιση της αυτόνομης λειτουργίας του Νοσοκομείου Καλαβρύτων.
2. Την ενίσχυσή του με ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό.
3. Την ουσιαστική χρηματοδότηση για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών του.
    Καλούμε όλους τους επαγγελματίες, κατοίκους και φορείς της περιοχής να στηρίξουν μαζικά την κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025, στις 12:30 μ.μ. στο Νοσοκομείο Καλαβρύτων, για να υπερασπιστούμε το αυτονόητο δικαίωμα όλων μας σε ποιοτική και προσβάσιμη δημόσια υγεία.
                     Η υγεία είναι υπόθεση όλων μας.
   Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαβρύτων θα σταθεί στο πλευρό κάθε προσπάθειας για τη διατήρηση και ενίσχυση του Νοσοκομείου μας”
Αναδημοσίευση από https://www.skaipatras.gr/

ΕΕ: Στην κορυφή της επιβάρυνσης νοικοκυριών η Ελλάδα στην Υγεία

    Τεράστιες ανισότητες μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ όσον αφορά στην επιβάρυνση των νοικοκυριών από δαπάνες υγείας αποκαλύπτουν τα νέα στοιχεία της Eurostat. Για πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών οι Έλληνες βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη (34,3%), όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη δεν ξεπερνά το 14,6%.
    Σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Βουλγαρία τα νοικοκυριά δεν έχουν ιδιαίτερη προστασία απέναντι στις «καταστροφικές» δαπάνες υγείας
     Στο σύνολο της ΕΕ, κατά μέσο όρο οι εισφορές υποχρεωτικής ασφάλισης καλύπτουν το 51% των δαπανών υγείας, ενώ κατά 30% καλύπτεται από τις κυβερνήσεις, αφήνοντας τα νοικοκυριά εκτεθειμένα σε άμεσες ιδιωτικές πληρωμές που συχνά επιβαρύνουν δραματικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό («out of pocket»). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα φτωχότερα νοικοκυριά να αποφεύγουν ή να αναβάλλουν τις επισκέψεις στον γιατρό για τις καθιερωμένες εξετάσεις ή όταν προκύπτει ένα πρόβλημα υγείας που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση.
    Το 2024, για παράδειγμα, πάνω από ένας στους πέντε πολίτες (21,9%) άνω των 16 ετών που χρειάστηκε ιατρικές εξετάσεις ή θεραπεία, δήλωσε ότι δεν τις έκανε λόγω οικονομικής αδυναμίας, μεγάλης αναμονής ή απόστασης από τους παρόχους υγείας. Τις επισημάνσεις της Eurostat για την Ελλάδα επιβεβαιώνει και η πρόσφατη έρευνα (2008 -2025) των καθηγητών Μιχάλη Χλέτσου και Χαράλαμπου Οικονόμου για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, όπου γίνεται λόγος για «υγειονομική φτωχοποίηση» του πληθυσμού.
    Σύμφωνα με αυτήν, το 2023 το 3% των νοικοκυριών ήταν εξαθλιωμένα ή περαιτέρω φτωχοποιημένα έπειτα από πληρωμές από την τσέπη τους, ενώ καταστροφικές δαπάνες υγείας (40% του εισοδήματος αφαιρουμένων των δαπανών διαβίωσης) αντιμετώπισε το 10% των νοικοκυριών έναντι 7% το 2008, οι οποίες αφορούσαν κυρίως φάρμακα και ιατρική περίθαλψη εξωτερικών ασθενών. Αυτό σημαίνει ότι τα νοικοκυριά είτε βρέθηκαν σε δυσχέρεια κάλυψης βασικών αναγκών είτε αναγκάστηκαν να ξοδέψουν αποταμιεύσεις, να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία ή να δανειστούν.
Δαπάνες υγείας: Διευρυμένη ψαλίδα στην ΕΕ
    Όπως φαίνεται στη λίστα με τις 34 χώρες-μέλη της ΕΕ που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα της Eurostat για τις άμεσες ιδιωτικές πληρωμές υγείας, η ψαλίδα είναι εντυπωσιακά διευρυμένη: Από το 8,5% του Λουξεμβούργου, το ποσοστό εκτινάσσεται στο 35,5% της Βουλγαρίας η οποία βρίσκεται στην κορυφή.
    Στη δεύτερη και τρίτη θέση αντιστοίχως κατατάσσονται η Λετονία (35,1%) και η Ελλάδα (34,3%). Ακολουθούν η Σερβία (32,1%), η Λιθουανία (31,4%) και η Βοσνία-Ερζεγοβίνη (31%), όλα κράτη της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης.
    Σύμφωνα με τον δρα Τζόζεφ Πίσκοπο, οικονομολόγο στο υπουργείο Υγείας της Μάλτας, σε αυτές τις χώρες οι άμεσες ιδιωτικές πληρωμές είναι συνήθως υψηλότερες σε σχέση με τις συνολικές δαπάνες. Από την άλλη, «οι ισχυρότερες οικονομίες μπορούν να διαθέσουν περισσότερους πόρους στα συστήματα υγείας τους και, κατά συνέπεια, να πετύχουν χαμηλότερα επίπεδα ιδιωτικών δαπανών», αναφέρει ο ίδιος στο Euronews Health,
    Στον αντίποδα, οι χαμηλότερες επιβαρύνσεις των νοικοκυριών εντοπίζονται μετά το Λουξεμβούργο (8,5%), στη Γαλλία (8,9%), στην Κροατία (9,4%), στην Ιρλανδία (10,6%) και στη Γερμανία (10,7%).
    Ανάμεσα στις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές οικονομίες, η Ιταλία έχει το υψηλότερο ποσοστό (22,3%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (20,9%). Η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις αυτής της ομάδας, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο, με 15,9% (δεδομένα 2019) βρίσκεται λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
    Χαμηλά παραμένουν τα ποσοστά και στις σκανδιναβικές χώρες: Σουηδία (13,4%), Δανία (13,9%), Νορβηγία (14,1%), Φινλανδία (16,1%), με την τελευταία να είναι η μόνη που βρίσκεται λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ο βασικός παράγοντας για τις αποκλίσεις μεταξύ των χωρών
    Ένας από τους βασικότερους λόγους για τις τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών είναι οι εθνικές πολιτικές ασφάλισης υγείας, οι οποίες «καθορίζουν ποιος καλύπτεται, ποιες υπηρεσίες καλύπτονται και πόσο από το κόστος καλύπτεται» εξηγεί ο καθηγητής Τζόναθαν Σάιλους από το London School of Economics.
    Και προσθέτει: «Σε πολλές από τις χώρες με τη χειρότερη επίδοση, όπως η Βουλγαρία, όσοι δεν πληρώνουν τις κοινωνικές τους εισφορές αποκλείονται από τη δημόσια κάλυψη, με αποτέλεσμα κάθε ανάγκη υγείας να την πληρώνουν εξ ολοκλήρου από την τσέπη τους».
     Από την άλλη, στις χώρες με ευρύ δημόσιο ή κοινωνικό σύστημα ασφάλισης υγείας τα ποσοστά ιδιωτικών πληρωμών είναι χαμηλότερα, σημειώνει ο Πασκάλ Γκαρέλ, διευθύνων σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Νοσοκομείων και Υγειονομικής Περίθαλψης (HOPE). Αυτά τα συστήματα, όπως λέει, συνήθως προσφέρουν πλήρη πακέτα παροχών – νοσοκομειακή περίθαλψη, υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας και συνταγογραφούμενα φάρμακα-, οι συμμετοχές στις βασικές υπηρεσίες είναι χαμηλές ή μηδενικές, ενώ η προστασία ευάλωτων ομάδων είναι υψηλή.
    Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιεας προσέγγισης είναι η Γαλλία, η Γερμανία και η Σουηδία.
     Αντιθέτως, χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ελλάδα διαθέτουν περιορισμένα πακέτα παροχών, με ελλιπή κάλυψη σε φάρμακα εκτός νοσοκομείων (που παρέχονται από τα φαρμακεία), σε οδοντιατρική φροντίδα και διαγνωστικές εξετάσεις, ενώ χαρακτηρίζονται από ασθενέστερη προστασία απέναντι στις «καταστροφικές» δαπάνες υγείας που μπορούν να οδηγήσουν σε οικονομική εξάντληση τα νοικοκυριά.
Τι πληρώνουμε από την τσέπη μας τον χρόνο
    Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2023 (ή το πλησιέστερο διαθέσιμο έτος), ο μέσος πολίτης της ΕΕ πλήρωσε 542 ευρώ ετησίως από την τσέπη του για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Οι δαπάνες μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών κυμαίνονται από 116 ευρώ στη Μολδαβία έως 2.396 ευρώ στην Ελβετία.
    Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, το εύρος είναι εξίσου μεγάλο: Από 136 ευρώ στην Κροατία έως 1.176 ευρώ στο Βέλγιο. Οι πολίτες της Νορβηγίας καταβάλλουν επίσης πάνω από 1.000 ευρώ ετησίως (1.158 ευρώ).
     Όπως λέει ο Γκαρέλ, «οι πλουσιότερες χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης επενδύουν περισσότερο στην ιατρική υψηλής τεχνολογίας, γεγονός που αυξάνει τις κατά κεφαλήν δαπάνες». Ωστόσο, το γεγονός ότι οι πολίτες στη Μολδαβία, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη (206 ευρώ), στη Ρουμανία (223 ευρώ), στην Πολωνία (232 ευρώ) και στη Σερβία (293 ευρώ) πληρώνουν λιγότερα από 300 ευρώ τον χρόνο, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη καλύτερη πρόσβαση. Συχνά υποδηλώνει υποχρηματοδότηση των συστημάτων υγείας και περιορισμένη χρήση υπηρεσιών.
     Συγκρίνοντας τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές οικονομίες, φαίνεται ότι οι Γάλλοι πολίτες πληρώνουν τα λιγότερα από την τσέπη τους, μόλις 410 ευρώ ετησίως – κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Αντιθέτως, η Ιταλία βρίσκεται ψηλά στη λίστα με 718 ευρώ, η Γερμανία πιο κάτω με 652 ευρώ, το Ηνωμένο Βασίλειο με 609 ευρώ (δεδομένα 2019) και η Ισπανία με 596 ευρώ.
    Οι δημογραφικοί και επιδημιολογικοί παράγοντες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των επιπέδων δαπανών, εξηγεί ο Γκαρέλ. Για παράδειγμα, οι χώρες με γηράσκοντες πληθυσμούς, όπως η Ιταλία και η Γερμανία, καθώς και με υψηλότερη συχνότητα καταγραφής χρόνιων παθήσεων, εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση για ιατρική και μακροχρόνια φροντίδα.
     Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως δείχνουν οι πίνακες της Eurostat, οι αποκλίσεις μειώνονται όταν οι δαπάνες μετρώνται σε μονάδες αγοραστικής δύναμης (PPS). Βάσει αυτων των όρων, οι ετήσιες πληρωμές των νοικοκυριών κυμαίνονται από 191 στην Κροατία έως 1.304 στην Ελβετία, ενώ η κατάταξη αλλάζει σημαντικά: στη Βουλγαρία, για παράδειγμα, το ποσό αντιστοιχεί σε 740 PPS αντί για 413 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα από 623 (κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο) ανεβαίνει στα 752 PPS.
    Τα στοιχεία της Eurostat αποτελούν μια ακόμα επιβεβαίωση των ανισοτήτων που υπάρχουν στην Ευρώπη όσον αφορά στις παροχές υγείας. Την ώρα που οι πλουσιότερες χώρες δείχνουν να έχουν καταφέρει να θωρακίσουν τους πολίτες τους, εκατομμύρια νοικοκυριά στη Νότια και Ανατολική Ευρώπη εξακολουθούν να επιβαρύνονται δυσανάλογα.
     Όσον αφορά στην Ελλάδα, η επιστημονική ομάδα που προχώρησε στην έρευνα για τον ΠΟΥ προτείνει σαφείς τρόπους που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την οικονομική προστασία του πληθυσμού. Μεταξύ αυτών είναι η επέκταση των παροχών του ΕΟΠΥΥ σε όλους τους κατοίκους, π.χ. και σε όσους εξαρτώνται από τις δημόσιες δομές για την περίθαλψή τους, αλλά και προσεκτική κατανομή του κρατικού προϋπολογισμού με στόχο τη μείωση των οικονομικών δυσκολιών και των ανεκπλήρωτων αναγκών των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα.
Αναδημοσίευση από https://dete.gr/

Τα νέα όρια ηλικίας και τα «παράθυρα» εξόδου στη σύνταξη το 2025–2026. Τι αλλάζει για Δημόσιο, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΔΕΚΟ.

  Χιλιάδες ασφαλισμένοι αναζητούν τρόπους να «κλειδώσουν» σύνταξη το 2025 και το 2026, πριν εφαρμοστούν τυχόν νέες αλλαγές στο ασφαλιστικό.
   Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης παραμένουν σταθερά, ωστόσο υπάρχουν ακόμη “παράθυρα εξόδου” που επιτρέπουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων να αποχωρήσουν νωρίτερα, με πλήρη ή μειωμένη σύνταξη.
Ποιοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης έως το 2026
    Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, όσοι είχαν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης έως 31 Δεκεμβρίου 2021, διατηρούν το δικαίωμα χωρίς αλλαγές, ανεξάρτητα από το πότε θα υποβάλουν αίτηση.
    Αυτό σημαίνει ότι παλαιοί ασφαλισμένοι (πριν το 1993) μπορούν ακόμη να αποχωρήσουν με μεταβατικά όρια ηλικίας, εφόσον έχουν τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης.
Δημόσιο: Έξοδος με 25ετία και 35ετία
    Στο Δημόσιο, ισχύουν ακόμη ευνοϊκές διατάξεις για όσους συμπλήρωσαν 25ετία έως το 2010, 2011 ή 2012:
  • 25ετία το 2010 → πλήρης σύνταξη στα 60 ή μειωμένη στα 55.
  • 25ετία το 2011 → πλήρης στα 61 ή μειωμένη στα 56.
  • 25ετία το 2012 → πλήρης στα 62 ή μειωμένη στα 57.
     Όσοι έχουν 35ετία έως το 2021, μπορούν να αποχωρήσουν στα 61 έτη, εφόσον συμπληρώνουν 36–37 έτη ασφάλισης έως τη στιγμή της αίτησης.
ΙΚΑ: «Παράθυρα» για μητέρες και παλαιούς ασφαλισμένους
     Στο ΙΚΑ, υπάρχουν ακόμη “παράθυρα” για μητέρες με ανήλικο παιδί που είχαν 5.500 ένσημα έως το 2012:
  • Θεμελίωση το 2010 → πλήρης στα 60, μειωμένη στα 55.
  • Θεμελίωση το 2011 → πλήρης στα 61, μειωμένη στα 56.
  • Θεμελίωση το 2012 → πλήρης στα 63, μειωμένη στα 58.
    Αντίστοιχα, παλαιοί ασφαλισμένοι με 10.500 ένσημα έως το 2012 μπορούν να αποχωρήσουν στα 61–62 με πλήρη σύνταξη.
ΟΑΕΕ – Ελεύθεροι επαγγελματίες
   Οι επαγγελματίες που ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ χρειάζονται 40 έτη ασφάλισης και ηλικία 62 ετών για πλήρη σύνταξη ή 67 ετών για σύνταξη με λιγότερα έτη.
    Ωστόσο, όσοι είχαν συμπληρώσει 35ετία έως το 2012, μπορούν να αποχωρήσουν νωρίτερα, εφόσον συμπληρώσουν 40 έτη συνολικά.
ΔΕΚΟ – Τράπεζες
     Για ασφαλισμένους σε ΔΕΚΟ και Τράπεζες, ισχύουν αντίστοιχα «παράθυρα» για γυναίκες με ανήλικο τέκνο και άνδρες με 25ετία έως το 2012.
    Σε αρκετές περιπτώσεις, οι εργαζόμενοι αυτοί μπορούν να αποχωρήσουν πριν τα 60, ειδικά αν έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα ως το 2010.
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν
   Οι μεγάλοι «κερδισμένοι» είναι όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα έως το 2021, καθώς μπορούν να αποχωρήσουν μεταβατικά χωρίς να περιμένουν τα 62 ή τα 67.
    Αντίθετα, όσοι δεν είχαν προλάβει, θα πρέπει να συμπληρώσουν 40 έτη ασφάλισης για πλήρη σύνταξη στα 62 ή να περιμένουν το 67ο έτος για σύνταξη με 15ετία.
Τι να προσέξουν οι ασφαλισμένοι
  • Οι πλασματικοί χρόνοι ασφάλισης (στρατός, παιδιά, σπουδές) μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν για θεμελίωση ή κατοχύρωση.
  • Η θεμελίωση δικαιώματος “κλειδώνει” το όριο ηλικίας της χρονιάς που γίνεται.
  • Όσοι θεμελιώνουν έως το 2026, δεν επηρεάζονται από ενδεχόμενες μελλοντικές αυξήσεις στα όρια ηλικίας.
     Τα “παράθυρα εξόδου” στη σύνταξη δεν έχουν κλείσει πλήρως — αρκεί ο ασφαλισμένος να γνωρίζει τι έτη έχει, πότε θεμελίωσε δικαίωμα και αν τον συμφέρει πλήρης ή μειωμένη έξοδος.
    Οι ειδικοί συστήνουν να γίνει έλεγχος χρόνου ασφάλισης μέσα στο 2025, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις και απώλειες δικαιωμάτων.
Video Player is loading.
Current Time 0:01
Duration 0:01
Loaded: 100.00%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
      ΠΗΓΗ: workenter.gr

      Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025

      "Το καλύτερο ΕΣΥ"......Λεφτά Υπάρχουν για Όλα εκτός από Γιατρούς, Νοσηλευτικό και Υγειονομικό Προσωπικό.

      ✅Ξοδεύουν δις ευρώ με Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση, οι Δωρητές Ενισχύουν το ΕΣΥ με σημαντικές δωρεές και η Κυβέρνηση, που μοναδική της υποχρέωση είναι να στελεχώσει τις ανακαινισμένες και τις νέες δομές, εξαντλείται σε φωτογραφίες και κόβει κορδέλες. 
      ✅Πώς γίνεται να έχουμε το Καλύτερο ΕΣΥ και στην Βουλή να νομοθετούν διατάξεις, που μειώνουν τα προσόντα πρόσληψης σε κρίσιμες υπηρεσίες.
      ✅Πώς γίνεται σε όλο τον κόσμο να έχει λήξει η Πανδημία του COVID 19 και στην Χώρα με "το καλύτερο ΕΣΥ", να παρατείνουν τις έκτακτες διατάξεις, για να συνεχιστεί η παράκαμψη κάθε ελέγχου με  απευθείας αναθέσεις και να Μισθοδοτούνται 11.000 άτομα, χωρίς να γνωρίζει κανείς, πού και με ποιες προϋποθέσεις εργάζονται.
      ✅Πρώτα βάφτισαν ως Προσωπικό Γιατρό τους ανειδίκευτους Αγροτικούς Γιατρούς.
      ✅Στην συνέχεια μειώθηκαν τα προσόντα των πληρωμάτων των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ 
      ✅Τώρα επιτρέπουν :
      Στις ιδιωτικές μονάδες ημερήσιας νοσηλείας (που λειτουργούν εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης!!!!!) να χειρουργούν με Γενική Αναισθησία, όταν οι Αναισθησιολόγοι, είναι δυσεύρετοι ακόμα και σε μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής.
      ✅Σε Μονάδες Τεχνητού Νεφρού να προσλαμβάνουν επιμελητές β χωρίς ειδίκευση, σε θέσεις Νεφρολόγων.
      ✅Σε Ιδιωτικές Κλινικές να (παρακάμπτουν τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας), αυξάνουν την δύναμη τους, "μεταφέροντας" κλίνες", από κλινικές που έκλεισαν, γιατί δεν είχαν τις προϋποθέσεις λειτουργίας.
      ✅Το αδιανόητο
      Το 2023 έθεσαν ως όρο οι δομές ανακουφιστικής φροντίδας, σε 5 χρόνια να προσαρμοστούν στις σύγχρονες προδιαγραφές που θεσπίστηκαν.
      ✅Τώρα (δύο χρόνια μετά) τους νομιμοποιούν χωρίς έλεγχο, εφόσον λειτουργούν 5 χρόνια.
      ✅Ταυτόχρονα την ώρα που ισχυρίζονται ότι δεν επαρκούν τα χρήματα για να αυξηθούν οι μισθοί των γιατρών και των Νοσηλευτών:
      🔷Στήνουν υδροκέφαλους οργανισμούς για τις προμήθειες διπλασιάζοντας τις Γενικές Διευθύνσεις και τα τμήματα τους και αυξάνουν τους ειδικούς συνεργάτες.
      🔷Αφού διόρισαν τις Διοικήσεις στις ΥΠΕ και τα Νοσοκομεία και μιλούν  για αξιολόγηση, τώρα θυμήθηκαν ύστερα από 6 χρόνια να αλλάξουν τα κριτήρια αξιολόγησης!!! 
      ✅Η Υγεία είναι το μεγαλύτερο μετά την ακρίβεια πρόβλημα στην Ελλάδα, όμως αυτό που συχνά "ξεχνάμε" είναι ότι η φτώχεια και η ανέχεια, επιδεινώνει την κατάσταση της υγείας και  η επιδείνωση της υγείας μπορεί να καταστρέψει οικονομικά μια οικογένεια.
      ✅Με 1 στους 3 Φτωχούς, να αντιμετωπίζουν καταστροφικές δαπάνες υγείας η Ελλάδα είναι στην κορυφή των ανισοτήτων.
      ✅Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πληρώνουν τις υψηλότερες ιδιωτικές δαπάνες υγείας στην Ευρώπη (39,1% του συνόλου) και  ταυτόχρονα καταβάλουν και υψηλές εισφορές υγείας.
      ✅Κύρια αιτία για τις  καταστροφικές δαπάνες είναι η Υψηλή Συμμετοχή στα Φάρμακα ( 49% από 20% το 2010) και οι τεράστιες Ιδιωτικές Δαπάνες για Νοσηλευτική Φροντίδα (33% από 18%το 2010) πάνω από 3 δις ευρώ σήμερα.
      ✅Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση πρέπει να φύγουν και να υπάρξει μιά άλλη κυβέρνηση, ξανά μια Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που θα αναλάβει (όπως το έπραξε το 1993 και το 2009 ) να αναγεννήσει το ΕΣΥ και να αμβλυνθούν οι  Ανισότητες, με Ποιοτικές Δημόσιες, Δωρεάν Υπηρεσίες για όλους.
      #ΥγείαγιαΌλους

      ΠΟΕΔΗΝ: Καταγγελία για απαγόρευση ελεύθερης έκφρασης των εργαζομένων της 2ηςΥΠΕ.

       ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΦΙΜΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 2Η ΥΠΕ
        Απίστευτο έγγραφο του Διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας που παρέχει οδηγίες – εντολές σε εργαζόμενους και Επιστημονικά Υπευθύνους των Μονάδων Υγείας της 2ης ΥΠΕ να μην συνομιλούν, να μην παρέχουν πληροφορίες σε δημοσιογράφους χωρίς την έγκρισή του.
        Μετά την κατακραυγή εκδόθηκε από την 2η ΥΠΕ διευκρινιστικό Δελτίο Τύπου υπαναχώρησης που η απαγόρευση αφορά μόνο τους Επιστημονικά Υπεύθυνους.
           Καλούμε τους συνδικαλιστικούς φορείς να μην διστάζουν να αναδεικνύουν τα προβλήματα των Υγειονομικών Μονάδων.
        Δεν δεχόμαστε υποδείξεις, καταστρατήγηση της ελευθερίας έκφρασης και λόγου. Η Διοίκηση της 2ης ΥΠΕ αντί να εγκαλεί τους εργαζόμενους που αναδεικνύουν τα σοβαρά προβλήματα, καλό είναι να επιλύει τα προβλήματα των Υγειονομικών Μονάδων.
           Από την ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της  ΠΟΕΔΗΝ