Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Κουίζ για τούς; Διοικούντες..,....Σε ποιούς τομείς πιστεύετε ότι πέτυχαν οι σημερινοί Διοικούντες του Γ.Ν ΠΑΤΡΩΝ;

       Με δεδομένη την επικείμενη αλλαγή των Διοικήσεων των Νοσοκομείων, όπου και θα κριθούν για την πορεία τους τα γαλάζια παιδιά των Διοικήσεων, σε ότι αφορά τούς Διοικούντες του Νοσοκομείου μας, εμείς πιστεύουμε   ότι αυτοί τα πήγαν πολύ καλά σε δύο τομείς:
    I.  Στις διώξεις Συναδέλφων και ιδιαιτέρως  Προϊσταμένων  και 
  II.  Στην τακτοποίηση και εξυπηρέτηση ημετέρων
         με λίγα λόγια 
στην εγκαθίδρυση της ΔΕΞΙΑΣ στο Νοσοκομείο και όχι στην ομαλή και σωστή λειτουργία του Νοσοκομείου...... 
               και δυστυχώς όλα αυτά 
με την ανοχή την σιωπή και την στήριξη  της πλειοψηφίας του Σωματείου μας, αυτής που διαμορφώθηκε με την ετερόκλητη συμμαχία, ΝΥΣΤΕΡΙ - Δ(ΑΚΕ),  που ποτέ δεν τούς εναντιώθηκε και  ούτε πρόκειται.

ΕΣΥ: Ιδιωτικό ιατρείο θα μπορούν να έχουν πλέον οι γιατροί του Δημοσίου – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση

 Ελευθέρας στους γιατρούς του ΕΣΥ να ασκούν ιδιωτικό έργο δίνει το υπουργείο υγείας, σύμφωνα με ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με τίτλο «Δράσεις δημόσιας Υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας» που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση. Με το ίδιο νομοσχέδιο δίνεται το «πράσινο φως» για εμβολιασμούς κορωνοϊού στα φαρμακεία, έναντι 5 ευρώ από τους πολίτες, ενώ προβλέπονται επιπλέον χρεώσεις 1 και 3 ευρώ για διαγνωστικές εξετάσεις.
Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, είχε προαναγγείλει ότι θα ενεργοποιήσει το «νόμο Γκάγκα», σύμφωνα με τον οποίο για πρώτη φορά από την ίδρυση του ΕΣΥ προβλέπεται άρση απαγόρευσης της παράλληλης απασχόλησης γιατρών των δημόσιων νοσοκομείων.
    Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, «οι ιατροί του ΕΣΥ δύνανται να διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο, να παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες με οποιαδήποτε σχέση, συμπεριλαμβανόμενης και αυτής του συμβούλου ή εμπειρογνώμονος/τεχνικού συμβούλου και για θέματα εκπαίδευσης/επιμόρφωσης/εποπτείας των επαγγελματιών υγείας, οργάνωσης διαλέξεων και επιστημονικών εκδηλώσεων, συγγραφής επιστημονικών άρθρων, ιατρικών ενημερώσεων υγείας για νοσολογικές οντότητες, σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό διαγνωστικό ή θεραπευτικό εργαστήριο ή φαρμακευτικές επιχειρήσεις, ή εταιρείες ιατροτεχνολογικών προϊόντων και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις που παρέχουν ή καλύπτουν υπηρεσίες υγείας υπό την προϋπόθεση χορήγησης σε αυτούς σχετικής άδειας».
   Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υγείας: «Στις 4 Ιανουαρίου ορκίστηκα Υπουργός Υγείας για δεύτερη φορά. Στις 7 Μαρτίου, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το πρώτο μας ερανιστικό νομοσχέδιο για να λύσουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα χρόνια προβλήματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Ως σημαντικότερο από όλα ξεχωρίζω τη διεύρυνση της δυνατότητας των ιατρών να ασκούν ιδιωτικό έργο αξιοποιώντας την κλινική εμπειρία τους, έτσι ώστε να δώσουμε περαιτέρω κίνητρα για να γίνει ελκυστικότερη η θέση του γιατρού στο ΕΣΥ όπως επίσης και η λύση των όποιων ζητημάτων δημιουργούνται από τη λειτουργεία των απογευματινών χειρουργείων. Κατά τα λοιπά, υπάρχουν πολλές διατάξεις που στο σύνολο τους θα βοηθήσουν πάρα πολύ τη λειτουργία του συστήματος. Είμαι περήφανος που κινηθήκαμε με αστραπιαία ταχύτητα».
Εμβολιασμοί στα φαρμακεία, επιβαρύνσεις για διαγνωστικές εξετάσεις
   Στο ίδιο νομοσχέδιο, με το άρθρο 24 θεσμοθετείται χρέωση 1 ευρώ και 3 ευρώ στους πολίτες για διενεργούμενες εξετάσεις που γίνονται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και κλινικοεργαστηριακούς γιατρούς. Ήταν ένα αίτημα των εκπροσώπων των διαγνωστικών κέντρων ώστε να πάρουν μια «ανάσα» από το υπέρογκο clawback.
    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, κατά αναλογία της χρέωσης του ασθενούς με ένα ευρώ στα φαρμακεία για την εκτέλεση συνταγών, οι δικαιούχοι περίθαλψης του ΕΟΠΥΥ θα καταβάλλουν από την 1η Απριλίου στα συμβεβλημένα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και στους κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς 1 ευρώ ανά παραπεμπτικό για την εκτέλεση διαγνωστικών εξετάσεων βιολογικών υλικών και 3 ευρώ ανά παραπεμπτικό για την εκτέλεση απεικονιστικών ελέγχων.
    Επιπλέον, με το άρθρο 48 προωθείται ο εμβολιασμός έναντι τη Covid-19 στα ιδιωτικά φαρμακεία, στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Ο πιστοποιημένος αδειούχος φαρμακοποιός μπορεί να διενεργεί στο χώρο του φαρμακείου εποχικό εμβολιασμό και χορήγηση αντιτετανικού ορού στους πολίτες, αλλά και «να προβαίνει στη διενέργεια του συνόλου των εμβολίων σε ενηλίκους που αναφέρονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων, καθώς και στη διενέργεια του εμβολίου κατά του κορονοϊού SARS – CoV – 2, το οποίο συνταγογραφείται από ιατρούς».
    Η διάταξη προβλέπει πως για κάθε διενεργούμενο στο φαρμακείο εμβολιασμό κατά του κορονοϊού SARS – CoV – 2, ανεξαρτήτως τύπου εμβολίου, καθορίζεται αποζημίωση του αδειούχου φαρμακοποιού με ποσό 5 ευρώ, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ.
     Από αυτή τη διαδικασία εξαιρούνται ανοσοκατασταλμένοι ασθενείς για τα εμβόλια ζώντων εξασθενημένων ιών και των εγκύων για όλα τα εμβόλια πλην του εμβολίου της γρίπης.
Αναδημοσίευση από  το pelop.gr

Σύνταξη: Αυτές είναι οι 10 + 1 κατηγορίες που βγαίνουν πριν τα 62

     Φέτος, ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων έχουν τη δυνατότητα να βγουν στη σύνταξη έως και 7 χρόνια πριν την καθιερωμένη ηλικία συνταξιοδότησης των 62 ετών, δηλαδή από τα 55 ετών.
    Ενώ η πλειοψηφία όσων έχουν δικαιώματα από τη μεταβατική περίοδο 2015 – 2021 προσεγγίζει τα 62 έτη, δηλαδή τα 61 και 2 ή 6 μήνες.
    Περίπου 90.000 ασφαλισμένοι έχουν την ευκαιρία να αποσυρθούν νωρίτερα από την κανονική ηλικία συνταξιοδότησης με πλήρη ή μειωμένη σύνταξη και φέτος. Το έτος 2024 αναμένεται να φέρει ένα μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων, καθώς πολλοί ασφαλισμένοι θα επιδιώξουν να εκμεταλλευτούν τα ήδη κατοχυρωμένα όρια ηλικίας για συνταξιοδότηση, ενώ θα μπορούν παράλληλα να παραμείνουν στην εργασία.
    Αναλυτικότερα οι κατηγορίες που δικαιούνται συνταξιοδότησης ΠΡΙΝ τα συνήθη όρια ηλικίας των 62 και 67 ετών, μέσα στο έτος 2024. Αναφερόμενα συγκεκριμένα:
Δημόσιο 35ετία (κατοχύρωση το 2010)
    Οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες, που επιδιώκουν συνταξιοδότηση με 35 χρόνια ασφάλισης, θα πρέπει να είχαν συμπληρώσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και τα 35 έτη ασφάλισης, περιλαμβανομένης και της εξαγοράς πλασματικών ετών από τέκνα ή στρατιωτική θητεία, αλλά και την ηλικία των 58 ετών. Έτσι, δικαιούνται να αποσυρθούν με όριο ηλικίας που ανάλογα με κάθε περίπτωση φθάνει έως τα 61 έτη και 6 μήνες, εφόσον έχουν ήδη συμπληρώσει αυτή την ηλικία ή αναμένεται να τη συμπληρώσουν εντός του 2024.
Δημόσιο 36ετία (κατοχύρωση το 2011)
    Οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες, οι οποίοι επιθυμούν συνταξιοδότηση με 36 χρόνια ασφάλισης για πλήρη σύνταξη, με δικαιώματα που κατοχυρώθηκαν το 2011, όταν επιτράπηκαν οι εξαγορές πλασματικών ετών, θα πρέπει να είχαν συμπληρώσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021 τα 36 έτη ασφάλισης, ακόμα και μέσω εξαγοράς πλασματικών ετών από σπουδές, τέκνα, στρατιωτική θητεία κ.ά., αλλά και την ηλικία των 58 ετών. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν με όριο ηλικίας που, ανάλογα με την περίπτωση, μπορεί να φτάνει έως τα 61 έτη και 6 μήνες, εφόσον έχουν ήδη συμπληρώσει αυτό το όριο ή αναμένεται να το συμπληρώσουν εντός του 2024.
Δημόσιο 37ετία
   Οι δημόσιοι υπάλληλοι που είχαν συμπληρώσει 25 χρόνια ασφάλισης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010, είχαν την ευκαιρία να συνταξιοδοτηθούν με 37 χρόνια ασφάλισης, χωρίς όριο ηλικίας, αρκεί αυτή η 37ετία να είχε συμπληρωθεί, έως την 31η Δεκεμβρίου 2021, με την προσθήκη πλασματικών ετών από στρατιωτική θητεία ή τέκνα.
   Με αυτόν τον τρόπο, ο ασφαλισμένος κατοχυρώνει το αντίστοιχο όριο ηλικίας που καθορίζεται από τον νόμο 4336/2015, δηλαδή το 61ο έτος και 2 μήνες. Ο ασφαλισμένος μπορεί να αποχωρήσει με αυτό το όριο, εφόσον το έχει ήδη συμπληρώσει ή θα το συμπληρώσει εντός του 2024.
     Για παράδειγμα, ένας δημόσιος υπάλληλος που ολοκληρώνει τα απαιτούμενα 37 έτη ασφάλισης μέσα στο 2021 και γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1963, θα συμπληρώσει τα 61 έτη και 2 μήνες τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και θα είναι δυνατή η συνταξιοδότησή του από αυτή την ημερομηνία και μετά.
Πρόωρες συντάξεις στο Δημόσιο
   Οι ασφαλισμένοι άνδρες και γυναίκες του Δημοσίου που επιθυμούν να συνταξιοδοτηθούν με πρόωρη / μειωμένη σύνταξη θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης ακόμη και με εξαγορά πλασματικών ετών έως την 31/12/2012 και το όριο ηλικίας ως την 31/12/2022.
Έτσι :
   Οι γυναίκες (μόνο) που συμπλήρωσαν 25ετία το 2010 μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 55 εάν έχουν συμπληρώσει το εν λόγω όριο ως την 31/12/2022.
    Οι γυναίκες και οι άνδρες που συμπλήρωσαν 25ετία το 2011 μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 56 εάν έχουν συμπληρώσει το εν λόγω όριο ως την 31/12/2022.
   Οι γυναίκες και οι άνδρες που συμπλήρωσαν 25ετία το 2012 μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 57 εάν έχουν συμπληρώσει το εν λόγω όριο ως την 31/12/2022.
    Σε όλες τις περιπτώσεις που το εν λόγω όριο ηλικίας συμπληρώνετε ΜΕΤΑ την 1/1/2023 τότε για τη λήψη πρόωρης / μειωμένης σύνταξης θα πρέπει να συμπληρωθεί το 62ο έτος της ηλικίας.
    Οι γυναίκες που έχουν συμπληρώσει τις αντίστοιχες ημέρες το 2011, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 56 έτη με πλήρη σύνταξη.
    Οι γυναίκες με τις ίδιες προϋποθέσεις το 2012, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 57 έτη με πλήρη σύνταξη.
   Οι γυναίκες που συμπληρώνουν τις απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης από την 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 62 έτη με πλήρη σύνταξη.
Γονείς ανηλίκων τέκνων
     Μια μεγάλη κατηγορία εξόδου πριν από τα γενικά όρια ηλικίας είναι οι ασφαλισμένοι μισθωτοί που κατοχύρωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα ως γονείς ανηλίκων στο Δημόσιο, τα ταμεία των ΔΕΚΟ – Τραπεζών και το ΙΚΑ. Συγκεκριμένα:
Δημόσιο, ΔΕΚΟ, Τράπεζες με 25ετία
   Γονείς ανηλίκων (άνδρες και γυναίκες), τρίτεκνοι και άνω ασφαλισμένοι του Δημοσίου, καθώς και μητέρες και χήροι πατέρες ασφαλισμένοι στα Ταμεία των ΔΕΚΟ – Τραπεζών, που είχαν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης με βάση το έτος θεμελίωσης, και θέλουν να συνταξιοδοτηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2024, μπορούν να το πράξουν εφόσον συμπληρώνουν το απαιτούμενο όριο ηλικίας, όπως ορίζεται από τον νόμο 4336/2015. Σε αυτές τις κατηγορίες ανήκουν:
    Μητέρες δημόσιοι υπάλληλοι (συμπεριλαμβανομένων και των εξαγορασμένων πλασματικών ετών από τα τέκνα) και υπάλληλοι ΔΕΚΟ – Τραπεζών που είχαν συμπληρώσει 25 χρόνια ασφάλισης το 2010 και είχαν ανήλικο τέκνο, και έχουν συμπληρώσει το 50ο έτος της ηλικίας τους έως το 2016 (γεννηθείσες το 1966).
Τρίτεκνοι σε Δημόσιο, ΔΕΚΟ, Τράπεζες με 20ετία
    Γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται στο δημόσιο τομέα (ακόμη και αν έχουν εξαγοράσει πλασματικά έτη από τα παιδιά τους) και γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται σε ΔΕΚΟ ή Τράπεζες, οι οποίες είχαν συμπληρώσει 20 χρόνια υπηρεσίας το 2010, μπορούν να αποχωρήσουν εντός του 2024, καθώς το δικαίωμα αυτό δεν έχει όριο ηλικίας. Άνδρες και γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται στο δημόσιο τομέα (ακόμη και αν έχουν εξαγοράσει πλασματικά έτη από τα παιδιά τους) και γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται σε ΔΕΚΟ ή Τράπεζες, οι οποίες είχαν συμπληρώσει 20 χρόνια υπηρεσίας το 2011 και είχαν συμπληρώσει το 52ο έτος της ηλικίας τους έως το 2016 (γεννηθέντες το 1964). Άνδρες και γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται στο δημόσιο τομέα και γυναίκες με τρία ή περισσότερα παιδιά που εργάζονται σε ΔΕΚΟ ή Τράπεζες, οι οποίες είχαν συμπληρώσει 20 χρόνια υπηρεσίας το 2012 και είχαν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους έως το 2018 (γεννηθέντες το 1963).
Αναδημοσίευση από https://www.enaklik.com/

Η ΠΟΕΔΗΝ για τις παρατάσεις ΣΟΧ, Μετακινήσεις κλπ.

 Συνάδελφοι,
     Με το άρθρο 50 του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση προβλέπεται η παράταση των ΣΟΧ και η παράταση των μετακινήσεων έως τέλος του Ιουνίου από την ημερομηνία λήξης καθώς επίσης και άλλες παρατάσεις.
   Λόγω της πρότασης δυσπιστίας δεν ψηφίστηκαν Νομοσχέδια τις τελευταίες ημέρες στη Βουλή που θα μπορούσε να συμπεριληφθεί η εν λόγω διάταξη.
   Ζητήσαμε από το Υπουργείο Υγείας να υπάρξει έγγραφο ενημέρωσης προς τις Διοικήσεις των Φορέων για την επικείμενη Νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να συνεχίσουν την εργασία τους οι συνάδελφοι.
   Δεσμεύτηκαν ότι θα υπάρξει ενημέρωση των Φορέων προς αυτή την κατεύθυνση.
    Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία θα πρέπει να παρέμβουν στις Διοικήσεις να μην προχωρήσουν σε διακοπές Συμβάσεων και μετακινήσεων.
                           Από την  Ε.Ε. της ΠΟΕΔΗΝ

Προσλήψεις στον τομέα της Υγείας: Η διανομή των 6.500 θέσεων εργασίας

     Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, θα πραγματοποιηθούν συνολικά 6.500 προσλήψεις στον χώρο της Υγείας με σκοπό την ενίσχυση των νοσοκομειακών μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
    Σε αυτό το πλαίσιο, προηγουμένως εγκρίθηκε η προκήρυξη για την κάλυψη 2.145 μόνιμων θέσεων νοσηλευτικού προσωπικού στα νοσοκομεία και στις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας. Επιπρόσθετα, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι προσλήψεις που είχαν οριστεί για το έτος 2023. Η διανομή των 6.500 μόνιμων θέσεων υγειονομικού προσωπικού προβλέπει τα εξής: για το ΕΚΑΒ 800 θέσεις, για ιατρικό προσωπικό 1.450 θέσεις (από τις οποίες, 270 αφορούν μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού), για νοσηλευτικό προσωπικό 3.050 θέσεις, για το λοιπό προσωπικό 950 θέσεις και για τους εποπτευόμενους φορείς 250 θέσεις.
2.145 θέσεις στον τομέα νοσηλευτικής
    Έγινε δεκτή από τον υπουργό Υγείας μία σημαντική προκήρυξη για 2.145 σταθερές θέσεις νοσηλευτών στα νοσοκομεία. Αυτό το κάλεσμα για υποψηφίους προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες 775 θέσεις από την προκήρυξη 5Κ/2023, για τις οποίες η περίοδος υποβολής αιτήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη, και στις 816 θέσεις ΠΕ και ΤΕ που επισκοπεί το ΑΣΕΠ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στην εν λόγω διαδικασία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ανεξαρτήτως της επιτυχίας τους στις γραπτές εξετάσεις του πανελλήνιου διαγωνισμού.
    Πιθανόν να δοθεί προτεραιότητα με αυξημένη βαθμολογία σε όσους ήδη εργάζονται ως νοσηλευτικό προσωπικό στο ΕΣΥ, όπως ισχύει και για την προκήρυξη 5Κ/2023. Το προσωπικό νοσηλευτικής, διοικητικό, τεχνικό, παραϊατρικό και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα (νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑ) του Υπουργείου Υγείας προσφέρει υπηρεσίες σύμφωνα με την ειδικότητα και τις αρμοδιότητες της κάθε θέσης, επιδιώκοντας την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους πολίτες της χώρας, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα, τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, έγινε η υπογραφή για την έκδοση προκήρυξης από το ΑΣΕΠ για τη στελέχωση 2.145 θέσεων μόνιμου νοσηλευτικού προσωπικού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, για Πανεπιστημιακούς (ΠΕ), Τεχνολογικούς (ΤΕ) και Δευτεροβάθμιους (ΔΕ) εκπαιδευτικούς.
     Η επιλογή των θέσεων έγινε με βάση τις τρέχουσες ανάγκες. Η προκήρυξη αναμένεται να αναρτηθεί από το ΑΣΕΠ σύντομα. Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Μάριος Θεμιστοκλέους, οι 2.145 νέες θέσεις θα καλύψουν τις υπάρχουσες ελλείψεις και θα ενισχύσουν την δυναμική του Εθνικού Συστήματος Υγείας. «Προχωράμε με σχέδιο και θάρρος στην ενίσχυση του ΕΣΥ, εξασφαλίζοντας την άμεση πρόσβαση των πολιτών σε υπηρεσίες υγείας υψηλού επιπέδου πανελλαδικά».
Η προκήρυξη για 817 θέσεις αναμένεται να δημοσιευτεί εντός του Μαρτίου
    Αυτές οι θέσεις στα νοσοκομεία θα καλυφθούν χωρίς γραπτό διαγωνισμό, μέσω συστήματος βαθμολογίας με βάση την εμπειρία. Η προκήρυξη θα περιλαμβάνει θέσεις για ειδικότητες όπως Ακτινοφυσικοί, Διαιτολόγοι, Διοικητικοί (συμπεριλαμβανομένων Οικονομικών και Λογιστικών), Μηχανικοί, Νοσηλευτές, Πληροφορική, Φαρμακοποιοί, Φυσικοί, Χημικοί, Ψυχολόγοι, καθώς και Τεχνολογικές ειδικότητες στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας, Εργοθεραπεία, Ιατρικά Εργαστήρια, Κοινωνική Εργασία, Λογοθεραπεία, Μαιευτική, Νοσηλευτική, Πληροφορική, Ραδιολογία και Φυσικοθεραπεία.
     Επιπλέον, θα δοθεί μοριοδότηση για την ειδική εμπειρία των υποψηφίων, με έμφαση σε όσους εργάστηκαν στα νοσοκομεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, εκπληρώνοντας μια κυβερνητική δέσμευση για τη μονιμοποίηση του προσωπικού που στήριξε το ΕΣΥ. Για τις θέσεις Φαρμακοποιών απαιτείται πτυχίο Φαρμακευτικής από ΑΕΙ ή άλλες αντίστοιχες σχολές, καθώς και η απαιτούμενη άδεια επαγγέλματος. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της αίτησης, πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης, αντιγράφων τίτλων σπουδών και ταυτότητας.
Στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, οι υποψήφιοι θα κατατάσσονται σε πίνακες κατάταξης με βάση τη συνολική βαθμολογία τους, αξιολογούμενοι με κριτήρια όπως ο τίτλος σπουδών, η ανεργία, η εμπειρία και η γνώση ξένων γλωσσών.
750 θέσεις ιατρών
   Προσεχώς, για την ενίσχυση του εθνικού συστήματος Υγείας, θα προκηρυχθούν περισσότερες από 750 θέσεις για ειδικευμένους ιατρούς του ΕΣΥ σε όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες σε όλη τη χώρα. Το Υπουργείο Υγείας έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες συλλογής αιτημάτων και αναμένεται η ανακοίνωση της προκήρυξης. Ο διαγωνισμός προβλέπεται να καλύψει όλες τις ιατρικές ειδικότητες, με έμφαση στις ειδικότητες του παθολόγου και του αναισθησιολόγου. Για το έτος 2024, έχουν ήδη εγκριθεί 1.450 μόνιμες θέσεις για γιατρούς διάφορων ειδικοτήτων, με στόχο την ταχεία προκήρυξη και την ανταπόκριση στις πραγματικές ανάγκες του ΕΣΥ.
Αναδημοσίευση από https://ergasia.gr/

Νέο μπόνους δημοσίων υπαλλήλων - Με τι κριτήρια θα το παίρνουν

 Το υπουργείο Εσωτερικών προωθεί την εφαρμογή ενός συστήματος μπόνους σε ολόκληρο το Δημόσιο και τους σχετικούς φορείς, με ένα νομοσχέδιο που αναμένεται να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα.
    Σύμφωνα με την υπουργό Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, ο στόχος είναι να εισαχθούν κίνητρα για τους δημόσιους υπαλλήλους, με αυτούς που είναι πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στην εργασία τους να αμείβονται περισσότερο.
    Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η επέκταση του συστήματος μπόνους θα επηρεάσει ατομικά τους υπαλλήλους και όχι ολόκληρες διευθύνσεις ή υπηρεσίες. Οι ανταμοιβές θα εξαρτώνται από την επίτευξη στόχων που έχουν τεθεί σε επίπεδο υπουργείου, και στη συνέχεια οι ανώτεροι θα διανείμουν τα ποσά ανάλογα με την απόδοση του κάθε υπαλλήλου.
    Επιπλέον, αυτές οι προσπάθειες συνδέονται με τους στόχους του Σχεδίου Ανάκαμψης. Σημειώνεται ότι δεν αναμένονται αλλαγές στα μισθολογικά κλιμάκια των δημοσίων υπαλλήλων ή στο ύψος του μισθού που λαμβάνει ο καθένας.
    Το σύστημα απόδοσης χρηματικού μπόνους εφαρμόζεται πιλοτικά από το 2022 (σύμφωνα με τον νόμο 4940) για συγκεκριμένες ομάδες δημοσίων υπαλλήλων.
Αυτές περιλαμβάνουν:
  • Αυτούς που συμμετέχουν στην εφαρμογή των ετήσιων σχεδίων δράσης των υπουργείων.
  • Αυτούς που εργάζονται για την υλοποίηση έργων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  • Αυτούς που συνεισφέρουν στην επίτευξη δημοσιονομικών στόχων.
    Έτσι, εγκαθιδρύθηκε ένα σύστημα κινήτρων με οικονομική ανταμοιβή των υπαλλήλων για την επίτευξη συγκεκριμένων και προεπιλεγμένων στόχων, με συνολικό ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ.
    Ο προϊστάμενος της κάθε μονάδας καθορίζεται ως υπεύθυνος για τη χορήγηση των ανταμοιβών, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα του κάθε υπαλλήλου.
   Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο, η εφαρμογή του συστήματος κινήτρων στο Δημόσιο θα μεταφερθεί στην επόμενη φάση.
   Έτσι θα δημιουργηθεί ένας συγκεκριμένος μηχανισμός κινήτρων, που θα είναι άμεσα συνδεδεμένος με την καθορισμένη στοχοθεσία κάθε μονάδας-υπηρεσίας.
   Να υπενθυμίσουμε ότι η στοχοθεσία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της αξιολόγησης των διευθυντικών στελεχών, σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
   Στο νέο σύστημα μπόνους για τους δημόσιους υπαλλήλους που αναμένεται να παρουσιαστεί, υπάρχουν τρεις κατηγορίες στόχων:
α) αυτοί που περιλαμβάνονται στα ετήσια σχέδια δράσης των υπουργείων
β) αυτοί που ενδεχομένως θα καθορίσει ο εκάστοτε υπουργός
γ) οι στόχοι που θα ορίσει ο γενικός διευθυντής στους υφισταμένους του.
    Ωστόσο, όσον αφορά την εφαρμογή του συστήματος μπόνους, θα υπάρχει προηγούμενη αξιολόγηση και καθορισμός προτεραιοτήτων από τον αρμόδιο υπουργό.
    Το μπόνους θα εκδίδεται κάθε έτος για τις διευθύνσεις που συνδέονται με την επίτευξη των σημαντικών στόχων που έχουν τεθεί.
Επιπλέον, θα θεσμοθετηθεί ένα συγκεκριμένο σύστημα για την τεκμηρίωση της επίτευξης των στόχων.
    Παρατηρείται ότι, μετά την επίτευξη των καθορισμένων στόχων για μια συγκεκριμένη διεύθυνση και την αποφυγή της ισοπεδωτικής κατανομής του μπόνους σε όλους τους υπαλλήλους, προβλέπονται δικλίδες ασφαλείας στο νομοσχέδιο.
    Αυτό είναι σημαντικό διότι η διατήρηση του κινήτρου για βελτιωμένη απόδοση είναι κρίσιμης σημασίας.
   Επομένως, η ποσότητα του μπόνους πρέπει να είναι επαρκής προκειμένου να ενθαρρύνει τον υπάλληλο να επιδιώξει την επίτευξη των στόχων.
Αναδημοσίευση από https://www.ieidiseis.gr/

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Σχετικά με την ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΩΝ στο Γ.Ν ΠΑΤΡΑΣ.

      Στόν σύνδεσμο που ακολουθεί (https://youtu.be/tnyTIC0EWvI), δείτε το ρεπορτάζ του BestTV, στό προχθεσινό (27.3.24) ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, (έναρξη τρίτο λεπτό) με φιλοξενούμενο τον ΚΩΣΤΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ, που ξεσκεπάζει την σχετική και μάλιστα προκλητική σύμβαση, που ιδιωτικοποιεί και αυτόν τον τομέα, τις δευτερογενείς διακομιδές. 
   Μια ιδιωτικοποίηση που γίνεται με απόφαση του Δ.Σ του Νοσοκομείου και για την οποία ποιεί την νήσσαν η  ετερόκλητη συμμαχία του Σωματείου μας, ΝΥΣΤΕΡΙ και Δ(ΑΚΕ).

Η εμπειρία των ΗΠΑ για τη δημόσια υγεία σε Ελλάδα και Ευρώπη

     
Η Τζι Μπάι θεωρεί πως τα ευρωπαϊκά συστήματα υγείας μπορεί μεν να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες του πληθυσμού, όμως είναι πίσω σε ό,τι αφορά την καινοτομία
Η Τζι Μπάι, καθηγήτρια Λογιστικής με εξειδίκευση στα Οικονομικά της Υγείας στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ, μίλησε στα «ΝΕΑ» δίνοντας τη δική της οπτική σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των προβλημάτων των συστημάτων δημόσιας υγείας σε Ελλάδα και Ευρώπη.
    «Υπάρχουν τρία βασικά δεδομένα που διαμορφώνουν την οικονομία της υγείας. Πρώτον, ο μεγαλύτερος πλούτος, ο οποίος δημιουργεί μεγαλύτερη προθυμία να δώσει κανείς χρήματα για να αγοράσει υπηρεσίες υγείας. Χρησιμοποιούμε τα χρήματα για να εξαγοράσουμε χρόνο, να επιμηκύνουμε τη διάρκεια της ποιοτικής ζωής. Δεύτερον, η ζήτηση και ανάγκη για νέες θεραπείες, οι οποίες χρειάζονται σημαντική χρηματοδότηση. Τρίτον, τα όρια που υπάρχουν στη δημόσια/κρατική χρηματοδότηση» λέει η καθηγήτρια του Johns Hopkins.
    «Αν η χρηματοδότηση της υγείας έρχεται μόνο από τα κρατικά ταμεία, δημιουργούνται τρία προβλήματα. Πρώτον, αποτρέπεται – ως και απαγορεύεται – η ποικιλομορφία στις υπηρεσίες υγείας. Η κυβέρνηση σχεδιάζει για όλους, αλλά δεν μπορεί να δημιουργήσει προσωπικά πακέτα που να καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις του εκάστοτε ασθενούς. Δεύτερον, υπάρχει όριο στην επένδυση στην υγεία, λόγω της πληθώρας των αναγκών που καλύπτει το κράτος. Τρίτον, βάζει φρένο στην καινοτομία στην παραγωγή φαρμάκων και νέων τεχνολογιών».
    Η Τζι Μπάι θεωρεί πως τα ευρωπαϊκά συστήματα υγείας μπορεί μεν να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες του πληθυσμού, όμως είναι πίσω σε ό,τι αφορά την καινοτομία. Αυτό φάνηκε σε σημαντικό βαθμό, άλλωστε, και στην παραγωγή των εμβολίων κατά του κορωνοϊού. «Στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχετε μια αποτελεσματική βασική φροντίδα, όμως χρειάζεστε περισσότερη καινοτομία για να καλύπτονται ασθενείς που έχουν οικονομική δυνατότητα και μπορούν να βάλουν χρήματα στον τομέα της υγείας. Πρέπει να επιτρέπεται στους πλούσιους να πληρώσουν για να παραχθούν προηγμένες θεραπείες που έχουν μεγάλο κόστος. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνουν φθηνότερες, άρα πιο προσβάσιμες, στο μέλλον» λέει.
    «Στην ΕΕ θεωρώ πως πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει η δημόσια κάλυψη της πρωτοβάθμιας φροντίδας. Στη δευτεροβάθμια, όμως, θα πρέπει να υπάρχουν και premium προϊόντα, με τη συμμετοχή και ιδιωτών» συνεχίζει η καθηγήτρια. Κάνει, μάλιστα, έναν παραλληλισμό των υπηρεσιών υγείας με το σκι. «Πριν από κάποια χρόνια, το σκι ήταν ένα σπορ μόνο για τους πλούσιους. Σήμερα, όμως, είναι προσβάσιμο σε πολύ περισσότερους γιατί έχει γίνει φθηνότερο» λέει και σημειώνει πως «η πρόσκαιρη ανισότητα φέρνει μεγαλύτερη πρόσβαση». «Αυτό μπορεί να συμβεί κατά το επόμενο διάστημα για παράδειγμα στα αντικαρκινικά φάρμακα. Αρχικά, θα είναι πολύ ακριβά, αλλά σε βάθος χρόνου θα είναι προσβάσιμα» καταλήγει η Τζι Μπάι.
Αναδημοσίευση από https://www.ieidiseis.gr/

Σύνταξη από τα 56 χρόνια: Αφορά όλους τους εργαζοµένους σε Δηµόσιο, ΙΚΑ, ΔΕΚΟ και τράπεζες - Αναλυτικά οι ακριβείς προϋποθέσεις

    Η συνταξιοδότηση στα 56 έτη αποτελεί µια θετική εξέλιξη και αφορά όλους τους εργαζόµενους σε ∆ηµόσιο, ΙΚΑ, ∆ΕΚΟ και τράπεζες.

    Ολοι αυτοί έχουν τη δυνατότητα να βγουν σε σύνταξη έως και έξι χρόνια νωρίτερα και σήµερα θα δούµε αναλυτικά το θέµα, καθώς ενδιαφέρει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόµενους που επιθυµούν έξοδο.
Α) ∆ηµόσιο - σύνταξη µε 35 έτη
Οσοι θέλουν να βγουν σε σύνταξη µε 35ετία θα πρέπει να έχουν συµπληρώσει έως 31.12.2021 35 έτη ασφάλισης, αλλά και όριο ηλικίας που µπορεί να φτάσει το 61ο και 6 µήνες. Παράδειγµα: Βγαίνει κάποιος σε σύνταξη τώρα αµέσως αν τα 58 και η 35ετία συµπληρώθηκαν το 2015 ή το 2016 ή το 2017 ή το 2018. Αν συµπληρώθηκαν το 2019 τότε πρέπει να έχει ήδη συµπληρώσει το 60ό έτος και 6 µήνες της ηλικίας του. Αν το 2020, τότε πρέπει να έχει ήδη συµπληρώσει το 61ο έτος της ηλικίας του. Αν το 2021, τότε θα πρέπει να έχει συµπληρώσει το 61ο έτος και 6 µήνες της ηλικίας του.
Β) ∆ηµόσιο - σύνταξη µε 37 έτη
Και εδώ έχουµε όριο. Αν τα 37 συµπληρώθηκαν το 2015 ή το 2016 ή το 2017 βγαίνει τώρα αµέσως. Αν το 2018, βγαίνει στα 58 και 6 µήνες. Αν το 2019, στα 59 και 5 µήνες. Αν το 2020, στα 60 και 3 µήνες. Αν το 2021, στα 61 και 2 µήνες.
Γ) ∆ηµόσιο - σύνταξη µε 25 έτη
Στην περίπτωση αυτή πρέπει να έχουν συµπληρώσει 25 έτη ασφάλισης έως τις 31.12.2012 και έως τις 31.12.2021 και το όριο ηλικίας. Μετά την 1η.1.2022 το όριο ηλικίας για τη µειωµένη σύνταξη πάει στα 62 και θα διατηρηθεί µόνο για τις περιπτώσεις εκείνες που έχουν συµπληρωµένη την ηλικία έως τις 31.12.2021.
Αυτό αφορά:
1) Γυναίκες ασφαλισµένες µε 25 έτη ασφάλισης το 2010, που βγαίνουν στα 55 µε µειωµένη σύνταξη.
2) Γυναίκες και άνδρες µε 25 έτη ασφάλισης το 2011, που βγαίνουν στα 56 µε µειωµένη σύνταξη.
3) Γυναίκες και άνδρες µε 25 έτη ασφάλισης το 2012, που βγαίνουν στα 58 µε µειωµένη σύνταξη.
∆) Γονείς δηµόσιοι υπάλληλοι
Βγαίνουν ανάλογα µε το έτος θεµελίωσης κατά τη συµπλήρωση των 50 ή 52 ή 55. Παραδείγµατα: Μητέρες στο ∆ηµόσιο µε 25ετία το 2010 και ανήλικο µέχρι 18.8.2015 και συµπληρωµένο το 50ό έτος της ηλικίας διατηρούν το εν λόγω όριο. Οµως αν συµπληρώνουν τα 50 µετά τις 18.8.2015 τότε βγαίνουν ως εξής: Στα 55 εάν το όριο ηλικίας των 50 το είχαν έως τις 31.12.2015. Αν το είχαν µεταξύ 1.1.2016 και 31.12.2016 βγαίνουν στα 56 και 9 µήνες. Εξέρχονται στα 58 και 5 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 50 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2017 και 31.12.2017. Παίρνουν σύνταξη στα 60 και 2 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 50 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2018 και 31.12.2018. Και τέλος βγαίνουν στα 61 και 10 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 50 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2019 και 31.12.2019.
Ε) Γονείς ανηλίκων - τρίτεκνοι
Οσοι είχαν συµπληρώσει το όριο το 2011, συν ανήλικο, και µέχρι 18.8.2015 συµπλήρωσαν το 52ο έτος της ηλικίας διατηρούν το εν λόγω όριο. Αν συµπληρώνουν τα 52 µετά τις 18.8.2015 τότε βγαίνουν ως εξής: Στα 55 εάν το όριο ηλικίας των 52 συµπληρώθηκε έως τις 31.12.2015. Στα 56 και 9 µήνες αν το όριο ηλικίας των 52 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2016 και 31.12.2016. Στα 58 και 5 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 52 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2017 και 31.12.2017. Στα 60 και 2 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 52 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2018 και 31.12.2018. Στα 61 και 10 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 52 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2019 και 31.12.2019.
Στ) Γονείς ανηλίκων
Οσοι συµπλήρωσαν το 2012 την 25ετία, συν ανήλικο, και µέχρι 18.8.2015 συµπλήρωσαν το 55ο έτος της ηλικίας, διατηρούν το εν λόγω όριο. Αν συµπλήρωσαν όµως τα 55 µετά τις 18.8.2015, βγαίνουν ως εξής: Στα 56 και 6 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 55 συµπληρώθηκε έως τις 31.12.2015. Στα 58 αν το όριο ηλικίας των 55 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2016 και 31.12.2016. Στα 59 και 6 µήνες εάν το όριο ηλικίας των 55 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2017 και 31.12.2017. Στα 61 εάν το όριο ηλικίας των 55 συµπληρώθηκε µεταξύ 1.1.2018 και 31.12.2018.
Ζ) Μητέρες τρίτεκνες
Με 20ετία έως τις 31.12.2010 βγαίνουν οποτεδήποτε, χωρίς όριο ηλικίας.
Η) Βαρέα σε δήµους
Εδώ ο απαιτούµενος χρόνος ασφάλισης είναι µόνο τα 15 έτη. Παράδειγµα: Για τους άνδρες µε 15ετία, εκ των οποίων 12 έτη στο καθεστώς των Βαρέων, το όριο ηλικίας είναι το 58ο για όσους συµπλήρωσαν την εν λόγω προϋπόθεση έως τις 31.12.2021 και το 60ό εφόσον συµπλήρωσαν την εν λόγω προϋπόθεση από την 1η.1.2013 κι έπειτα.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Ακόμη μία ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ στίς Διοικητικές Υπηρεσίες του Νοσοκομείου μας.

 Ακόμη μία μετακίνηση στις Διοικητικές υπηρεσίες του Νοσοκομείου μας και πιό συγκεκριμένα από το Γρ. Προσωπικού.      Μια μετακίνηση εκδικητικού χαρακτήρα, που είχε προαναγγελθεί προ πολλού  και μάλιστα λίγο μετά τις εκλογές για τον εκπρόσωπο των εργαζόμενων στο Δ.Σ του Νοσοκομείου, όπως διέρρεαν τα ¨παπαγαλάκια¨ τους στους χώρους δουλειάς.
       Δυστυχώς οι Διοικούντες συνεχίζουν την γνωστή και συνήθη πλέον  πρακτική τους,  όπου με διάφορα τερτίπια στήνουν διαδικασίες καρατόμησης, αποπομπής και εξόντωσης μη αρεστών προς αυτούς Συναδέλφων, ίσως και καθ΄ υπόδειξη της φιλοκυβερνητικής παράταξης κυρίως στην Διοικητική υπηρεσία,  η οποία έχει αφεθεί στο έλεος του θεού από την ετερόκλητη πλειοψηφία του Δ.Σ του Σωματείου, αυτής που διαμορφώνεται από ΝΥΣΤΕΡΙ  και Δ(ΑΚΕ).

Μαζικός ξεσηκωμός ΣΗΜΕΡΑ στο Λασίθι για τη δημόσια υγεία - Ανάστατος όλος ο Δημόσιος τομέας Υγείας εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής.

     Στην κινητοποίηση συμμετέχουν φορείς και συνδικαλιστικά σωματεία, ενώ για τη διευκόλυνση των διαμαρτυρομένων έχει προκηρυχθεί στάση εργασίας τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. 
     Η προσυγκέντρωση θα γίνει στις 11 το πρωί στον κόμβο Ξηροκάμπου στον Άγιο Νικόλαο και οι διαδηλωτές σε κομβόι θα μετακινηθούν στο Σεληνάρι. Για όλους όσοι δεν διαθέτουν δικό τους μέσο θα υπάρχουν διαθέσιμα λεωφορεία. Προσυγκεντρώσεις θα γίνουν επίσης στις 10 π.μ. στην πλατεία της Νεάπολης και στο Συντριβάνι της Σητείας.
    ................Διαβάστε ολόκληρο το σχετικό ρεπορτάζ, στόν σύνδεσμο που ακολουθεί: https://www.cretalive.gr/kriti/mazikos-xesikomos-sto-lasithi-gia-ti-dimosia-ygeia-tin-pempti-pallasithiotiko-syllalitirio.  

ΑΔΕΔΥ: Να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς αναγκαστικών μετακινήσεων γιατρών

     Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς των αναγκαστικών μετακινήσεων γιατρών από νοσοκομεία και κέντρα υγείας σε άλλες δομές υγείας, με αποφάσεις των διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών και νοσοκομείων, προκειμένου να μπαλωθούν τα τεράστια κενά και η χρόνια υποστελέχωση, που αντιμετωπίζουν τμήματα και κλινικές των νοσοκομείων του δημόσιου συστήματος υγείας.
    Μόνιμη επωδός των Διοικήσεων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΕΝΓΕ, για τη δικαιολόγηση των αναγκαστικών μετακινήσεων αποτελεί η επίκληση έκτακτων αναγκών, ενώ είναι γνωστό ότι τα περισσότερα τμήματα στα νοσοκομεία της περιφέρειας λειτουργούν με βαριά υποστελέχωση ή στην καλύτερη περίπτωση με στελέχωση στα όρια της ασφαλείας, με αποτέλεσμα η παραμικρή μεταβολή στη δύναμη του τμήματος να οδηγεί σε εφημεριακή και λειτουργική κατάρρευση.
    Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η απόφαση του Διοικητή της 3ης ΥΠΕ (14316/21-3-2024) που μετακινεί αναγκαστικά επτά γιατρούς νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας που λειτουργούν οριακά, στην παιδιατρική κλινική του Γ.Ν. Πτολεμαΐδας που καταρρέει από την έλλειψη προσωπικού.
    Με την τελευταία όμως απόφαση (14316/21-3-2024) η Διοίκηση της 3ης ΥΠΕ προχώρησε ακόμα παραπέρα, παραβιάζοντας ακόμα και αυτές τις διατάξεις του άρθρου 14 του νόμου 1264/82, των διατάξεων που προστατεύουν και διευκολύνουν τη συνδικαλιστική δράση. Αποφασίζουν τη μετακίνηση και του προέδρου του Δ.Σ. της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Πέλλας, του συνδικαλιστικού οργάνου των γιατρών των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας της Πέλλας, που με ιδιαίτερη ένταση τις τελευταίες εβδομάδες, πρωτοστατεί στους αγώνες που είναι σε εξέλιξη ενάντια στις αλλεπάλληλες αποφάσεις για αναγκαστικές μετακινήσεις γιατρών από τη διοίκηση της 3ης ΥΠΕ. Η Διοίκηση της 3ης ΥΠΕ, μετακινώντας τον πρόεδρο της ΕΝΙΠ από το εφημεριακό πρόγραμμα της παιδιατρικής κλινικής του νοσοκομείου Γιαννιτσών στην Πτολεμαΐδα, επιδιώκει με διοικητική εντολή να υποτάξει τους εκπροσώπους και τα συνδικαλιστικά όργανα των νοσοκομειακών γιατρών, αποσκοπώντας μάλιστα στον παραδειγματισμό των υπόλοιπων συναδέλφων.
   Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπό της και την από 22/03/2024 ανακοίνωση της ΟΕΝΓΕ, ζητεί:
  • Να σταματήσουν οι αναγκαστικές μετακινήσεις, να ανακληθούν όλες οι αποφάσεις για αναγκαστική μετακίνηση που είναι σε ισχύ και να επιστρέψουν οι γιατροί που έχουν μετακινηθεί στις δομές όπου εργάζονται.
  • Να σταματήσει η υπονόμευση της συνδικαλιστικής δράσης, να ανακληθεί η 14316/21-3-2024 απόφαση.
  • Μαζικές προσλήψεις προσωπικού με βάση τις σύγχρονες υγειονομικές ανάγκες του λαού.

ΟΕΝΓΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ _ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ 3ΗΣ ΥΠΕ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΙΠ

                                        Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. 

Δημόσιοι Υπάλληλοι: Πότε μπορούν να εργαστούν και στον ιδιωτικό τομέα; Από πού πρέπει να λάβουν την σχετική άδειαάδεια

 Είναι θεμελιώδης υποχρέωση των δημοσίων υπαλλήλων να μην ασκούν παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα. Μάλιστα, η υποχρέωση αυτή δεν ισχύσει μόνο για τον ιδιωτικό αλλά και για τον ίδιο τον δημόσιο τομέα. Ένας δημόσιος υπάλληλος, δηλαδή, δεν μπορεί να εργάζεται σε δύο θέσεις στο δημόσιο. Ωστόσο, υπάρχει ένα «παραθυράκι» στον νόμο που επιτρέπει στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα να εργάζονται και στον ιδιωτικό τομέα, για παράδειγμα ως delivery.
    Όπως εξηγεί σε άρθρο της η δικηγόρος - δημοσιολόγος, Μαριάννα Κατσιάδα Καρούζου, η αλήθεια όμως είναι ότι κατ’ εξαίρεση, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Υπαλληλικού Κώδικα «Μετά από άδεια ο υπάλληλος μπορεί να ασκεί ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του».
    Για να γίνει όμως αυτό, ο δημόσιος υπάλληλος χρειάζεται να λάβει σχετική άδεια για συγκεκριμένο έργο ή εργασία μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου. Παρακάτω αναλύεται εάν στη σχετική άδεια για «ιδιωτικό έργο» και στην έννοια αυτή εντάσσεται, εκτός της μισθωτής εργασίας, και η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος, καθώς και εάν η εν λόγω άδεια καλύπτει την (ανεξάρτητη) απασχόληση του δημοσίου υπαλλήλου σε όσους και όποιους πελάτες εκείνος θέλει (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) , τηρουμένων των όρων χορήγησής της, αναφορικά για παράδειγμα του ανώτατου επιτρεπόμενου ωραρίου απασχόλησης.
    Κατ’ ορθή έννοια του νόμου, ως άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή νοείται η σύμβαση έργου ή εργασίας την οποία συνάπτει ο υπάλληλος με τρίτο πρόσωπο (εργοδότη). Έχει όμως γίνει νομολογιακά αποδεκτό (ΣτΕ 2425/1988, 2910/2004, Ν.Σ.Κ. 170/2008), ότι η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 31 Υ.Κ. δεν αποκλείει την άσκηση από τον υπάλληλο ελεύθερου επαγγέλματος αυτοτελώς, χωρίς δηλαδή συμβατική εξάρτησή του από εργοδότη, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει λάβει την άδεια της υπηρεσίας του και δεν αποτελεί άσκηση εμπορίας. Έτσι, ως ιδιωτικό έργο νοείται «και κάθε άλλης μορφής δραστηριότητα του υπαλλήλου ικανή να προσδώσει σ’ αυτόν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, ήτοι του παρέχοντος, χωρίς εξαρτημένη σχέση, έργο ή ανεξάρτητες υπηρεσίας, με διαρκή, σταθερή και συστηματική απασχόληση επί συγκεκριμένου αντικειμένου και με σκοπό τον βιοπορισμό» (Ν.Σ.Κ. 170/2008, 380/2009).
    Συχνός είναι ο προβληματισμός αν ο δημόσιος υπάλληλος που λάβει άδεια άσκησης «ιδιωτικού έργου», για απασχόλησή του ως ελεύθερου επαγγελματία σε μια συγκεκριμένη εταιρεία, θα μπορεί νόμιμα να απασχολείται ως ελεύθερος επαγγελματίας και σε άλλες εταιρείες όμοιου αντικειμένου ή θα περιοριστεί σ’ αυτήν για την οποία έλαβε ρητά άδεια; Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της έγκρισης άδειας για απασχόληση με μπλοκάκι σε εταιρείες/ πλατφόρμες διανομής φαγητού τύπου e-food. Ο υπάλληλος δικαιούται να απασχοληθεί με το ίδιο καθεστώς ως διανομέας και σε άλλες πλατφόρμες, π.χ. wolt;
    Κατά την ορθότερη άποψη, η άδεια άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος (με τους τυχόν περιορισμούς που αυτή μπορεί να έχει θέσει, για παράδειγμα ως προς τον ανώτατο επιτρεπόμενο αριθμό ωρών απασχόλησης), καλύπτει την παροχή ανεξαρτήτων υπηρεσιών του δημοσίου υπαλλήλου σε οποιαδήποτε εταιρεία. Αντίθετη άποψη, ότι δηλαδή ο δημόσιος υπάλληλος μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίας του σε μια μόνο συγκεκριμένη εταιρεία, αντίκειται στην ίδια έννοια του ελεύθερου επαγγέλματος και της παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, στην οποία εντάσσεται η ελεύθερη επιλογή του επαγγελματία να παράσχει ή μη τις υπηρεσίες του στον έναν ή τον άλλο «πελάτη». Όσο παράδοξο θα ήταν να εγκριθεί σε δημόσιο υπάλληλο εκπαιδευτικό άδεια να δουλεύει ως ελεύθερος επαγγελματίας, και συγκεκριμένα ως ψυχολόγος, τις απογευματινές ώρες, αλλά μόνο για έναν συγκεκριμένο πελάτη, τόσο παράδοξο είναι να έχει εγκριθεί άδεια σε δημόσιο υπάλληλο για παροχή ανεξαρτήτων υπηρεσιών αλλά μόνο σε μια εταιρεία διανομής φαγητού.
    Ωστόσο, υποστηρίζεται και η άποψη ότι αν η χορηγηθείσα άδεια άσκησης «ιδιωτικού έργου», με την έννοια που δόθηκε ανωτέρω, αναφέρεται ρητά σε μια μόνο εταιρεία, τότε η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος έχει περιοριστεί επιτρεπτά μόνο σε αυτή.
    Ως εκ τούτου, και η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος μπορεί να επιτραπεί σε δημόσιο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής άδειας από το υπηρεσιακό συμβούλιο. Η ασφαλέστερη λύση για τον δημόσιο υπάλληλο σε αυτή την περίπτωση είναι η προσεκτική σύνταξη της αίτησής του, ώστε να μην περιορίσει την άδεια που θα λάβει μόνο σε έναν «πελάτη». Κατά την ορθότερη άποψη όμως, ακόμα και αν έχει περιοριστεί εκ παραδρομής η χορηγηθείσα άδεια, τούτο δεν απαγορεύει στον δημόσιο υπάλληλο την παροχή ανεξαρτήτων υπηρεσιών και σε άλλους «πελάτες» εφόσον τηρεί τους όρους της άδειας που έλαβε.
    Η Μαριάννα Κατσιάδα Καρούζου είναι Δικηγόρος, με εξειδίκευση σε θέματα διοικητικού, ιδίως δημοσιοϋπαλληλικού και πειθαρχικού δικαίου, με μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα του δημοσίου δικαίου και πολιτικής επιστήμης, καθώς και συνεργάτης του Δικηγορικού Γραφείου Γιάννης Καρούζος & Συνεργάτες.
Αναδημοσίευση από proson.gr

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Στάση εργασίας ΣΗΜΕΡΑ από την ΠΟΕΔΗΝ και ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στο Υπουργείο Υγείας, για τα απογευματινά χειρουργεία

     Με τρίωρη στάση εργασία από τις 12 το μεσημέρι έως τις 3μμ και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υγείας, η ΠΟΕΔΗΝ αντιδρά στη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων.
    Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της: Τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή και η κατάργηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών ακυρώνουν τις θεμελιώδεις αρχές σύστασης του ΕΣΥ που είναι η δωρεάν περίθαλψη με ισότιμη πρόσβαση.
    Οι ασθενείς που βρίσκονται χρόνια σε λίστες αναμονής έχουν πληρώσει φόρους και εισφορές και πρέπει να έχουν το δικαίωμα να χειρουργηθούν άμεσα και δωρεάν.
Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών είναι κλειστές λόγω έλλειψης Νοσηλευτικού Προσωπικού και Ιατρών κυρίως Αναισθησιολόγων και γι’ αυτό οι λίστες αναμονής για χειρουργεία ξεπερνάει τα δύο έτη.
    Ως εκ τούτου διαφωνούμε κάθετα με τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή για τα οποία οι ασθενείς θα βάζουν το χέρι στη τσέπη και θα αυξήσουν τα εμπόδια πρόσβασης των πολιτών στα Νοσοκομεία. Εάν η κυβέρνηση θέλει να μειωθούν οι λίστες χειρουργείων και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες θα πρέπει να προσλάβει νοσηλευτές και γιατρούς προκειμένου να λειτουργήσουν όλες οι ανεπτυγμένες χειρουργικές αίθουσες».
    Ακολούθως επισημαίνει ότι: «Το εναπομείναν νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό εργάζεται σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης και είναι αδύνατον να μπορεί να ανταποκριθεί με ασφάλεια σε πρόσθετα καθήκοντα έστω επί πληρωμή.
     Η κυβέρνηση οφείλει να αντιμετωπίσει το κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ, με αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, μονιμοποίηση των συμβασιούχων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού επισπεύδοντας την χρονοβόρα διαδικασία του ΑΣΕΠ, ένταξη στα ΒΑΕ, κίνητρα. Είναι δεσμεύσεις που πρέπει να γίνουν πράξεις.
      Εξάλλου έχουμε το μεγαλύτερο ύψος ιδιωτικών δαπανών στην Ευρώπη που ξεπερνάει το 40% των συνολικών δαπανών. Αντίστροφη πορεία χρειάζεται και όχι επιπλέον αύξηση των ιδιωτικών δαπανών με τα απογευματινά χειρουργεία».

ertnews.gr